rijstrook nummering

Auteur Topic: rijstrook nummering  (gelezen 8864 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:03:39
idd. als je bijv. de A20 thv van Rotterdam bekijkt, grote delen géén vluchtstrook.
Die BPS is dus niet zo vreemd, het wordt wel interessant op Knooppunten en scheiding Hoofd- en parallelrijbanen  ^-^
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2010, 21:46:25
..
Die BPS is dus niet zo vreemd, het wordt wel interessant op Knooppunten en scheiding Hoofd- en parallelrijbanen  ^-^

Dan vraag ik voor die uitzonderlijke situatie een algehele afsluiting aan  098uo gewoon kruisen op alle banen !

Kunnen de HV wagens via "spookrijden'' ook gemakkelijk bij het incident komen  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2010, 01:21:53
Voordeel is dat het zo'n beetje tot op de centimeter nauwkeurig is om een gat in de weg te beschrijven.
Idd. En dan krijg je dit bijvoorbeeld:
RW001  8.6 -20  1 HR R  4 R- R  1 RS R   :D  voor
Rijksweg 1, hectopunt 8.6 minus 20 meter, eerste hoofdrijbaan rechts, vierde rijstrook rechts, eerste rijspoor rechts


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2010, 15:40:18
(...)
Die BPS is dus niet zo vreemd, het wordt wel interessant op Knooppunten en scheiding Hoofd- en parallelrijbanen  ^-^
En voor knooppunten hebben ze dus de letters uitgevonden!  098uo
(Iedere verbindingsweg heeft op het hectometerbordje zijn eigen letter, en het systeem daarachter zal ik jullie maar niet mee vermoeien...)

Parallelrijbanen is inderdaad wel een lastige, soms hebben ze een letter (bij knooppunten, hoewel de officiële benaming dan ook 'rangeerbaan' is), soms een andere rijbaanaanduiding (2e Hoofdrijbaan, Parallelweg, Verzorgingsbaan).

Over het algemeen geldt: kijk in de richting van de oplopende hectometrering en bepaal dan op welke weghelft je staat (links of rechts), noem dan alle gegevens op die op het dichtstbijzijnde hectometerbordje staan (inclusief letters dus) en noem als laatste eventueel welke rijstrook je bedoelt. Dan maakt een centralist daar wel chocola van  O0
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2010, 16:35:03
Voor wie de ins en outs wil lezen over BPS: Check http://www.incidentmanagement.nl/images/bps-systematiek.pdf