Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333910 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #670 Gepost op: 26 februari 2016, 15:14:59
Citaat van: CopVR3 link=msg=1409067 date=1456495354
Toch 470 euro... pfff

383,- incl administratiekosten.
feitcode: VM037A


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #671 Gepost op: 26 februari 2016, 15:19:02
Je zat inderdaad verkeerd te kijken CopVR3. Je moet Blz A39 hebben en dan Feitcode mVL037a en dat is € 374,00 en dan nog € 9,00 Administratiekosten er bij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #672 Gepost op: 26 februari 2016, 15:19:56
Haha dikke vingers... maar goed toch genoeg lijkt me.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #673 Gepost op: 26 februari 2016, 15:27:41
Ja ik had er andere plannen mee :) Maar ach misschien leer ik er wel iets van.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #674 Gepost op: 26 februari 2016, 16:15:08
Dat is meestal wel de bedoeling dat men er iets van leert  ;)
Mag ik aannemen aan dat er gewoon een tijdelijke flitsopstelling stond ?
Wat ik een fijne App vond toen ik veel over de rijkswegen reed is Flitsmeister misschien heb je er wat aan. Reed meestal niet meer dan snelheid + 20 km/u er boven op.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #675 Gepost op: 26 februari 2016, 16:22:20
Citaat van: enrico1972 link=msg=1409104 date=1456499708
Dat is meestal wel de bedoeling dat men er iets van leert  ;)
Mag ik aannemen aan dat er gewoon een tijdelijke flitsopstelling stond ?
Wat ik een fijne App vond toen ik veel over de rijkswegen reed is Flitsmeister misschien heb je er wat aan. Reed meestal niet meer dan snelheid + 20 km/u er boven op.

App heb ik ook, probleem is dat mijn telefoon accu sneller leeg gaat dan dat de usb lader hem op kan laden.

Het was een tijdelijke flitser inderdaad, rij de afgelopen maanden sinds ik weer in NL ben ook bijna 350 km woon-werk per dag..... die paar KM sneller schelen me per week toch best wel wat tijd.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #676 Gepost op: 26 februari 2016, 17:51:03
Ik kom regelmatig over dat stuk en ook met de opvallende politiewagen vliegen ze je om de oren. Het is ook verwarrend omdat komende vanaf de NOP richting Lelystad het gewoon 130 is. De snelheidsbeperking is er omdat er direct na de bocht nog wel eens file wil staan voor de geopende Ketelbrug, maar meestal kan je er zonder problemen door. Volgens mij staan ze er ook maar heel zelden te flitsen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #677 Gepost op: 26 februari 2016, 18:54:58
Klopt, ze staan er niet veel. Sowieso is de A6 redelijk flitsvrij, soms rond Lelystad of Almere, maar als ik daar langs kom is het meestal wat drukker waardoor het verkeer toch maar ongeveer 90 rijdt.

Ik moet eerlijk zeggen, meestal negeer ik dat stukje 100 bij swifterband omdat het maar 2km lang is.... Daarnaast kom ik dan vaak net uit een klein beetje file bij lelystad en rijdt het net weer door. Het is geen echte file bij lelystad, het is hoogstes 10 minuten wat rustig in z'n 3 of 4 rijden, maar toch, mentaal voelt het dan alsof je weer te laat thuis bent voor het eten :)
Dan heb ik de neiging om daarna op het stuk van 130 gewoon 140 a 145 ga rijden. Meestal probeer ik echt wel niet meer dan 10 a 15 op mijn teller over het max te gaan. Volgens mijn GPS zit ik dan niet meer dan 10 over het max.

Ook onder het mom van ze flitsen hier toch niet, als ze dat wel doen kost het me een paar tientjes en als ik aan de kant gezet wordt kan ik altijd proberen er vriendelijk onderuit te komen (1x aan de kant gezet en gelukt om er met een waarschuwing van af te komen op de A12 met 120 waar 100 mocht..!, maar betwijfel ook of ze toen wel een meting hadden).

Maar ja dan is er dat hele korte stukje bij Swifterbant van 2km waar je ineens maar 100 mag..... Bij Heerenveen en Drachten op de A7 let ik er altijd wel op dat overdag de snelheid daar lager is.
Daar is het met op en afritten ook wat drukker, daar 140 langs rijden is niet zo relax, er kan zomaar ineens een fries op zijn tractor naar links komen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #678 Gepost op: 26 februari 2016, 21:01:13

Dat is meestal wel de bedoeling dat men er iets van leert  ;)
Mag ik aannemen aan dat er gewoon een tijdelijke flitsopstelling stond ?
Wat ik een fijne App vond toen ik veel over de rijkswegen reed is Flitsmeister misschien heb je er wat aan. Reed meestal niet meer dan snelheid + 20 km/u er boven op.
Een app die 400 meter voor het einde van de trajectcontroles "vroeoeoemmm" aangeeft is niet handig. Ik gebruik Flitsnav; die geeft bij de TC de gemiddelde snelheid aan.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #679 Gepost op: 29 februari 2016, 05:16:03
Geen app, maar hou als regel aan: Max 10 km op de snelheidsmeter over de max snelheid. Is in werkelijkheid, volgens navigatie, ongeveer 3 a 4 km. Al jaren geen bon meer gehad.  998765