Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336187 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #220 Gepost op: 8 mei 2012, 09:00:25
Dat wordt opmaken een pvsnel en een invorrijb in BVH.

Met andere woorden art 5 opmaken, rijbewijs invor op grond van 164 en een vordering 130 de deur uit maken. Oja beelden inbeslag nemen voor de zaak.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #221 Gepost op: 8 mei 2012, 09:22:20
Stél dat hij stapvoets had gereden, wel richting had gegeven, had dan ook een invordering gevolgd als het aan jullie had gelegen?

Zelf zou ik het nooit doen, veel te soft voor (het zo rijden dan ;) )


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #222 Gepost op: 8 mei 2012, 10:08:41
nee want als je stapvoets op de snelweg rijdt is er file en bij file mag dit allemaal.

(als er geen file zou zijn is het een nog dikkere art 5  ;D)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #223 Gepost op: 8 mei 2012, 10:11:29
De verkeersgroep zuid west Nederland heeft gesproken.  >:D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #224 Gepost op: 8 mei 2012, 10:14:50
Ik ben het eens met bovengenoemde schrijvers, dit filmpje is zeker een 130 procedure waard, maar ligt het aan mij of raken sommige mensen totaal in paniek op een weg met vijf rijstroken. Ik rijd hier regelmatig en het lijkt alsof de regel: "zoveel mogelijk rechts houden." hier niet geldig is. Automobilisten die kilometers lang op de derde rijstrook blijven plakken terwijl rechts alle ruimte is..... Dat vind ik zelf haast gevaarlijker als het rechts inhalen.

Afgelopen weekend nog, ik rijd netjes op de vijfde rijstrook, zie ver voor mij al een auto op de derde rijstrook vastgeplakt zitten. Verder geen verkeer in de omgeving te zien. Ik loop langzaam in, dan moet ik officieel vier rijstroken opschuiven om de auto te passeren.... Neem het mij niet kwalijk maar ik ben gewoon op de vijfde rijstrook blijven rijden en ben hem maar rechts gepasseerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #225 Gepost op: 8 mei 2012, 11:04:17
Heel herkenbaar Red, dat vraag ik mij ook heel vaak af. Ikzelf zie het ook al gebeuren bij 3 rijstroken. Misschien denken ze dat het Keep your lane gebeuren van toepassing is.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #226 Gepost op: 8 mei 2012, 11:11:54
Nog zo'n filmpje van deze user.
Op 0:11 zie je al dat de vrachtwagen naar rechts aangeeft.
lkw duwt me de vluchtstrook op
 MrCrpzz


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #227 Gepost op: 8 mei 2012, 15:53:27
Nog zo'n filmpje van deze user.
Op 0:11 zie je al dat de vrachtwagen naar rechts aangeeft.
lkw duwt me de vluchtstrook op
 MrCrpzz
Ik vind de titel wel heel goed. Ik heb geleerd dat het uitvoegend verkeer voorrang heeft op invoegend verkeer. Daarnaast is dit volgens mij op de A2 (correct if i'm wrong) en daar geld een max van 100, terwijl hij even flink doorhaalt naar de 130+ om het verkeer in te halen via de uitvoeger (wat feitelijk niet strafbaar is).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #228 Gepost op: 8 mei 2012, 19:48:56
Ik ben het eens met bovengenoemde schrijvers, dit filmpje is zeker een 130 procedure waard, maar ligt het aan mij of raken sommige mensen totaal in paniek op een weg met vijf rijstroken. Ik rijd hier regelmatig en het lijkt alsof de regel: "zoveel mogelijk rechts houden." hier niet geldig is. Automobilisten die kilometers lang op de derde rijstrook blijven plakken terwijl rechts alle ruimte is..... Dat vind ik zelf haast gevaarlijker als het rechts inhalen.

Afgelopen weekend nog, ik rijd netjes op de vijfde rijstrook, zie ver voor mij al een auto op de derde rijstrook vastgeplakt zitten. Verder geen verkeer in de omgeving te zien. Ik loop langzaam in, dan moet ik officieel vier rijstroken opschuiven om de auto te passeren.... Neem het mij niet kwalijk maar ik ben gewoon op de vijfde rijstrook blijven rijden en ben hem maar rechts gepasseerd.

Erg herkenbaar inderdaad, daarnaast heb ik altijd geleerd om nooit meer dan 1 baan op te schuiven tegelijkertijd dus ik denk dat 4 banen naar links opzich ook wel een risico is voor een inhaalmanoevre!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #229 Gepost op: 8 mei 2012, 20:06:20
Ik ben het eens met bovengenoemde schrijvers, dit filmpje is zeker een 130 procedure waard, maar ligt het aan mij of raken sommige mensen totaal in paniek op een weg met vijf rijstroken. Ik rijd hier regelmatig en het lijkt alsof de regel: "zoveel mogelijk rechts houden." hier niet geldig is. Automobilisten die kilometers lang op de derde rijstrook blijven plakken terwijl rechts alle ruimte is..... Dat vind ik zelf haast gevaarlijker als het rechts inhalen.

Dat in sommige gevallen rechts inhalen veiliger is ben ik wel met je eens.
Wat mij betreft mag er ook veel meer ingezet worden op de notoire linksrijders en mag die boete ook verhoogd worden.
Ga gewoon terug naar rechts als je de ruimte hebt het is je niet voor niets geleerd tijdens je rijopleiding.

Afgelopen weekend nog, ik rijd netjes op de vijfde rijstrook, zie ver voor mij al een auto op de derde rijstrook vastgeplakt zitten. Verder geen verkeer in de omgeving te zien. Ik loop langzaam in, dan moet ik officieel vier rijstroken opschuiven om de auto te passeren.... Neem het mij niet kwalijk maar ik ben gewoon op de vijfde rijstrook blijven rijden en ben hem maar rechts gepasseerd.

Even voor mijn beeldvorming.
Je rijdt zelf op rijstrook 5 het voertuig wat onnodig links rijdt in jouw verhaal zit op rijstrook 3 dan hoef je volgens mij niet
4 rijstroken maar slechts 3 rijstroken op te schuiven om hem in te halen.
Want als je hem over rijstrook 2 inhaalt schuif jij er maar 3 op volgens mij.
Jij gaat van rijstrook 5 naar 4 naar 3 naar 2 en vervolgens na passeren ga je weer naar rijstrook 3 en 4 en 5 als rijstrook 5
de meest rechterrijstrook is waar men hoort te rijden als daar ruimte is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen