Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 157681 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #270 Gepost op: 4 februari 2006, 17:55:14
kennelijk was het een goede zet om de twee fotootjes hierop de topic te plaatsen. gezien het feit dat in ongeveer 7 uur tijd door zo 23 a 30 medeforumleden naar de foto's is gekeken. dat had ik dus niet verwacht, voor mijn nu zaak om eens verder te kijken of ik nog meer van dit soort foto's kan vinden. zowel op het internet als in mijn eigen archief. men vind het kennelijk wel interessant deze oude plaatjes.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #271 Gepost op: 4 februari 2006, 18:04:34
Jij hebt m zien verdwijnen, ik nog niet ;)
Dan zou jij nu als je slim bent deze tegenwoordige tijd een hoop fotografisch vast moeten leggen. Want deze tegenwoordige tijd is jouw toekomstige oude tijd. Spreken we elkaar weer over 30 jaar ? Ik 81 jaar en jij 47 jaar ?

Groet
Johan


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #272 Gepost op: 4 februari 2006, 18:07:33
Dan zou jij nu als je slim bent deze tegenwoordige tijd een hoop fotografisch vast moeten leggen. Want deze tegenwoordige tijd is jouw toekomstige oude tijd. Spreken we elkaar weer over 30 jaar ? Ik 81 jaar en jij 47 jaar ?

Groet
Johan

Ik zal me best doen. ;D Wie weet ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #273 Gepost op: 5 februari 2006, 12:01:42
Deze American La France 700 autospuit welk ooit dienst deed bij de brandweer van Charlestown word nu door een particulier zuinig bewaard in zijn oorsprongelijk toestand.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


brw.mam

  • Gast
Reactie #274 Gepost op: 5 februari 2006, 15:54:20
Hallo allemaal, ik weet niet of dit de goede topic is. maar ik ga een gokje wagen!  ;)

Ik ben op zoek naar een Ford Dump. Toen ik een half jaar bij de brandweer zat, kwam ik erachter dat mijn (overleden) vader vroeger brandweerauto's heeft gebouwd en ook heeft getekend. Ik heb de origenele bouwtekening van een Ford Dump en ook nog een paar foto's. Deze voertuigen zijn gebouwd bij de de Firma Wijnveen in Wageningen, omstreeks 1950-1960.
Wie kan mij er iets meer over vertellen, of weet of deze voertuigen er nog zijn, zo ja...waar dan wel?
Ik zou het heel leuk vinden om er wat meer van te weten te komen! Dus alle reacties zijn welkom!!

Groetjes Brw.mam  ;)


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #275 Gepost op: 5 februari 2006, 16:37:54
probeer ook eens de topic "ford bij de brandweer"

op blz 3 hier van helemaal onder aan.
je weet maar nooit

groeten ;) :) :D


brw.mam

  • Gast
Reactie #276 Gepost op: 5 februari 2006, 16:56:09
Mad Marv, ik zal het daar ook nog even proberen, je weet maar nooit! Thx in ieder geval!  :)

En voor de duidelijkheid nog even 2 foto's van de Ford Dump.






jwpots

  • Gast
Reactie #277 Gepost op: 5 februari 2006, 16:59:11
Mad Marv, ik zal het daar ook nog even proberen, je weet maar nooit! Thx in ieder geval!  :)

En voor de duidelijkheid nog even 2 foto's van de Ford Dump.






Dat zijn beide foto's van de brandweer Hardenberg, die later zijn verkocht aan de plasticfabriek Wavin te Hardenberg.

Groet
Johan


brw.mam

  • Gast
Reactie #278 Gepost op: 5 februari 2006, 17:38:08
Hey Johan, bedankt voor je reactie.......... weet jij dan toevallig ook of dat voertuig daar nog staat?? En ik heb nog andere foto's in het fotoalbum staan, waarvan ik helemaal geen gegevens van heb. Waaronder deze 2, iets van een Chevrolet ofzo?  :-\

Groeten.... ;)




jwpots

  • Gast
Reactie #279 Gepost op: 5 februari 2006, 17:57:59
Hey Johan, bedankt voor je reactie.......... weet jij dan toevallig ook of dat voertuig daar nog staat?? En ik heb nog andere foto's in het fotoalbum staan, waarvan ik helemaal geen gegevens van heb. Waaronder deze 2, iets van een Chevrolet ofzo?  :-\

Groeten.... ;)






De bovenste foto is van de brandweer Gendringen en de onderste van de inmiddels niet meer bestaande brandweer Eethen wat onder de gemeente Aalburg valt.

De wagen van Gendringen is een FordF620 met een opbouw van Wijnveen, bouwjaar 1954, kenteken PA-72-36. De wagen heeft gestationeerd gestaan te Ulft wat voorheen een post was van de voormalige zelfstandige gemeente Gendringen. Dit was een TS, verdere info is mij niet bekent.

De ander foto van Eethen is een Chevrolet4400 met een opbouw van Wijnveen. Kenteken PF-96-63, bouwjaar 1955. Het gaat hier om een PM10. Ik even zitten twijfelen tussen 2 andere Chevrolets van de brandweer Aalburg. Ze kwamen alle 3 uit 1955. 2 x een PM10 en 1 TS-HD. De TS met kenteken RB-42-05 stond op Eethen en is verkocht aan Camping van Rossum's Troost te Mill. Deze wagen heeft een houten rolluik en de foto op het forum niet. De eerder door mij genoemde PM10 [PF-96-63] de door jou geplaatste foto heeft volgens mij dan in Eethen gestaan. Er blijft dan nog een derde over, ook een PM10 [RB-42-17] die heeft in Genderen. Zo, ik geloof dat ik er nu een beetje uit ben.

Groet
Johan