Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 334067 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #40 Gepost op: 5 mei 2011, 23:35:18
Iets wat er met de type goedkeuring nog niet op zat en nu wel op zit mag niet ... Dit is er een uit de groep ''meer verlichting hebben dan toegestaan'' en dus strafbaar  8)

Maar hij is wel gaaf  ;D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #41 Gepost op: 6 mei 2011, 00:10:29
Maar hij is wel gaaf  ;D

Dat wilde ik net zeggen. Het ziet er wel super uit!
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #42 Gepost op: 8 mei 2011, 05:48:05
Iets wat er met de type goedkeuring nog niet op zat en nu wel op zit mag niet ... Dit is er een uit de groep ''meer verlichting hebben dan toegestaan'' en dus strafbaar  8)

Dus een derde remlicht monteren in een oudere auto ( die dat dus niet standaard heeft) mag ook niet?
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 8 mei 2011, 11:06:07
Jawel, maar dan moet dat specifieke licht wel een typegoedkeuring hebben en dat is in het geval van dit licht niet van toepassing.

Ik heb dit licht inmiddels ook in het echt al voorbij zien komen en het ziet er inderdaad niet slecht uit...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 8 mei 2011, 13:05:36
Ik heb dit licht inmiddels ook in het echt al voorbij zien komen en het ziet er inderdaad niet slecht uit...

Tsja, aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant is het wel heel erg ''kerstboom''.
Ik moet zeggen dat de politie in Nederland zowiezo weinig doet aan verlichting, als je kijkt naar bepaalde vrachtwagens of andere kerstbomen   :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #45 Gepost op: 8 mei 2011, 13:21:34
Ziet er best leuk uit alleen werkt het volgensmij niet helemaal 100% goed. Als je bij 3.19m kijkt, zie je dat het rechter knipperlicht niet continu tegelijk knippert met de LED strip maar dat hij iets afwijkt.
Wat ook raar is, is dat zijn remlichten blijven branden als hij achteruit rijdt....

En als het al in NL zou zijn toegestaan moet het volgensmij oranje van kleur zijn? Nou heeft het voertuig uit het filmpje (net als bijna alle Amerikaanse merken) van zichzelf al rode knipperlichten. Daar zal in de wet wel een uitzondering voor zijn, want dat zie je op de weg wel vaker.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #46 Gepost op: 8 mei 2011, 13:23:32
Die remmen blijven branden omdat het een automaat is. Dus laat je de rem los schiet hij als een malle naar achteren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 8 mei 2011, 13:30:44
Richtingaanwijzers aan de voorzijde mogen geel & wit zijn. Achterzijde is geel & rood  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 8 mei 2011, 13:55:35
Zoiets lijkt me ook wel mooi  8)
Y33 Q45 Origin Luxury Mirror
User:ELAZER


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #49 Gepost op: 8 mei 2011, 15:09:28
Dan zullen deze ook niet mogen, helaas.  ;D

98 Eclipse Sequential LED Tail Lights
user: slickraft

Motorcycle Helmet Brake Lights
user: haimgurusa
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.