Toekomstige alarmeringen

Auteur Topic: Toekomstige alarmeringen  (gelezen 3883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Gepost op: 17 juli 2004, 19:21:38
Hallo,

Om te beginnen heb ik de ballen verstand van "verbindingen" dus vandaar mijn vraag,.

Als ik het goed begrepen heb worden de brandweer en ambulancedienst gealarmeerd middels p2000.
Ieder voertuig,.ambu,ts,ovdg etc heeft zijn eigen code.
Hier in Friesland krijgen de brugwachters denk ik ook een eigen code.
In de pager zit 1 centrale freq. en kun je 16 cap codes invoeren.
Is dit dan 1 landelijke frequentie? Dat zou beteken dat ik in bv groningen, ook de brw van maastricht kan ontvangen?

De capcodes bestaan uit 7 cijfers,.ik neem aan dat de eerst 2 een regio code zijn?
Stel dat je aan het begin van een ambulance code 20 hebt staan,.de laatste cijfers zijn het specifieke voertuig.
Zou je dan ook 20XXXXX in kunne voeren,.zodat hij alle ambulance alarmeringen ontvangt?

Hoop vragen,.maar goed..zoals ik al zei heb ik er de ballen verstand van,. ;D




Lukas074

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2004, 09:07:26
Citaat
Hier in Friesland krijgen de brugwachters denk ik ook een eigen code.

Wat moeten brugwachters met een P2000 pager? Ze hebben een andere frequentie als de hulpverlening.

Citaat
De capcodes bestaan uit 7 cijfers,.ik neem aan dat de eerst 2 een regio code zijn?
Stel dat je aan het begin van een ambulance code 20 hebt staan,.de laatste cijfers zijn het specifieke voertuig.
Zou je dan ook 20XXXXX in kunne voeren,.zodat hij alle ambulance alarmeringen ontvangt?

Hoe de CAP codes zijn opgebouwd weet ik niet, maar als je 20xxxxx, dat zal volgens mij niet gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2004, 09:51:19
Wat moeten brugwachters met een P2000 pager? Ze hebben een andere frequentie als de hulpverlening.Hoe de CAP codes zijn opgebouwd weet ik niet, maar als je 20xxxxx, dat zal volgens mij niet gaan.
In Friesland worden een aantal brugwachters gebelt als er een incident is in een bepaalde gemeente,dan houden ze de brug open zodat er een hulpverleningsvoertuig er gewoon overheen kan.De scheepvaart kan beter even wachten dan een ambulance enz ;)


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2004, 10:23:46
Alle gemeentelijke bruggen,.worden gealarmeerd op dezelfde freq, als de Brandweer ;D


T

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2004, 11:53:03
Gebeurd in meerdere regio's, niet alleen brugwachters maar soms ook b.v. een pond o.i.d.

optie kan zijn om een code te maken voor de brugwachters en die met alle allarmeringen mee te laten gaan, je hebt dan maar één code nodig


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2004, 13:33:32
Is dit dan 1 landelijke frequentie? Dat zou beteken dat ik in bv groningen, ook de brw van maastricht kan ontvangen?

Net als de meeste semafoonnetwerken, werkt ook P2000 in het gehele land op 1 frequentie. Hierdoor heb je dus landelijke dekking en kun je elke alarmering in elke uithoek ontvangen.

De capcodes bestaan uit 7 cijfers,.ik neem aan dat de eerst 2 een regio code zijn?

Ik denk dat ze dat wel graag hadden gewild, maar codes boven 20xxxxx zijn geen geldige codes, dus heeft men besloten om met clusters te werken :

01 Noord-Holland zuid (Amsterdam Zaanstreek)
02 Noord-Holland noord
03 Friesland
04 Groningen
05 Drenthe
06 Overijssel
07 Midden Nederland (Utrecht, Gooi & Vechtstreek)
08 Gelderland noord/oost (Apeldoorn, Achterhoek)
09 Gelderland zuid/west (Arnhem, Nijmegen)
10 Limburg
11 Noord-Brabant oost (Zuidoost, Noordoost)
12 Noord-Brabant west (Roosendaal, Tilburg)
13 Zeeland
14 Zuid-Holland zuid (Zuid-Holland zuid, Rijnmond)
15 Zuid-Holland noord (Hollands Midden, Haaglanden)

Stel dat je aan het begin van een ambulance code 20 hebt staan,.de laatste cijfers zijn het specifieke voertuig.
Zou je dan ook 20XXXXX in kunne voeren,.zodat hij alle ambulance alarmeringen ontvangt?

Helaas, in de semafonie bestaan geen 'wildcards', je kunt alleen volledige codes invoeren.

Groeten, Peter.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2004, 20:28:50
Hoezo de brug openhouden
dan kan er toch geen hond meer langs ;D ;D ;D ;D ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2004, 10:16:51
Tuurlijk wel, dan kan ik er met me reddingsbootje langs... zeker in friesland... ;D


Gerhard

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2004, 14:46:46
Ik weet dus dat in de huidige alarmerings-systeem de brugwachters in friesland een eigen piepercode hebben zodat ze in geval van calamiteiten apart gepiept worden en niet met elke ambu-oproep mee


Lukas074

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2004, 21:55:24
Bij ons hebben we een telefoonlijn, dus wij bellen gewoon even. Wat ik trouwens wel beter vind, want een voorbeeld is nog pas geweest: er was spraken van een spoedtranspord, en net voor het vertrok werd het spoedtransport afgeblazen en ging de ambulance op eigen gelegenheid. Maar als je nu de brugwachter gepiept had zat ie dus te wachten, want de ambu ging ook plotseling uitwijken naar een ander ziekenhuis, en hoefde dus die brug niet te gebruiken.

Telefonisch kan er ook meer besproken worden (over hoelang komt het transport, hoeveel ambu's cq. politie zijn het er 2 achter elkaar enz)