Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 73274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2010, 18:08:47
Hoeveel moet zo'n jas ongeveer kosten dan?...

13 Engelse ponden als je KLIK HIER op ebay een beetje zoekt

Ook al voldoet hij dan niet aan de RWS streepjescode, ik vind hem niet verkeerd voor dat geld


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2010, 18:37:17
Wij hebben allemaal een K.U.T.(korte uitruk tas) daar heb ik hem altijd inzetten. Ook liggen ze bij ons standaard in elke dienstauto.

Met vergeten bedoel ik 1: vergeten op het bureau & 2: vergeten aan te trekken.  ;)

Ja en nee.

Helemaal mee eens, echter komt het (bij ons tenminste) regematig voor dat je in de noodhulp bij een aanrijding of staande houding terecht komt waarbij je wel met je jas aan loopt maar het hesje niet aan trekt. Voor in de horeca, evenementen en andere diensten zeg ik ja, desondanks het feit dat je soms even (te) zichtbaar bent. Maar dat is met je witte blouse het zelfde 's nachts  ;)

Wat de gele jassen kosten voor de politie weet ik niet exact, ga ik even uitzoeken  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2010, 19:16:26
Ik zie het nog wel komen. Ook in het kader van veiligheid. De hesjes kunnen makkelijk door een verdachte vastgepakt worden alsmede dat ze brandgevaarlijk (schijnen te) zijn!  Een jas staat netter, en werkt beter. Ook is het makkelijker om snel een jas aan te schieten dan je hesje over je jas te trekken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2010, 19:25:42
Zaanstreek Waterland heeft ze in het standaardkledingpakket zitten. Er is zelfs een tijd noodhulp in de gele jassen gedraaid.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2010, 19:26:52
Ik zie ook regelmatig mensen ( NS personeel kan ook)  met een soort klein tasje aan de koppel/riem met daarin het hesje. Dat niet iets? Kun je hem niet zomaar vergeten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2010, 20:09:58
Mijn koppel zit al vol genoeg en dan heb ik er nauwelijks extra's aan hangen! Alleen maar balast die je moet meesjouwen en als je rent in de weg kan zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2010, 20:11:12
Ik zie ook regelmatig mensen ( NS personeel kan ook)  met een soort klein tasje aan de koppel/riem met daarin het hesje. Dat niet iets? Kun je hem niet zomaar vergeten.

Idee is op zich wel goed maar ik heb al zoveel troep aan die koppel hangen dat een extra tasje het draag comfort van de koppel niet echt goed doet.
En dan heb ik nog een zeer bescheiden gevulde koppel, dan toch hangen er de volgende zaken aan: Pepperspray houder, holster vuurwapen, tasje voor handschoenen en kiss of life, maglite ring, handboeien, portofoonhouder, patroonhouder. Dan lopen er ook nog collega's rond welke eigen maglite tasjes en multitool tasjes erbij hebben hangen. Tasje voor hesje gaat hem dus niet worden ben ik bang.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2010, 20:18:38
Zaanstreek Waterland heeft ze in het standaardkledingpakket zitten. Er is zelfs een tijd noodhulp in de gele jassen gedraaid.

Sterker nog, de mensen met een gele jas draaien daar ook (bijna) altijd noodhulp in. Draagcomfort schijnt ook beter te zijn dan bij de blauwe jassen.

Ik zie ook regelmatig mensen ( NS personeel kan ook)  met een soort klein tasje aan de koppel/riem met daarin het hesje. Dat niet iets? Kun je hem niet zomaar vergeten.

De (orginele) politiehesjes worden zelfs geleverd in die tasjes. Echter, zoals al aangegeven is, is dat geen optie
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #18 Gepost op: 18 augustus 2010, 20:46:26
Die tasjes voor aan de koppel zijn verschrikkelijk lomp. M'n koppel hangt al vol (en nee, ik ben geen kerstboom).


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #19 Gepost op: 18 augustus 2010, 21:38:01
Wat de gele jassen kosten voor de politie weet ik niet exact, ga ik even uitzoeken  ;)
[/quote]

http://www.bekobi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=520&category_id=35&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Ik dacht iets in de 300 a 400 euro
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende