Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 352088 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #180 Gepost op: 28 september 2011, 14:11:40
Ach, schalen en tredes bij de overheid: tientjeswerk. Bruto.. Zolang het maar je roeping is.  :D ;D


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #181 Gepost op: 28 september 2011, 14:23:06
Zo iets was natuurlijk te verwachten......  98uiye

Misschien win ik ooit de loterij nog eens, zodat ik kan 'investeren' in mij toekomst... :P 0098
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #182 Gepost op: 28 september 2011, 15:10:59
Ik had nog een mail verstuurd naar W&S kreeg dit als antwoord:
Oja, wacht, ik was even vergeten dat ik bij de politie werk. Daar zijn dit soort dingen logisch...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #183 Gepost op: 29 september 2011, 18:15:13
Het verschil zit hem in de regeling mbt het salaris. Van de opleiding tot hoofdagent moet van het in het CAO akkoord afgesproken salaris 22% afgehaald worden. Van de opleiding tot agent is dat 18%. Dit heeft ermee te maken dat voor de opleiding tot agent er op een gegeven moment langere praktijkkwartielen komen dan voor hoofdagenten.

Bovenstaande had ik wel al in verkapt gelezen maar volgens mij nog niet zo duidelijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #184 Gepost op: 29 september 2011, 19:56:00
Wellicht is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kon het iig niet vinden. En misschien is het een open deur intrappen, maar dat hoor ik dan graag.

Mijn zoon wil of naar Defensie of naar de politie. Vooralsnog zijn we nog niet zover, maar hoe zwaar wordt getild aan het VMBO diploma? Dit heeft hij door omstandigheden niet gehaald en wil het nu via de MBO-kant proberen. Maakt hij dan ook nog kans voor de politie?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #185 Gepost op: 29 september 2011, 21:41:23
ben zelf bij defensie begonnen( met alleen mavo c\d en 2 jaar mbo) met mijn 19 jaar daar van alles gedaan en geleerd. En later de overstap gemaakt naar de politie. Aldaar netjes mijn verplichte dingen gedaan en nu zit ik waar ik wilde zijn.

Dus het is mogelijk.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #186 Gepost op: 29 september 2011, 22:06:02
Dank voor je antwoord :)

Defensie is idd mogelijk met MBO2/3. Hij moet nu helaas instappen op MBO1, omdat hij geen middelbaar schooldiploma heeft. Volgens school kan hij voor januari/februari MBO1 hebben afgerond en dan naar een 'tussenklas' MB01/MBO2, uiteindelijk dan in augustus MBO2 uniformberoepen. Dan wil hij naar de Defensiekant of mits mogelijk naar de politiekant, maar school kan niet duidelijk maken of dit wel kan met geen VMBO, maar wel MBO en zo ja welk niveau MBO.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #187 Gepost op: 30 september 2011, 02:38:43
Dank voor je antwoord :)

Defensie is idd mogelijk met MBO2/3. Hij moet nu helaas instappen op MBO1, omdat hij geen middelbaar schooldiploma heeft. Volgens school kan hij voor januari/februari MBO1 hebben afgerond en dan naar een 'tussenklas' MB01/MBO2, uiteindelijk dan in augustus MBO2 uniformberoepen. Dan wil hij naar de Defensiekant of mits mogelijk naar de politiekant, maar school kan niet duidelijk maken of dit wel kan met geen VMBO, maar wel MBO en zo ja welk niveau MBO.

Ik solliciteerde bij de politie met een MBO2 diploma op zak en dat was geen probleem. Misschien is er in de tussentijd het één en ander veranderd en het ene korps is het andere niet. Laat je zoon contact opnemen met de regio waar hij (misschien..) wil gaan werken, dan kunnen ze hem alles vertellen


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #188 Gepost op: 12 januari 2012, 06:42:52
Zo, ik ben benieuwd. Mijn zoon heeft gisteravond gesolliciteerd als surveillant.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #189 Gepost op: 12 januari 2012, 08:24:32
ik ben met mijn vbmo en mbo2 naar de kmar gegaan ik was 17 toen ik klaar was met mijn mbo2.

je kan ook vragen bij een ROC of je een soort van een assessment test kan doen.
adh van deze uitslag kunnen hun zien wat jou niveau is en of je dan gelijk een mbo2 opleiding kan doen.