Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 155472 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2004, 21:35:45
zeer zeker een plaatje om te zien ;)
Toch geweldig dat er veel mensen zijn die dit soort voertuigen weer in oude glorie opknappen,en je ze regelmatig op beurzen en andere evenementen ziet staan
Peter, hier ook een heel mooi gerestaureerde wagen van de Bilt - Bilthoven. Deze wagen is afkomstig van de RAF en is één van de twee van de Bilt. De andere bestaat niet meer.


jwpots

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2004, 18:18:42
Bijgaand een hele mooie old timer van de brandweer Venlo. Deze wagen heeft dienst gedaan als PM11 en de Escape ladder heeft een lengte van 20 mtr. De opbouw is van Metz. Het chassis is een MercedesDaimlerDC3DF.


jwpots

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2004, 18:19:25
En hier de achterzijde van het voertuig.


Karim

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2004, 23:49:08
Toen ik een half jaar geleden van Heerlen naar Kerkrade verhuisde kwam ik erachter dat iemand hier 'n straatje verderop ook 2 leuke oldtimers voor z'n deur heeft staan :







Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #24 Gepost op: 6 september 2004, 18:25:38
Deze kwam ik tegen bij een stoomtrein gebeuren in Loenen. Auto van de vrijwillige brandweer in Nohfelden wg. nr. 2


jwpots

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 9 september 2004, 00:29:35
Dan heb ik hier nog een mooie brandweeroldtimer van de brandweer ter Aar.


j.scheele

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 26 september 2004, 16:18:17
gezien in ermelo, een mooie magirus uit 1923 uit epe,
loopt als een trein


jwpots

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 26 september 2004, 16:22:00
gezien in ermelo, een mooie magirus uit 1923 uit epe,
loopt als een trein
Hallo Jan, welkom op dit forum, was ook ik Ermelo. Dus we hadden elkaar kunnen spreken als we elkaar van gezicht konden. De Magirus is trouwens een oude wagen van de Venz chocoladefabriek.


Rene112

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 26 september 2004, 20:23:45
Dus we hadden elkaar kunnen spreken als we elkaar van gezicht konden.

Zo zat ik vorige week ook aan tafel tegenover Johan... maar we kenden elkaar niet meer van gezicht  ;) ;)
Is later toch wel weer goedgekomen!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


j.scheele

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 26 september 2004, 20:55:40
hallo, johan,
zit al een tijde bij 112, maar niet meer zo aktief, druk, druk enz.
Zag dat jij dingetjes op vragen had staan over voertuigen waarvan jij informatie wilde hebben.
Leuk, als er plaatjes op zouden staan, maar de admin heeft deze opgeschoond zodat wij niets meer zien en dus ook niet  reageren. (als wij dat zouden kunnen)>
bij deze. jan