Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 341551 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #660 Gepost op: 24 februari 2016, 20:42:36
Of de agent reed gewoon een stuk achter jou. Ook nog een optie ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #661 Gepost op: 25 februari 2016, 01:32:15
Citaat van: Karrok link=msg=1408614 date=1456339136
Hoi allen,

Ik had vandaag een prent te pakken voor het door rood licht fietsen (op een verlaten kruispunt!).
Mooi zo!


guest15549

  • Gast
Reactie #662 Gepost op: 25 februari 2016, 02:48:30
Citaat van: Bert65 link=msg=1408687 date=1456360335
Mooi zo!

 ::) ???


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #663 Gepost op: 25 februari 2016, 03:43:23
Citaat van: Karrok link=msg=1408614 date=1456339136
Hoi allen,

Ik had vandaag een prent te pakken voor het door rood licht fietsen (op een verlaten kruispunt!). Ik vroeg me af in hoeverre de bevoegdheid van de agent gaat om hiervoor een judgementcall te maken of het een boete of een waarschuwing is.


Ik denk dat je alleen een kans zou maken als je weet waar de agent zich bevond toen jij door rood reed. Maar om even de advocaat van de duivel te spelen:Ik weet niet hoelang de weg daar is, maar als het een wat langere weg is en er is een gek die zijn Maybach even op zijn staart trapt, is die bij je voor jij er erg in hebt!


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #664 Gepost op: 26 februari 2016, 00:38:16
Citaat van: batoutofhell link=msg=1408695 date=1456368203
Ik denk dat je alleen een kans zou maken als je weet waar de agent zich bevond toen jij door rood reed.

En dan? De agent heeft het waargenomen, de vraagsteller spreekt het niet tegen. Dan kan hij wel een zielig verhaal bij een rechter op gaan hangen dat het niet waar is en dat de agent het niet waar heeft kunnen nemen, maar ik denk dat de rechter de agent zal volgen, als de vraagsteller niet met enig bewijs gaat komen dat de agent liegt.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #665 Gepost op: 26 februari 2016, 12:51:32
Vraagje,

Na twee weken in spanning gezeten te hebben over hoe hoog hij zou worden, vandaag post van het CJIB gekregen.
137 kmh (gecorrigeerd), waar 100 toegestaan was. (A6 bij Swifterband)
Behalve dat ik voor het bedrag ook een midweek naar centerparcs kon gaan, wordt deze overtreding geregistreerd?
Daarnaast, de auto staat op naam van de lease maatschappij, wordt hij dan op mijn naam geregistreerd, of wordt de boete niet aan mij gekoppeld?

De brief van het CJIB was ook aan de leasemaatschappij gericht, zij hebben hem naar mij doorgestuurd.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #666 Gepost op: 26 februari 2016, 12:57:05
Op normale wegen wordt elke overtreding hoger dan 30km/u na correctie geregistreerd. Op autosnelwegen wordt elke overtreding hoger dan 40 km/u geregistreerd. Als dat het geval is zit er bij de acceptgiro een brief waarin gevraagd wordt de bestuurder bekend te maken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #667 Gepost op: 26 februari 2016, 13:05:50
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1409038 date=1456487492
Vraagje,

Na twee weken in spanning gezeten te hebben over hoe hoog hij zou worden, vandaag post van het CJIB gekregen.
137 kmh (gecorrigeerd), waar 100 toegestaan was. (A6 bij Swifterband)
Behalve dat ik voor het bedrag ook een midweek naar centerparcs kon gaan, wordt deze overtreding geregistreerd?
Daarnaast, de auto staat op naam van de lease maatschappij, wordt hij dan op mijn naam geregistreerd, of wordt de boete niet aan mij gekoppeld?

De brief van het CJIB was ook aan de leasemaatschappij gericht, zij hebben hem naar mij doorgestuurd.
Stomme vraag maar welke richting reed je uit? Vanaf Nagele richting Lelystad staat geen A1...


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #668 Gepost op: 26 februari 2016, 13:31:16
Ik reed naar het noorden toe, richting Joure, volgens mij staat er dan wel een bord, maar al een paar KM voor de brug volgens mij, dacht dat hij al op dat stuk langs de dijk/windmolens na de elektriciteit centrale staat.

Er zat geen brief bij waar ze vroegen wie de bestuurder was, of het moet zijn dat de leasemaatschappij die brief niet naar mij doorgestuurd heeft maar dat zij die zelf beantwoord hebben.
Maar goed, 37, staat hij dus als het goed is nog niet geregistreerd.

Volgende keer bij de 100 stukken toch maar even het gas los laten....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #669 Gepost op: 26 februari 2016, 15:02:34
Toch 470 euro... pfff