Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159

Auteur Topic: Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159  (gelezen 17470 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Beste mensen,

ik heb sinds een paar weken de ex-ambulance in bezit   met kenteken 32-JJ-TX welke reed onder roepnummer 06-159 en was ingezet in de achterhoek.


Nu ben ik op zoek naar meer informatie over deze Chevy en eventuele reacties van personen die op deze wagen gewerkt hebben.
Uiteraard zijn inmiddels alle toeters en bellen verwijderd, want het is een Camper geworden, geheel en al goedbevonden door de RDW  O0. Een prachtige basis voor camper trouwens, je hebt bijna alle voorzieningen al standaard ingebouwd (220 V, extra accu's, omvormer, geisoleerd, vdo-systeem, etc, etc). De hydrolische heftafel heeft inmiddels een bestemming gevonden in de Chevy van de Twentsche Wensambulance, net als enige andere door mij niet gebruikte medische hulpmiddelen en onderdelen.

Alle bekende historie is welkom !

Vast bij voorbaat heel veel dank,

Robin.

foto ingevoegd.


Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2010, 19:07:30
Ik heb dit voertuig een keer gespot met A1 in Enschede... ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2010, 23:37:33
Misschien leuk een paar foto's te plaatsen van de Chevy camper...?!?

Klink als een mooi project!


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2010, 23:45:49
Klinkt inderdaad als een mooi project, maar waarom heb je gekozen voor dit voertuig? Ben je zo'n ambulancefreak? Want deze wagens verbruiken volgens mij heel veel..?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:39:45
Allereerst, @ KMARFAN : bedankt voor de actiefoto, super  O0

Dan @ RS6 : Ik heb de auto pas net, dus ik zit nog volop in de ombouw (hij is al wel gekeurd als Camper door het RDW, maar het afwerken pakt wat meer tijd natuurlijk). Zodra ik klaar ben en de verf achter mijn oren vandaan heb gekrabt zal ik een aantal mooie foto's van de nieuwe stijl maken om hier te plaatsen.

En tenslotte @ Ba(a)s : Ik ben geen typische Ambufiel, maar wel een practisch mens. De basis van deze auto is zo compleet, dat ombouw naar camper eenvoudig en betaalbaar is. Alleen al alle extra's die er nog opzaten zijn flinke besparingen voor het bouwen naar Camper. Zo zit er al een perfecte omvormer in en een compleet 220 Volt systeem, een campingstroom-aansluiting, de Van is rondom geheel geïsoleerd, er zit een 12 V en een 220 V verwarming in, voldoende licht zeg maar  ;), kastjes zijn al aanwezig, een bankje is al aanwezig, 3 accu's, blokverwarming, een leuk straaltje buitenverlichting (buurman, mag het licht uit, mijn kinderen 3 velden verderop kunnen niet slapen), etc, etc. Neem daarbij de Recaro-stoelen en de luchtvering (erg lekker aangezien ik 3 soorten reuma heb), 2 airco's, de VDO-dayton, wat wil je dan nog meer..... Zou ik een dergelijke GMT 600 uit 2002 kopen in de gewone markt, dan ben ik al snel 1,5 á 2 keer zo duur uit en dan moet ik al die extra's nog zelf aanschaffen.

Het verbruik van de Diesel ligt tussen de 1 op 6 en 1 op 8, ook een beetje afhankelijk van de afstelling die je de motor geeft, en als je dan financieel omrekent tussen diesel en benzineprijs kom je dus uit tussen 1 op10 á 1 op 12, toch niet beroerd, doet een beetje station ook al snel en dan zit ik toch wat beter/luxer. Daarbij, hij staat op Camperkenteken, dus ik betaal maar 1 kwartaal per jaar wegenbelasting (€ 77,- per maand). Al met al rijdt je dan erg veel auto voor relatief weinig geld.

Kortom, ik kan het iedereen aanraden !  123chill
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2010, 01:12:08
Goeiedag hé, dat is een mooie koop geweest. Veel plezier! Houd je de strepen eigenlijk ook?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2010, 03:36:29
Ja en Nee,

aangezien de Ambu gewoon nog vreselijk mooi in de lak zit en mijn schatkist niet onbeperkt is, wil ik e.e.a. een beetje toonbaar houden. Ik heb wel als eerste de BiZa striping verwijderd aangezien deze ook retro-refelecterend was. Na uitgebreide info-inwinning bij o.a. RDW heb ik nu een afwijkend fantasiepatroon in de kleuren van het bedrijfje (Total Touch) van mijn vriendin erop gezet (Hemelsblauw afwisselend met Nachtblauw) Deze kleuren komen ook terug in het interieur. Op de plaatsen waar de Star of Life zat (uiteraard ook verwijderd) zit nu het Logo van Total Touch met daarnaast het webadres. Hij is nu dus officieel omgedoopt tot 'Total Touch Ambulance'  0098 en is in zijn huidige exterieur keurig door de RDW-keuring gekomen  O0

Wel twijfel ik nog aan het volgende : Ik heb de telefoonhoorn met 112 ernaast vooralsnog laten staan, daar ik denk dat er nooit genoeg bekendheid kan worden gegeven aan dit nummer. Wil hier echter zeker niet de verkeerde indruk wekken. Wat zijn jullie gedachten hierover ?
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2010, 04:35:19
Als je alle andere ambulance-achtige taferelen hebt verwijderd, lijkt het me dat het logo van 112 geen kwaad kan.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2010, 11:39:39
Alsof jij door een 112 logo op een auto denkt dat het een ambulance is.. Of mensen moeten aan waanvoorstellingen lijden.. Laat het erop zitten zou ik zeggen, beetje bekendheid is nooit weg.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2010, 11:45:33
Alsof jij door een 112 logo op een auto denkt dat het een ambulance is.. Of mensen moeten aan waanvoorstellingen lijden.. Laat het erop zitten zou ik zeggen, beetje bekendheid is nooit weg.

Nej ik niet, maar ik doe al jaren onderzoek naar de ambu hulpverlening.

Maar mijn moeder, bijvoorbeeld, ziet sommige dierenambulance zelfs nog aan voor ambulance, dus ze zou ook gewoon denken dat dit een ambu is ''want er staat toch 112 op''.  Ik hoor het haar zo zeggen hoor.

En ik werd laatst ingehaald door een voormalige duitse brandweer auto, met dan wel ambers kleurige zwaailampen in plaatst van de blauwe, maar er stond nog steeds 112 op, en dan moet zelfs ik toch even goed kijken, terwijl ik toch regelmatig foto's van brandweer wagens voorbij zie komen.