NIFV/NIBRA materieel

Auteur Topic: NIFV/NIBRA materieel  (gelezen 9360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2011, 19:54:56

Dienst: NIFV / LFR
Standplaats: Zoetermeer
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: Haakarmbakvoertuig
Merk & type: Iveco Stralis
Bijzonderheden:


WHVE

  • Geinteresseerd
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2011, 20:28:52
Beste mede-forumleden

Ik ben nu ook weer benieuwd wat er in de haakarmbak op de IVECO zit en waar die Scania voor gebruikt wordt. Het onderschrift van de Iveco biedt niet heel veel aanknopingspunten.

De reden dat ik deze vragen stel, en waarom lid ben geworden ben van dit forum, is omdat ik de antwoorden op deze vraag nog niet ergens anders heb kunnen vinden. Ik volg dit forum al een tijdje, en alle vragen die ik had op hulpverleningsgebied heb ik beantwoord gekregen, op deze site of op andere site's. Maar over de taken, de voorraden, en de voertuigen van het NIFV is betrekkelijk weinig te weten te komen via internet. Ook omdat hun eigen site niet echt heel veel informatie biedt.

Groeten, WHVE


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2011, 21:06:21
Beste mede-forumleden

Ik ben nu ook weer benieuwd wat er in de haakarmbak op de IVECO zit en waar die Scania voor gebruikt wordt. Het onderschrift van de Iveco biedt niet heel veel aanknopingspunten.

De reden dat ik deze vragen stel, en waarom lid ben geworden ben van dit forum, is omdat ik de antwoorden op deze vraag nog niet ergens anders heb kunnen vinden. Ik volg dit forum al een tijdje, en alle vragen die ik had op hulpverleningsgebied heb ik beantwoord gekregen, op deze site of op andere site's. Maar over de taken, de voorraden, en de voertuigen van het NIFV is betrekkelijk weinig te weten te komen via internet. Ook omdat hun eigen site niet echt heel veel informatie biedt.

Groeten, WHVE
De LFR verzorgt het voorraadbeheer voor bv hulpverleningsbakken die bij regionale korpsen staan, of voor GNK-bakken die bij GHOR-regio's staan. Maar ook USAR.
greetz,  Enrique


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2011, 21:24:36
Wat betreft de taken etc. van de LFR (Sinds 1/10/2010 onderdeel van het NIFV) is veel op de website van de LFR te vinden:

http://www.lfr.nl/lfr

onderdeel daarvan is logistiek:
Citaat
Afdeling Logistiek

De afdeling Logistiek is verantwoordelijk voor het beheer, de opslag, het onderhoud en het distribueren van materieel dat gebruikt wordt voor de uitvoering van de taken in het kader van de rampenbestrijding, de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen en crisisbeheersing.

hiervoor zullen ook de voertuigen nodig zijn, voorbeeld:

http://www.lfr.nl/nieuwsberichten/transport-zandzakken

Transport zandzakken

Via het LOCC heeft de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR) eind vorige week het verzoek ontvangen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken 100.000 (lege) zandzakken ter beschikking te willen stellen aan Hongarije voor het bestrijden van de wateroverlast.

Donderdag 27 mei om half 4 vertrok het hulptransport uit Zoetermeer richting Budapest. Via Hannover -  Leipzig - Dresden - Praag - Brno & Bratislava werd het vrijdag (na circa 1.400 km) om 12.30 uur in Budapest met open armen ontvangen.

Na een welverdiende nachtrust in Budapest, en op de terugweg in Nürnberg, voor de beide chauffeurs is het transport zondagmiddag weer veilig teruggekeerd op Nederlandse bodem.
Samen sterk in de hulpverlening!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2011, 22:08:03
De materialen en middelen van het USAR, welke dus ook door de LFR worden beheerd, zijn voor een groot deel zelfs te vinden op internet: http://www.usar.nl/bibliotheek.php
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s