Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #230 Gepost op: 17 juli 2012, 13:08:51
Heb vandaag de herkansing gehad voor de sporttest, 3.01 en mijn vorige tijd was 3.08. Ik heb hem dus gehaald 0098 2 augustus terug voor deel B.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #231 Gepost op: 17 juli 2012, 14:34:42
Gefeliciteerd! Succes 2 augustus voor deel B  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #232 Gepost op: 17 juli 2012, 14:53:02
Even een korte vraag die toevallig in mijn hoofd schoot:

Stel je haalt de sporttest niet, maar wel de intelligentietest (of vice versa). Moet je dan beide onderdelen (van deel A) herkansen, of alleen het onderdeel waarvoor je gezakt bent?


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #233 Gepost op: 17 juli 2012, 14:59:09
Even een korte vraag die toevallig in mijn hoofd schoot:

Stel je haalt de sporttest niet, maar wel de intelligentietest (of vice versa). Moet je dan beide onderdelen (van deel A) herkansen, of alleen het onderdeel waarvoor je gezakt bent?
Dat is bij mij het geval. Taaltest en cognitieve capaciteiten test behaald maar sporttest niet. Ik krijg dus een eenmalige herkansing voor de sporttest die ik binnen 3 maanden moet halen..dit moet je ook binnen 3 werkdagen melden anders schrappen ze je hele sollicitatie en kun je het pas over 6 maanden weer proberen. Als ik de sporttest haal mag ik door naar deel B, en hoef ik de andere testen (taal+capaciteiten) niet opnieuw te doen.

Vice versa...not sure volgens mij moet je dan 6 maanden wachten.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #234 Gepost op: 17 juli 2012, 15:03:25
Dat is bij mij het geval. Taaltest en cognitieve capaciteiten test behaald maar sporttest niet. Ik krijg dus een eenmalige herkansing voor de sporttest die ik binnen 3 maanden moet halen..dit moet je ook binnen 3 werkdagen melden anders schrappen ze je hele sollicitatie en kun je het pas over 6 maanden weer proberen. Als ik de sporttest haal mag ik door naar deel B, en hoef ik de andere testen (taal+capaciteiten) niet opnieuw te doen.

Vice versa...not sure volgens mij moet je dan 6 maanden wachten.
Dankje, weet ik dat ook weer!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #235 Gepost op: 17 juli 2012, 19:02:39
Ik ken een aantal collega's die dat, ook tijdens de opleiding, gewoon gedaan hebben. Kennelijk erg korpsafhankelijk..

Ik zat meer te denken aan politieopleiding en vrijwilligersopleiding brandweer op het zelfde moment. Volgens mij is dat niet haalbaar. Vrijwillig brandweerman zijn en daarnaast de politieopleiding volgen, dat lijkt me nog wel in te plannen. Mijn vraag is wel of je dat moet willen tijdens de opleiding, ik denk van niet.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #236 Gepost op: 1 september 2012, 09:12:30
Hallo allemaal,

Over 38 dagen is het eindelijk zover, dan mag ik beginnen op de politieacademie 0098. Alleen heb ik er nog wel wat vraagjes over, zelf heb ik ook al flink rond gezocht op internet maar niks gevonden..

- We zitten nu met het nieuwe onderwijs, kunnen misschien huidige studenten wat vertellen over wat ons te wachten staat? Wat doen we in de eerste 8 maanden opschool? Het enige wat ik weet dat we ergens in die 8 maanden 1 maand in de praktijk op een bureau meelopen.. Maar verder? Welke competenties komen als eerste? Hoe ziet het er allemaal uit?

- En verder was ik eigenlijk benieuwd naar de vrije dagen, wanneer is de politieacademie gesloten? Kon het niet vinden dus misschien kunnen jullie mij helpen? Hoe zit dat met kerst, nieuwjaarsdag etc.

Alvast enorm bedankt:)

Pepernoot


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #237 Gepost op: 1 september 2012, 09:31:08
De academie is met feestdagen zoals koninginnedag en tussen kerst en nieuwjaar gesloten. Nu is het een en ander veranderd maar in het verleden kwam het dus voor dat de ene lichting elk jaar met zowel koninginnedag, kerst en nieuwjaar vrij was en de andere lichting dan in het korps zat en dus elk jaar die dagen mocht werken.

Voor de rest zou ik het lekker laten gebeuren. Gaat helemaal goed komen. Veel succes!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #238 Gepost op: 14 september 2012, 18:55:55
Niet nieuw.
Toen ik de sporttest deed waren er 4 of 5 die voor de 2de keer in hun sollicitatie kwamen.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #239 Gepost op: 15 september 2012, 23:50:28
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/schoolvoorpolitiekunde/Documents/presentatie%20nieuwe%20onderwijs.ppt

Dat is een presentatie over het politieonderwijs 2.0 die ik een tijdje terug ook heb bekeken ter info. Best handig!

Bedankt!
Heb ik zeker wat aan:)