Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349683 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #40 Gepost op: 30 september 2010, 19:06:17
Duh...  >:D

Maar wat ik het leukste vond; ''dit is toch geen A1, kom op, is dit alles wat je hier kan?!'' Waarop je beteuterd op je tellertje keek en dacht: nee, prutser, wil je dat ik echt ga rijden dan? Om vervolgens lekker boven de invorderingsgrens te gaan zitten en pas te stoppen wanneer het jou goeddunkt...
Nee, dan werd ie zenuwachtig ghehe..


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #41 Gepost op: 30 september 2010, 19:12:21
Duh...  >:D

Maar wat ik het leukste vond; ''dit is toch geen A1, kom op, is dit alles wat je hier kan?!'' Waarop je beteuterd op je tellertje keek en dacht: nee, prutser, wil je dat ik echt ga rijden dan? Om vervolgens lekker boven de invorderingsgrens te gaan zitten en pas te stoppen wanneer het jou goeddunkt...
Nee, dan werd ie zenuwachtig ghehe..

Hoeft ie tegen mij geen 2x te zeggen :P
Of 'slaag' je niet als je boven de invorderingsgrens zit?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 30 september 2010, 19:14:46
Of 'slaag' je niet als je boven de invorderingsgrens zit?

Joh ik weet het nog steeds niet. Ik denk dat de beste man een beter beeld van me had gekregen als ie ff mee was gegaan op een ritje; weekboodschappen in het dorp. Maar, da's een andere discussie.  0021


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2010, 14:00:20
Ik zou eerder 'gefrustreerd' raken als een opvallende auto door rood rijd zonder signalen, dan met..

Valt mee hoor, je leert alleen dat je geen voorrangsvoertuig bent en dus niet doorgelaten wordt maar zo leer je wel het beste kijken en kan het niet dan kan het niet ;). De meeste studenten zakken voor dit deel omdat ze zich te veel willen haasten. Maak je er niet te druk om, de BROA is goed te doen ;). Of je dan van het KLPD zelf met prio 1 mag rijden weet ik niet maar ik denk het eigenlijk niet omdat je de zes weekse rijopleiding dan nog niet hebt gehad.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 1 oktober 2010, 14:06:01
Opvallend is/blijft wel dat de Academie geen blauw&herrie mag voeren en dat dit bij de korpsen op een andere wijze geregeld is en dat het dan opeens wel kan ...
(Noem de specifieke rij-opleidingen als de begeleidingsoefeningen, voertuigspecifieke opleidingen etc.)

Ik ben & blijf van mening dat je een spoedrit het beste kan leren door daadwerkelijk met OGS te rijden, dan pas zie en merk je hoe het overige verkeer reageert op een voorrangsvoertuig. Overigens is ook het door rood rijden zonder OGS een essentieel onderdeel van de opleiding.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #45 Gepost op: 1 oktober 2010, 17:44:27
Opvallend is/blijft wel dat de Academie geen blauw&herrie mag voeren en dat dit bij de korpsen op een andere wijze geregeld is en dat het dan opeens wel kan ...
(Noem de specifieke rij-opleidingen als de begeleidingsoefeningen, voertuigspecifieke opleidingen etc.)

Ik ben & blijf van mening dat je een spoedrit het beste kan leren door daadwerkelijk met OGS te rijden, dan pas zie en merk je hoe het overige verkeer reageert op een voorrangsvoertuig. Overigens is ook het door rood rijden zonder OGS een essentieel onderdeel van de opleiding.

Officieel mag in A-A ook geen zwaai en lawaai gebruikt worden tijdens de rijopleiding en verplaatsingsoefeningen. Dit wordt van te voren ook verteld, met de opmerking, naar eigen inzicht...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 7 december 2010, 10:35:52
Weet iemand toevallig hoeveel mensen zich hedendaags aanmelden bij de politie ondanks de 50% regeling? Ik ben wel benieuwd naar of het inderdaad veel minder mensen zijn als voorheen.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #47 Gepost op: 7 december 2010, 13:36:06
In mijn groep waren en toen wel paar mensen die afhaakten, omdat ze het dan financieel niet zouden redden.

[vergeten]
Ben vergeten te melden wat er uit mijn gesprek kwam, omdat ik totaaaal geeen flauw idee had wat ik kon verwachten was ik niet door het 1ste gesprek heen gekomen.
En de selecteur, vond ik niet zo aardig in haar doen en laten. Dus ik voelde me al niet echt op mijn gemak, vandaar dat gesprek ook moeizamer verliep dan geplant.
[/vergeten]

Daarnaast heb ik nog een vraag, is het in AA zo dat 'iedereen' zijn dienstwapen mee naar huis krijgt of ligt dit gewoon aan de functie?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #48 Gepost op: 7 december 2010, 13:39:41
Je krijgt een kluisje voor thuis. Echter is het niet de bedoeling dat je iedere dag je wapen mee naar huis neemt. Het kluisje is bijvoorbeeld voor ibt, of als je op een andere locatie moet werken.

Echter zijn er volgens mij geen regels die het verbieden je wapen mee te nemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 7 december 2010, 14:54:15
Ik weet het niet zeker maar hoorde ik laatst niet dat de lichtingen die nu starten nog niet onder de 75 % regeling vallen (zo is het inmiddels geworden, gewoon altijd 75%) omdat er nog heel wat haken en ogen aanzaten die nog niet geregeld zijn?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein