Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349796 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #380 Gepost op: 10 augustus 2015, 23:47:35
Citaat van: kaasje link=msg=1366461 date=1439206806
En voor de vrijwilligers opleidingen schijnt de 3x regel weer helemaal niet te gelden

Das nou weer zo jammer. Gewoon VP terug naar dezelfde opleidings eisen als beroeps.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #381 Gepost op: 11 augustus 2015, 00:26:22
Dus helemaal geen herkansing of juist oneindig herkansen?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #382 Gepost op: 11 augustus 2015, 04:37:07
1 herkansing als ik het goed begrepen heb.


guest16442

  • Gast
Reactie #383 Gepost op: 11 augustus 2015, 06:15:56
Bij onze VP-opleiding werd duidelijk gemaakt dat je maar 2 herkansingen kreeg...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #384 Gepost op: 11 augustus 2015, 10:42:05
Nee vaker dan 3. Schijnt niet echt naar gekeken te worden (tenzij je er echt een potje van maakt).

Schijnt ook wat moeilijker te handhaven zijn bij VP'ers anders. Ik had een examen staan op een doordeweekse dag. Helaas kreeg ik een zakelijke afspraak tussendoor die toch echt voorrang had. Volgens de academie is dat dan een gemiste kans, maar het zou toch jammer zijn als daarmee je opleiding in gevaar zou komen.

Uiteindelijk zorgt de politie niet voor mijn brood op de plank, hooguit voor wat extra beleg  ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #385 Gepost op: 11 augustus 2015, 11:01:13
Citaat van: kaasje link=msg=1366606 date=1439282525
Helaas kreeg ik een zakelijke afspraak tussendoor die toch echt voorrang had. Volgens de academie is dat dan een gemiste kans, maar het zou toch jammer zijn als daarmee je opleiding in gevaar zou komen.
Zo werkt het nou eenmaal bij opleidingen tegenwoordig. Als er iets voorvalt waar je absoluut geen controle over hebt en waar je niet onderuit kunt komen dan willen ze nog wel een uitzondering maken, maar anders heb je pech.

Bij ons (huidige opleiding) hoef je in een tentamenweek echt niet aan te komen met 'ik had een trein eerder genomen maar die had ook vertraging' of 'ik had een belangrijke afspraak'.

Niet als aanval bedoeld Kaasje maar probeer ff uit te leggen dat ik het niet gek vind dat ze tegenwoordig strenger zijn geworden. En dat mag naar mijn mening ook wel O0


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #386 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:47:43
Citaat van: Daniel! link=msg=1366614 date=1439283673
Zo werkt het nou eenmaal bij opleidingen tegenwoordig. Als er iets voorvalt waar je absoluut geen controle over hebt en waar je niet onderuit kunt komen dan willen ze nog wel een uitzondering maken, maar anders heb je pech.

Bij ons (huidige opleiding) hoef je in een tentamenweek echt niet aan te komen met 'ik had een trein eerder genomen maar die had ook vertraging' of 'ik had een belangrijke afspraak'.

Niet als aanval bedoeld Kaasje maar probeer ff uit te leggen dat ik het niet gek vind dat ze tegenwoordig strenger zijn geworden. En dat mag naar mijn mening ook wel O0
Tsja en dan ga je dus een hoop enthousiaste vrijwilligers verliezen omdat ze die beloftes niet kunnen waarmaken. Zolang ik vrij moet vragen om deel te kunnen nemen aan examens omdat deze niet in een weekend gepland kunnen worden moeten zij ook niet zo moeilijk doen hierover. De organisatie wil vrijwilligers, daar horen ook bepaalde voorwaarden bij.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #387 Gepost op: 11 augustus 2015, 13:02:38
Citaat van: kaasje link=msg=1366632 date=1439290063
Tsja en dan ga je dus een hoop enthousiaste vrijwilligers verliezen omdat ze die beloftes niet kunnen waarmaken. Zolang ik vrij moet vragen om deel te kunnen nemen aan examens omdat deze niet in een weekend gepland kunnen worden moeten zij ook niet zo moeilijk doen hierover. De organisatie wil vrijwilligers, daar horen ook bepaalde voorwaarden bij.
Mensen die een normale deeltijd opleiding volgen die hebben toch ook alle tentamens doordeweeks? Daar gaat de school ook niet even zeggen 'oh heb je een afspraak? Dan zorgen we wel dat er in het weekend speciaal een docent naar school komt om een paar tentamens af te nemen.'  ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #388 Gepost op: 11 augustus 2015, 13:11:34
Citaat van: Daniel! link=msg=1366636 date=1439290958
Mensen die een normale deeltijd opleiding volgen die hebben toch ook alle tentamens doordeweeks? Daar gaat de school ook niet even zeggen 'oh heb je een afspraak? Dan zorgen we wel dat er in het weekend speciaal een docent naar school komt om een paar tentamens af te nemen.'  ;)
Het verschil met een deeltijd opleiding (over het algemeen) is dat dit te maken heeft met je werk wat je doet. Daarnaast zal een deeltijd opleiding zich (altijd?) houden aan het zelfde moment voor afnemen. Ik denk dat een opleiding die een deeltijd-avond opleiding aanbied toch ruzie krijgt met zijn/haar studenten als er ineens overdag tentamens worden gehouden.

Het is momenteel een te makkelijk cost-benefit analyse: voor de academie maakt het niet uit wanneer de student examens moet afnemen, de onkosten vergoeding voor vrijwilligers is toch altijd hetzelfde, een examinator vinden in het weekend is duurder. Dus je kiest voor doordeweeks. Dat ondertussen deze student een half dag verlof moet opnemen wordt niet meegenomen in dit plaatje terwijl die kosten er voor de student wel zijn en dit kan flink in de cijfers lopen (los van de soms al schaarse vrije dagen).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #389 Gepost op: 11 augustus 2015, 13:20:03
Citaat van: kaasje link=msg=1366640 date=1439291494
Dat ondertussen deze student een half dag verlof moet opnemen wordt niet meegenomen in dit plaatje terwijl die kosten er voor de student wel zijn en dit kan flink in de cijfers lopen (los van de soms al schaarse vrije dagen).
Maar in principe heeft het toch geen gevolgen als jij als student - door een afspraak - een toetsmoment mist. Aangezien je kennelijk 'onbeperkt' mag herkansen (als je het niet te gek maakt natuurlijk).