Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 349586 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #140 Gepost op: 6 juni 2011, 00:58:55
Okay, helder! dank u.

Zelf nu na die verbouwing ja ? fijn is dat. Moet toch met de auto want de OV verbinding vanuit zevenaar is ***, ehm vervelend bedoel ik. Kan mooi alles mee in de auto.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #141 Gepost op: 6 juni 2011, 15:56:25
Als je in je schoolkwartiel zit dan heb je alleen de sportlessen op de academie. Zodra je in het korps zit krijg je per stage ongeveer 6 keer IBT in Elst.

6! keer ibt per 3 maanden! C'est un miracle...  Wij kregen tijdens de gehele opleiding van 4 jaar welgeteld 20 ibt lessen....
Verschil moet er zijn....  :-\
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #142 Gepost op: 6 juni 2011, 16:19:35
Dat is inderdaad het dubbele van wat wij hebben! In ons korps heb je drie maal IBT per korpskwartiel. Die duurt per keer 8 uur (één dienst).


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #143 Gepost op: 6 juni 2011, 16:42:03
Wij (bij de NS) hebben in een jaar:
- 4 volle dagen RTGB (IBT)
- 1 halvedag theorie examen (de andere helft praktijk)
- 1 dag examen praktijk.

Bij ons is het ook niet zo uitgebreid als bij julie.
- stoten, trappen, weren.
- Handboeien (verticaal en horizontaal)
- Duo procedure (co-op en non co-op)
- Fouillering (veiligheids en identiteits)
- Bevrijding kledingaanval
- 4 klemmen (bokkepoot enz.)
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #144 Gepost op: 6 juni 2011, 17:59:05
Dat is inderdaad het dubbele van wat wij hebben! In ons korps heb je drie maal IBT per korpskwartiel. Die duurt per keer 8 uur (één dienst).

Vergeten te vermelden dat het wel halve dagen zijn (over onnodig heen en weer crossen gesproken). En voor de BPZ de gewone 4 normale IBT dagen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #145 Gepost op: 6 juni 2011, 22:03:56
Over de kluisjes kan ik kort zijn. Ja, je hebt een kluisje maar twee overhemden, een jas en een broek en hij zit aardig vol... Op de academie zijn die dingen veel te.klein. Amper de helft de kluisjes in het korps..

Dit probleem speelt in Den Haag ook. Al de spullen die ik op mijn bureau in mijn locker heb liggen / hangen krijg ik op de academie met geen mogelijkheid in mijn locker.


lot

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #146 Gepost op: 10 juni 2011, 23:06:09
Hallo dames en heren,

Ik ben bezig met solliciteren bij de politie voor de vacature hoofd agent.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor de sollicitatie?
Is het mogelijk om je goed voor te bereiden op de toelatings testen?Het fysieke onderdeel maak ik me niet druk om maar misschien kan iemand in het kort vertellen wat er inhoudelijk getest word.
Ik zoek voornamelijk info over de cognitieve capaciteiten test en psych onderzoek een beetje wat ik kan verwachten?

Kunnen jullie iets vertellen over hoe de opleiding een beetje in elkaar steekt?
Moeten er bijvoorbeeld naast de af te leggen examens ook veel werkstukken etc. ingeleverd worden?
Hoe is de verhouding praktijk theorie?

Bij voorbaat dank


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #147 Gepost op: 12 juni 2011, 01:52:11
Hallo dames en heren,

Ik ben bezig met solliciteren bij de politie voor de vacature hoofd agent.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor de sollicitatie?
Is het mogelijk om je goed voor te bereiden op de toelatings testen?Het fysieke onderdeel maak ik me niet druk om maar misschien kan iemand in het kort vertellen wat er inhoudelijk getest word.
Ik zoek voornamelijk info over de cognitieve capaciteiten test en psych onderzoek een beetje wat ik kan verwachten?

Kunnen jullie iets vertellen over hoe de opleiding een beetje in elkaar steekt?
Moeten er bijvoorbeeld naast de af te leggen examens ook veel werkstukken etc. ingeleverd worden?
Hoe is de verhouding praktijk theorie?

Bij voorbaat dank

Ik kan al je vragen heel uitgebreid gaan beantwoorden, maar er is veel te vinden op dit forum, het infopolitieforum en ook op de politie site's. Ik zou zeggen lees je eerst goed in en misschien heb je dan wat specifiekere vragen. De vragen die je stelt zijn op de sites terug te vinden. Succes!


GLD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #148 Gepost op: 18 juni 2011, 15:04:51
Hallo dames en heren,

Ik ben bezig met solliciteren bij de politie voor de vacature hoofd agent.
Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor de sollicitatie?
Is het mogelijk om je goed voor te bereiden op de toelatings testen?Het fysieke onderdeel maak ik me niet druk om maar misschien kan iemand in het kort vertellen wat er inhoudelijk getest word.
Ik zoek voornamelijk info over de cognitieve capaciteiten test en psych onderzoek een beetje wat ik kan verwachten?

Kunnen jullie iets vertellen over hoe de opleiding een beetje in elkaar steekt?
Moeten er bijvoorbeeld naast de af te leggen examens ook veel werkstukken etc. ingeleverd worden?
Hoe is de verhouding praktijk theorie?

Bij voorbaat dank

Zoals Maxx ook al aangeeft is het forum van www.infopolitie.nl een zeer handige informatiebron en vraagbaak voor jouw sollicitatie bij de politie. Maak een account aan en ik denk dat dat forum je nog meer zal opleveren dan dit forum, omdat dat toch wat specifieker is.

Hoe is de verhouding praktijk theorie?

Als je je al hebt verdiept zou je toch wel moeten weten wat de verhouding praktijk/theorie is...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 5 september 2011, 21:56:06
Opleiding agent
Agent word je niet zomaar, daar gaat een uitgebreide opleiding aan vooraf, die bestaat uit werken én leren. Politieopleidingen zijn er op verschillende niveaus, van 2 t/m 6. Om agent te worden volg je de opleiding ‘Politiemedewerker’, dat is niveau 3. Zodra je de selectieprocedure bent doorgekomen en bent aangenomen bij een korps, ga je van start als agent. Jouw baan begint met de opleiding tot agent, die afwisselend bestaat uit leren aan de Politieacademie en praktijkervaring opdoen in het korps. Het korps meldt je aan op de Politieacademie. Je kunt dus alleen een opleiding tot agent volgen wanneer je al bent aangenomen bij een korps.

Werken en leren
Als agent in opleiding wissel je vanaf dag één werken en leren af. Zodra je bent aangenomen begin je met 9 maanden leren en praktijkoefeningen aan de Politieacademie. Na die eerste periode ga je aan het werk in het korps.
Hier kun je wat je geleerd hebt direct in de praktijk brengen. Deze afwisseling van werken en leren duurt de gehele opleiding.
De opleiding tot agent duurt in totaal 2 jaar en 4 maanden. De eerste anderhalf jaar van de opleiding is gelijk aan de opleiding van Allround politiemedewerker. Vanaf de eerste opleidingsdag ontvang je gelijk salaris.

Brede opleiding
De opleiding tot agent is een brede opleiding, waar je van alles leert: van zelfverdediging tot wetskennis, van wapengebruik tot gesprekstechnieken. Elke periode op de Politieacademie behandel je één van de kerntaken van de politie (Intake, Handhaven, Noodhulp, Opsporen).  

Dus kom je na zo’n studieperiode weer terug bij je korps, dan kun je ook echt wat laten zien.

Vooropleiding
Om aan de opleiding tot politiemedewerker te kunnen starten, moet je minimaal een vmbo (kb leerweg) diploma hebben. Een baan bij de politie is een prima keuze na de middelbare school. Je werkt en leert tegelijk en bent direct verzekerd van een baan én een salaris. Lees meer over de basiseisen om agent te worden.

Locaties
De opleiding tot agent wordt gegeven op de volgende locaties van de Politieacademie: Apeldoorn, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Eindhoven, Drachten. De locatie waar jij naar toe gaat is afhankelijk van waar je gaat werken.

Bron: kombijdepolitie

--------------------------------------------------------------------
Was het eerst niet 12 weken school, dan 12 weken bij het korps?
Eerder was de opleiding toch ook 3 jaar voor agent?