Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Brandweerwagens uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 157081 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #310 Gepost op: 11 december 2006, 10:30:37
Zover ik nu heb kunnen nagaan zijn de volgende kentekenserie voor zgn. historische voertuigen gebruikt (ouder dat 25 jaar)

Bedrijfswagens
BE-00-00
DL-00-00

Personenwagens en lichte bestelwagens
DE-00-00
DH-00-00
DM-00-00
AE-00-00
AH-00-00
AM-00-00
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #311 Gepost op: 11 december 2006, 18:50:10
Zover ik nu heb kunnen nagaan zijn de volgende kentekenserie voor zgn. historische voertuigen gebruikt (ouder dat 25 jaar)

Bedrijfswagens
BE-00-00
DL-00-00

Personenwagens en lichte bestelwagens
DE-00-00
DH-00-00
DM-00-00
AE-00-00
AH-00-00
AM-00-00

Aanvulling:

AL-00-00  (mijn broer heeft een historische personenauto met AL-kenteken)


jwpots

  • Gast
Reactie #312 Gepost op: 16 december 2006, 21:45:56
De bijgaande Chevrolet van de bedrijfsbrandweer ECN-Petten kwam ik jaren geleden regelmatig tegen tijdens optochten boven het Noordzeekanaal. Deze wagen heb ik al jaren niet meer gezien. Mijn vraag dan ook, bestaat deze wagen nog wel ? We hebben het hier over een:

Chevrolet6K57-5542/Kronenburg
Het is een TS.LD/HD waarvan mij de gegevens van de capaciteit ontbreken evenals de tankinhoud.



Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #313 Gepost op: 16 december 2006, 22:34:03
Johan

Volgens mijn bevind de wagen zich nog steeds bij de ECN in Petten. Het zou aanvankelijk gerestaureerd worden of een opknapbeurt krijgen, Echter ik denk dat de heren daar te weinig tijd hebben om nog langer met het voertuig actief deel te nemen aan optochten. Hij is in iedergeval niet weg. Trouwens volgens mijn gegevens is het een TS6HD230T1500 waar aanvankelijk een MSA achter hing. In dienst genomen in 1960 en buiten dienst gegaan in 1981 na de komst van de tweede Mercedes-Benz tankautospuit. Vanaf die tijd zou het eigendom zijn van de personeelsvereniging brandweer Zijpe.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Rene112

  • Gast
Reactie #314 Gepost op: 17 december 2006, 22:04:26
Deze wagen heb ik al jaren niet meer gezien. Mijn vraag dan ook, bestaat deze wagen nog wel ?

Deze wagen is in ieder geval niet meer in het bezit van de bedrijfsbrandweer van ECN. Zoals Louis ook aangeeft, is het voertuig jaren geleden overgegaan naar de personeelsvereniging van de brandweer Zijpe. Volgens mij hoorde ik een jaar of 2 geleden dat het voertuig niet actief meer wordt beheerd en onderhouden....  :'(

Ik zal dit nog eens nagaan bij enkele bekenden bij de brandweer ECN en Zijpe ;)   (wordt dus vervolgd....)

groeten,
René de Caluwé

(nog even een plaatje toegevoegd van de Chevrolet naast 2 van de vorige ECN-tankautospuiten)


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #315 Gepost op: 23 december 2006, 13:54:04
Bijgaand een hulpverleningswagen van de brandweer Breda op een DiamondT-Chassis.



We hebben het hier over een:

DiamondT-Hercules met het bouwjaar 1944.
De wagen heeft een 6x6 aandrijving.
Brandweer Breda heeft deze wagen in 1962 in de dienst genomen.
Afvoer en opbouwer zijn bij mij niet bekent.

Groet
Johan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #316 Gepost op: 23 december 2006, 14:44:35

(nog even een plaatje toegevoegd van de Chevrolet naast 2 van de vorige ECN-tankautospuiten)


Zou het kunnen dat ik het rechter voertuig ergens van ken ? ???

Als ik het goed zie, lijkt mij dat erg veel op een van de oude TS'sen van Aalsmeer ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rene112

  • Gast
Reactie #317 Gepost op: 23 december 2006, 16:21:19
Zou het kunnen dat ik het rechter voertuig ergens van ken ? ???

Als ik het goed zie, lijkt mij dat erg veel op een van de oude TS'sen van Aalsmeer ?

Klopt.. de rechter was daarvoor in dienst in dienst in Aalsmeer.
Volgens mij hebben we het daarover wel eens eerder gehad op dit forum ;)

groeten,
René de Caluwé


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #318 Gepost op: 23 december 2006, 17:49:46
Ja dat geloof ik ook!
Heb het zelfde als nog iemand hier, vergeet wel eens iets  ;D ;D ;D

Bedankt voor de info, mocht het voertuig nu nog in dienst zijn, of iemand andere plaatjes hebben van Ex Aalsmeerders in dienst bij een ander korps, dan zijn deze altijd welkom!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #319 Gepost op: 2 maart 2007, 13:38:17
Deze Amerikaanse Seagrave autospuit uit 1928 staat te koop. Volgens de opschriften heeft hij dienst gedaan bij de brandweer van Lynnfield.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief