Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349617 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #30 Gepost op: 30 september 2010, 18:19:20
B asis
R ij
O pleiding
A auto

 0098

In sommige korpsen is dat voldoende om met O&GS te rijden. In andere korpsen krijg je nog een aparte rij-opleiding. Tevens zijn er korpsen genoeg die ander politiepersoneel voorziet van functiegerichte rij-opleidingen. Bijvoorbeeld surveillanten bij de parketpolitie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #31 Gepost op: 30 september 2010, 18:24:40
Ja dat mag,

A is een soort aanvulling op je basis rijbewijs. Het leert je opnieuw kijken, sturen etc. Je leert het voertuig beheersen.
B is het rijden met verhoogde snelheid, inhalen, door rood rijden etc. Alles ZONDER O&G.

Daarna mag je in de praktijk wel met O&G rijden. Daarnaast rijd je ook in een simulator, wel met o&g
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #32 Gepost op: 30 september 2010, 18:31:14
Ja dat mag,

A is een soort aanvulling op je basis rijbewijs. Het leert je opnieuw kijken, sturen etc. Je leert het voertuig beheersen.
B is het rijden met verhoogde snelheid, inhalen, door rood rijden etc. Alles ZONDER O&G.

Daarna mag je in de praktijk wel met O&G rijden. Daarnaast rijd je ook in een simulator, wel met o&g
Ga je vanaf het 3e kwartiel ook oefenen in de simulator?

Wordt deel a + b wel in de praktijk afgenomen?
Zo ja, waarom door rood rijden zonder ogs?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #33 Gepost op: 30 september 2010, 18:34:20
......Daarnaast rijd je ook in een simulator, wel met o&g.....
Als je gelukt hebt. Ik heb er nooit in gezeten.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #34 Gepost op: 30 september 2010, 18:35:08
Ga je vanaf het 3e kwartiel ook oefenen in de simulator?

Wordt deel a + b wel in de praktijk afgenomen?
Zo ja, waarom door rood rijden zonder ogs?
Ik zit nu in Q3 en wij krijgen slechts een uitleg over BROA. In Q5 ga je geloof ik wel de simulator in, we hebben die in ieder geval wel op school.

Je Broa wordt in de praktijk afgenomen ja, met een examinator naast je. Door rood rijden zonder OGS moet je ook kunnen, dus daarom leer je dat. Met OGS mogen we niet rijden tijdens de BROA van de minister van BiZa.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #35 Gepost op: 30 september 2010, 18:37:09
De ene keer wel de andere keer niet in de simulator. Het ligt er dus een beetje aan .....

Beide examens zijn inderdaad praktijk examens waarbij het eindexamen bij mij door iemand van het CBR werd afgenomen.

Als je zonder O&G veilig door rood kan rijden, dan kan je het ook met O&G.  

Daarom rijd men niet met O&G. Verder had het iets met irritatie van burgers te maken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #36 Gepost op: 30 september 2010, 18:42:57
De ene keer wel de andere keer niet in de simulator. Het ligt er dus een beetje aan .....

Beide examens zijn inderdaad praktijk examens waarbij het eindexamen bij mij door iemand van het CBR werd afgenomen.

Als je zonder O&G veilig door rood kan rijden, dan kan je het ook met O&G.  

Daarom rijd men niet met O&G. Verder had het iets met irritatie van burgers te maken.

Ik zou eerder 'gefrustreerd' raken als een opvallende auto door rood rijd zonder signalen, dan met..

'k ga nu eerst maar eens flink trainen voor de sport test en na denken over de aankomende gesprekken..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #37 Gepost op: 30 september 2010, 18:44:12
Overigens, in sommige korpsen mogen aspiranten pas na BROA A en B uberhaupt in een opvallend politievoertuig rijden. Aspiranten uit Kennemerland mogen dit gelijk al, maar natuurlijk niet met OGS.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 30 september 2010, 18:44:34
Ik weet dat men bij de ambu een behoorlijke cursus krijgt op circuit Lelystad. Maarrr, daarnaast: een aantal dagen met een instructeur (welke ook politiediensten traint) op de openbare weg.

Instructeur meldt zich bij je ambulancepost, met een nieuwe snelle VW of Opel. Je gaat twee dagen mee op pad: dijkweggetjes, snelweg, bebouwde kom, inhaalmanoeuvres etc. Je mag ruim boven de max. snelheid rijden, zolang je maar onder de invorderingsgrens blijft. Leuke dagen.

Casus: je rijdt nu onder een A1, laat maar zien hoe je het gaat doen!
Casus 2: je rijdt onder een A1 met patiënt, tijd gaat nu in!
Enzovoorts.


Is dit bij de politie ook zo geregeld, althans, met andere casuïstieken?

Editje: e.e.a. inderdaad ook via CBR.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #39 Gepost op: 30 september 2010, 19:00:21
Ja, ik kreeg een casus: aanrijding met letsel op ... Ga er maar heen.
Maar ik hoefde geen patiënten over te brengen....  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.