Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349854 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #120 Gepost op: 2 mei 2011, 17:42:19
Je krijgt een rapport op basis van 11 punten. Voor deze punten kan je een score van 1 t/m 7 halen. Voor elk niveau is er een score die je moet halen. Vanzelfsprekend wordt deze moeilijker als je niveau hoger wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #121 Gepost op: 4 juni 2011, 00:15:06
Bij welke regio had je gesolliciteerd?
en hoeveel punten moet je bij voorkeur halen dan?

Ik ga binnenkort voor deel A aan de bak @ Apeldoorn, kijken wat ik daarvan ga bakken..

En? Gehaald en verder?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #122 Gepost op: 4 juni 2011, 00:26:06
Helaaaas, bijna 9 seconden te langzaam bij sporttest :( Over een halfjaartje opnieuw proberen (heb ik, hoop ik, genoeg tijd om onder de 3 minuten te komen  e050)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #123 Gepost op: 4 juni 2011, 00:59:12
Helaaaas, bijna 9 seconden te langzaam bij sporttest :( Over een halfjaartje opnieuw proberen (heb ik, hoop ik, genoeg tijd om onder de 3 minuten te komen  e050)

Jammer  :|

Je weet nu wat je kan verwachten en daar op anticiperen. Dat korte keren, sprintjes trekken en vooral die klote ballen. Beetje mee oefenen en dan moet het vast goed komen!!  O0
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #124 Gepost op: 4 juni 2011, 14:13:45
Idd, probeer die specifieke oefeningen uit de sporttest te oefenen. Ik heb zelf de hele sporttest een paar keer opgebouwd in een sporthal bij mij in de buurt. Exact met meetlint enz. :)

Je weet dan waar je struikelpunten liggen, en die kan je dan proberen te verbeteren. Conditionele voorbereiding kan je het beste gewoon lekker buiten doen, niet in een sportschool. Hardlopen, wandelen, korte sprintjes, de grond aantikken en andere gekke oefeningen :p. Zorg voor afwisseling!

Hopen dat je het de volgende keer wel haalt! Welk korps / niveau had je voor gesolliciteerd?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #125 Gepost op: 4 juni 2011, 17:16:46
Hopen dat je het de volgende keer wel haalt! Welk korps / niveau had je voor gesolliciteerd?
Ik had bijna bij Bengi! in de groep kunnen zitten  998765, hoofdagent GLM.
Opleiding zou beginnen voor een aantal in augustus en de rest in november)

Ik ga het zeker proberen te verbeteren ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #126 Gepost op: 5 juni 2011, 15:42:25
Ik had bijna bij Bengi! in de groep kunnen zitten  998765, hoofdagent GLM.
Opleiding zou beginnen voor een aantal in augustus en de rest in november)

Ik ga het zeker proberen te verbeteren ;)

Meen je niet  >:(  dat zou toeval zijn geweest! ik ben in januari dit jaar begonnen met mijn sollicitatie, heeft best lang geduurt allemaal, of is dit bij andere ook zo?

Had trouwens een paar vragen over de aanvang van de opleiding, aangezien dat nog niet helemaal duidelijk is. (wacht nog op de bevestiging van mijn aanname en de papieren van de academie)

Wanneer word je beedigd?

Mag je het uniform al dragen voordat je beedigd ben?

Mijn eerste lesdag zal 15 aug zijn. Heb je dan je uniform al (moet het ook nog passen enzo hoe werkt dat?)

Thx by Bengi!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #127 Gepost op: 5 juni 2011, 15:47:00
Ik kan antwoord geven op je vragen zoals het in Amsterdam was, ik gok dat het landelijk hetzelfde zal zijn.

- Je beëdiging vind plaats alvorens je voor het eerst het korps in gaat. Dat kan aan het begin van de opleiding, of na de eerste 3 maanden. Je moet in ieder geval beëdigd zijn zodra je voor het eerst de straat op gaat;
- Ja je draagt je uniform al voor dat je beëdigd bent.
- Het kleding passen en halen was voor ons in Apeldoorn. Dat was bij ons na de tweede opleidingsweek. (de ene klas wat eerder als de andere klas) Ik weet niet hoe dit bij jou korps geregeld is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #128 Gepost op: 5 juni 2011, 15:51:22
Is in ieder geval een stukje duidelijker, thx  O0

Ik neem aan dat dit allemaal genoemd staat in de formulieren die mij kant opkomen.

HRM had mij 2 weken geleden aangemeld in Apeldoorn maar gaf aan dat het een beetje een rotzooitje (druk) was en het kon even duren voor ik wat te horen/lezen krijg.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #129 Gepost op: 5 juni 2011, 15:53:51
Wanneer word je beedigd?

Mag je het uniform al dragen voordat je beedigd ben?

Mijn eerste lesdag zal 15 aug zijn. Heb je dan je uniform al (moet het ook nog passen enzo hoe werkt dat?)

Ik kan je het antwoord geven zoals dat een paar jaar terug was voor GLM toen ik begon :). Overigens is januari tot nu echt niet zo heel sloom hoor, ik heb er langer over moeten doen.

- Je beediging vind plaats in je eerste week van je korpskwartiel, dus ongeveer 3 maanden en een week in de opleiding.
- Ja, je draagt je uniform daarvoor al maar puur op de academie. Woon-werk verkeer in uniform is niet toegestaan (ook niet na je beediging) en de academie in Apeldoorn zit daar op het moment heel erg strak in.
- Je krijgt een brief om kleren te halen in Apeldoorn. Bij mij (en mijn groep) was dat ongeveer een twee a drie weken voor het begin van de opleiding. Je hebt deze kleren in je eerste week nog niet nodig. Die lessen mag je nog in burger lopen.

De papieren voor de academie ontving ik ongeveer een maand voor mijn start. De aanstellingspapieren een week of twee voor de opleiding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein