Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 352373 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #190 Gepost op: 12 januari 2012, 08:41:11
Dank voor je antwoord :)

Defensie is idd mogelijk met MBO2/3. Hij moet nu helaas instappen op MBO1, omdat hij geen middelbaar schooldiploma heeft. Volgens school kan hij voor januari/februari MBO1 hebben afgerond en dan naar een 'tussenklas' MB01/MBO2, uiteindelijk dan in augustus MBO2 uniformberoepen. Dan wil hij naar de Defensiekant of mits mogelijk naar de politiekant, maar school kan niet duidelijk maken of dit wel kan met geen VMBO, maar wel MBO en zo ja welk niveau MBO.

kan je zoon niet zijn vmbo af gaan maken?
stel dat je zoon de 4e over doet en zijn vmbo haalt.
en vervolgens een tussenjaar landmacht/marine/kmar doet?
als je dit tussenjaar met goed gevolg afsluit kan je gaan werken bij een van de bovenstaande onderdelen.(80% van de vacatures binnen defensie is gereserveerd voor de jongens en meiden die van het roc af komen)


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #191 Gepost op: 12 januari 2012, 09:48:02
Nee hij mocht geen VMBO meer doen. Maar heeft nu binnen een half jaar zijn MBO1 afgerond, in januari moet hij nog 1 examen. Nederlands en Engels zijn ver boven niveau (ongeveer MBO4 niveau mochten ze het daar al zo maken zei de mentor ;) ).
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #192 Gepost op: 28 januari 2012, 13:08:14
In ieder geval heeft mijn zoon zijn intakegesprek voor de politie op 9 februari. Hij heeft er heel veel zin in.
Ik hoop voor hem dat hij door het intakegesprek komt en de tests haalt  :). De meeste tests zullen geen probleem zijn verwacht ik.

Inmiddels wil de oudste ook binnenkort gaan solliciteren als hij zijn MBO3 af heeft (maar die is nog niet zo heel overtuigd als de jongste, hij zou nog kunnen/willen switchen naar de Douane).
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #193 Gepost op: 7 maart 2012, 23:21:25
Yes!! Mijn zoon heeft vandaag deel A gedaan met een positief resultaat.  098uo
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #194 Gepost op: 7 maart 2012, 23:22:27
Yes!! Mijn zoon heeft vandaag deel A gedaan met een positief resultaat.  098uo
gefeliciteerd, de eerste stap is genomen nu de rest nog
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #195 Gepost op: 7 maart 2012, 23:28:23
I know I know, maar toch blij :D
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #196 Gepost op: 30 maart 2012, 14:34:21
Even een tip voor de geïnteresseerde:

A-A heeft voor niv 4 het hele jaar GEEN vacatures meer, ze zitten helemaal vol en zijn nu al druk bezig met de instroom van oktober*.
*= Mochten er tegen oktober een heleboel mensen zijn uitgevallen, dan komen er wel weer gewoon vacatures.  ;)

Bron: Werving & Selectie gesproken vandaag


OC

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #197 Gepost op: 4 april 2012, 19:03:07
Ik mag op 21 mei beginnen met mijn opleiding als niv.3....
Heb er zin in...!!


EddyhetSpel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #198 Gepost op: 16 april 2012, 00:48:32
Als het allemaal goed gaat kan ik in oktober beginnen bij Rotterdam Rijnmond :)

eerst 14 mei afwachten dan zien we wel weer verder!!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #199 Gepost op: 27 april 2012, 20:36:17
Zo, ik ga de switch maken van wit naar blauw. Het intakegesprek ging hartstikke goed en ik wordt 24 mei voor deel A verwacht in Apeldoorn. Heb er zin in!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.