Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349648 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Niek

  • NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #370 Gepost op: 15 juli 2015, 12:39:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1361816 date=1436804885
De indeling van de niveau 5 opleiding verschilt iets van de reguliere opleidingen. De reguliere opleidingen bestaan uit een aantal proeven en testen die op de academie en in de praktijk afgelegd moeten worden. Hiervoor zijn maximaal 3 herkansingen mogelijk, dus 4 proeven. De regel is echter dat het na 3 keer einde opleiding is.

De uitval door ongeschiktheid is niet heel hoog. Meestal vallen er over complete lichtingen maar enkelen af. Wel hadden wij er een aantal die stopten omdat het politievak toch niet de droombaan was die ze voor ogen hadden.

Tijdens mijn arbeidsvoorwaardengesprek kreeg ik te horen dat je voor toetsen maar 1 herkansing krijgt. Dat is een aangepaste regeling die aankomend schooljaar van start gaat. Dus je hebt 1 toets die je kunt zakken, dan nog één herkansing. Mits hier een duidelijke reden/excuus voor is. (Correct me if I'm wrong)


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #371 Gepost op: 15 juli 2015, 12:44:16
Citaat van: Niek link=msg=1362080 date=1436956777
Tijdens mijn arbeidsvoorwaardengesprek kreeg ik te horen dat je voor toetsen maar 1 herkansing krijgt. Dat is een aangepaste regeling die aankomend schooljaar van start gaat. Dus je hebt 1 toets die je kunt zakken, dan nog één herkansing. Mits hier een duidelijke reden/excuus voor is. (Correct me if I'm wrong)
Voor elke opleiding of specifiek N5?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #372 Gepost op: 15 juli 2015, 12:49:18
Ik dacht iedere opleiding. Ik dacht dat dit al begonnen was bij de 1505 lichting maar dat weet ik niet zeker. Waar je eerst 3 (hoge uitzondering 4) kansen had voor een proeve of bewijs van bekwaamheid is dat nu teruggebracht naar 2. Dit is de info die ik kreeg van een klasgenoot in de studentenraad (niv 3 en 4). De studenten die vóór deze nieuwe regeling al op de opleiding zitten vallen nog onder de oude regeling.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #373 Gepost op: 15 juli 2015, 12:49:57
@Dinozzo wat is dan het verschil met PK5? Ook daar geldt 3x zakken = ontslag. Ook daar leg je proeves van bekwaamheid af in praktijk en academie. De inhoud van die proeves zijn natuurlijk anders, maar de basis is hetzelfde.

Er is wel sprake om voor alle opleidingen een strakker systeem te gaan hanteren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Roykeuh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #374 Gepost op: 16 juli 2015, 23:01:41
Vandaag het rapport opgestuurd gekregen van de 3e selectiedag, en ik ben door naar het eindgesprek!
Ik ben super blij! Ik weet alleen niet wat ik van het eindgesprek kan verwachten. Heeft er iemand tips voor het eindgesprek en hoe zo'n gesprek eruit ziet?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #375 Gepost op: 17 juli 2015, 08:48:21
Citaat van: silque link=msg=1362086 date=1436957397
@Dinozzo wat is dan het verschil met PK5? Ook daar geldt 3x zakken = ontslag. Ook daar leg je proeves van bekwaamheid af in praktijk en academie. De inhoud van die proeves zijn natuurlijk anders, maar de basis is hetzelfde.

Er is wel sprake om voor alle opleidingen een strakker systeem te gaan hanteren.

De exacte verschillen zitten natuurlijk in de vakken en de stof die je krijgt. Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee of je voor je bachalorthesis ook 3 kansen krijgt, of dat je deze gewoon moet afronden in een onbeperkt aantal keer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #376 Gepost op: 17 juli 2015, 15:11:41
Ook voor je bachelorthesis krijg je 3 kansen.

De vakken zijn anders idd, behalve het eerste jaar. Veel praktische vakken zoals geweldsbeheersing, schieten, IBT, PPOI, PD beheer, rijopleiding enz enz zijn exact hetzelfde.
Verschil zit hem voornamelijk in het theoretische gedeelte.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #377 Gepost op: 10 augustus 2015, 13:14:25
M.b.t. de 3 kansen. Ik zou hierover informeren bij je docent. Er gaat vanaf oktober 2015 namelijk het e.e.a. veranderen in het OER. Bij de niveau 3 en niveau 4 opleiding vervalt de 3e kans.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #378 Gepost op: 10 augustus 2015, 13:40:06
En voor de vrijwilligers opleidingen schijnt de 3x regel weer helemaal niet te gelden
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #379 Gepost op: 10 augustus 2015, 15:59:31
Citaat van: Hendriksje link=msg=1366455 date=1439205265
M.b.t. de 3 kansen. Ik zou hierover informeren bij je docent. Er gaat vanaf oktober 2015 namelijk het e.e.a. veranderen in het OER. Bij de niveau 3 en niveau 4 opleiding vervalt de 3e kans.
Het zelfde geldt voor niveau 5.