Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159

Auteur Topic: Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159  (gelezen 17353 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #20 Gepost op: 17 september 2010, 15:35:09
dit voertuig zou ik doetinchem gereden moeten hebben denk ik, gezien het type en roepnummer. kan het mis hebben natuurlijk
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #21 Gepost op: 17 september 2010, 23:05:35
Hij heeft inderdaad in Doetinchem gereden waarschijnlijk, hij was van de regio Achterhoek en in de VDO-Dayton stond het thuisadres op het Slingeland ziekenhuis.

Inmiddels is de binnenzijde grotendeels klaar als camper, maar voor de buitenkant is er een extra optie bijgekomen (met grote dank aan Caprice)  . Als het even meezit, dan gaat de Ambu een transformatie meemaken naar Amerikaans Politievoertuig, om in die hoedanigheid ingezet te worden voor goede doelenritten zoals de dreamnights, truckruns, hoogvliegersdagen etc. Blijft het toch in zekere zin een beetje hulpverleningsvoertuig, want wat is er nou mooier dan de glimlach op het gezicht van een (ziek) kind ??  0098 Als er vorderingen gemaakt worden post ik ze hier en ik zal binnenkort wat plaatjes maken van de binnenzijde.

Overigens zijn alle goede ideeën, tips, etc aangaande de uiterlijke wijzigingen van harte welkom.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #22 Gepost op: 7 december 2010, 23:31:40
deze ambu had idd als standplaats doetinchem, en stond zo nu en dan in varsseveld
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #23 Gepost op: 8 december 2010, 17:42:26
Even een kleine update over deze ex-ambulance. Op dit moment ben ik druk bezig om het voertuig inderdaad om te zetten naar een Amerikaanse SWAT-Van en wel die van de Meriden Police Department SWAT. Er zijn al leuke en enthousiaste contacten met dit SWAT-team en foto's van hoe de Ambu er ongeveer uit gaat zien kunnen bekeken worden op www.dapd.nl onder 'voertuigen --> Meriden SWAT Vehicle'. Zoals het er nu uitziet komt er binnenkort in ieder geval ook een geheel origineel gereviseerde Kawasaki Z1000 Police bij. Neem maar eens een kijkje op de site en heb je goede ideëen of wil je anderzins meehelpen, laat dan wat van je horen, alle hulp is uiteraard zeer welkom. Ook menen die zelf een Amerikaans politievoertuig bezitten en deze serieus willen inzetten zijn uiteraard meer dan welkom.

Nog even voor alle duidelijkheid, de Dutch American Police Department (DAPD) is niet bedoeld als 'concurrent' van de Politie Voertuigen Groep Nederland (PVGNL), maar meer als een puur op amerikaanse politievoertuigen gerichte aanvulling daarin. De bedoeling is dan ook om de DAPD een subonderdeel te maken van de PVGNL indien deze laaste dat ook een goede aanvulling vinden.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
De 06-159 van Doetichem is inmiddels ook al een aantal maanden met zijn nieuwe leven begonnen  098uo :





De wagen heeft nu het uiterlijk van de (nog actieve) SWAT Van van het Meriden Police Dpt. en wordt door de DAPD gebruikt voor ritten met chronisch en/of terminaal zieke en/of (geestelijk) gehandicapte kinderen. Zo wordt de wagen nu ingezet voor o.a. St. De Hoogvliegers, St. Kinderdroomwens, St. De opkikker, Truckruns en laatste wensen. Na zijn actieve loopbaan als levensredder mag de wagen nu dus helpen om kinderen die het moeilijk hebben een leuk en positief moment te bezorgen  O0.

Voor alle duidelijkheid : de OGS wordt uiteraard alleen gebruikt na toestemming van de begeleidende politie/KMar en is de rest van de tijd afgeschakeld. Ook de blauwe kappen worden dan afgedekt (aan de rechterzijde in de balk komt een rode kap, maar deze is nog in bestelling).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
De 06-159 van Doetichem is inmiddels ook al een aantal maanden met zijn nieuwe leven begonnen  098uo :





De wagen heeft nu het uiterlijk van de (nog actieve) SWAT Van van het Meriden Police Dpt. en wordt door de DAPD gebruikt voor ritten met chronisch en/of terminaal zieke en/of (geestelijk) gehandicapte kinderen. Zo wordt de wagen nu ingezet voor o.a. St. De Hoogvliegers, St. Kinderdroomwens, St. De opkikker, Truckruns en laatste wensen. Na zijn actieve loopbaan als levensredder mag de wagen nu dus helpen om kinderen die het moeilijk hebben een leuk en positief moment te bezorgen  O0.

Voor alle duidelijkheid : de OGS wordt uiteraard alleen gebruikt na toestemming van de begeleidende politie/KMar en is de rest van de tijd afgeschakeld. Ook de blauwe kappen worden dan afgedekt (aan de rechterzijde in de balk komt een rode kap, maar deze is nog in bestelling).
Even 'gegoogled' en lijkt er inderdaad toch aardig op  :D O0 . Netjes hoor! Misshien een keer een filmpje plaatsen zodat we hem 'on duty' mee kunnen maken?  0098 ^-^
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Even 'gegoogled' en lijkt er inderdaad toch aardig op  :D O0 . Netjes hoor! Misshien een keer een filmpje plaatsen zodat we hem 'on duty' mee kunnen maken?  0098 ^-^

Het is allemaal niet exact (de originele is Ford en dit is Chevy bijv.), maar close genoeg voor het doel waar hij voor dient, de kids waar we voor rijden vinden het helemaal super en daar gaat het om. En de centjes die ik anders nog extra kwijt zou zijn om een zo exact mogelijke copie te krijgen besteed ik liever aan deze kids en het rijden met hen ;).

Filmpjes van de Van in actie en verslagen daarvan vindt je op http://www.dapd.nl/Verslagen.html.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Het is allemaal niet exact (de originele is Ford en dit is Chevy bijv.), maar close genoeg voor het doel waar hij voor dient, de kids waar we voor rijden vinden het helemaal super en daar gaat het om. En de centjes die ik anders nog extra kwijt zou zijn om een zo exact mogelijke copie te krijgen besteed ik liever aan deze kids en het rijden met hen ;).

Filmpjes van de Van in actie en verslagen daarvan vindt je op http://www.dapd.nl/Verslagen.html.
Ik ga zeker een kijkje nemen op je site  O0. Gaaf man
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Ik vind hem vet :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
De 06-159 van Doetichem is inmiddels ook al een aantal maanden met zijn nieuwe leven begonnen  098uo :





De wagen heeft nu het uiterlijk van de (nog actieve) SWAT Van van het Meriden Police Dpt. en wordt door de DAPD gebruikt voor ritten met chronisch en/of terminaal zieke en/of (geestelijk) gehandicapte kinderen. Zo wordt de wagen nu ingezet voor o.a. St. De Hoogvliegers, St. Kinderdroomwens, St. De opkikker, Truckruns en laatste wensen. Na zijn actieve loopbaan als levensredder mag de wagen nu dus helpen om kinderen die het moeilijk hebben een leuk en positief moment te bezorgen  O0.

Voor alle duidelijkheid : de OGS wordt uiteraard alleen gebruikt na toestemming van de begeleidende politie/KMar en is de rest van de tijd afgeschakeld. Ook de blauwe kappen worden dan afgedekt (aan de rechterzijde in de balk komt een rode kap, maar deze is nog in bestelling).

Dat is een hele metamorfose als je het hiermee vergelijkt O0
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43114.0

Mooi resultaat!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s