Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 8 augustus 2011, 17:34:14
Vaak lees je dat mensen onnodig links rijden en hier een bekeuring voor kunnen krijgen, maar ik zie ook vaak dat op een driebaansweg men maar blijft plakken op de middelste rijstrook met een gangetje van 100 a 110km/u ondanks dat de rechtse rijstrook ook een zee van ruimte heeft, let de politie hier ook op?
Het is best irritant als je lekker doorrijdt je eerst helemaal naar links moet en dan weer helemaal naar rechts puur omdat iemand daar blijft rijden :-X


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #71 Gepost op: 8 augustus 2011, 17:43:50
Ja, maar de meeste mensen snappen het niet. Zelfs niet na een goed gesprek en een aandenken.
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 8 augustus 2011, 17:48:26
Hoe hoog is de geldboete dan?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #73 Gepost op: 8 augustus 2011, 18:33:10
Even uit mijn hooft, dus met disclaimer. Feitcode R301, Niet zoveel mogelijk rechtshouden op een auto(snel)weg. Is € 100,-.
Digitaal onderzoek


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #74 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:25:36
Even uit mijn hooft, dus met disclaimer. Feitcode R301, Niet zoveel mogelijk rechtshouden op een auto(snel)weg. Is € 100,-.

De koelkast is voor jou. Niet zoveel mogelijk rechts houden op een weg anders dan auto(snel)weg is 180 euro.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #75 Gepost op: 9 augustus 2011, 00:52:18
De koelkast is voor jou. Niet zoveel mogelijk rechts houden op een weg anders dan auto(snel)weg is 180 euro.
<offtopic>
Xangadib, ik lees net hierboven dat Maxx een koelkast aan jou doneert!  098uo
</offtopic>


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #76 Gepost op: 19 november 2011, 12:33:03
Handhaven voor R301 doen we steeds meer. En idd mensen snappen het niet. Standaard excuses zijn:

* "ruimte geven aan invoegend verkeer" (Ruimte geven? rechtdoor gaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer.)
* "ik was aan het inhalen" (Inhalen doen we met een ruim snelheids verschil en niet met minder dan 5 kilometer per uur verschil.)
* "ik hinder toch niemand" (egoist!)

Mijn favorieten zijn: rood matrix kruis/ niet rechtshouden/ geen voorrang verlenen (bij uitvoegen/ rijstrook wisselen/ VOP=zebrapad)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #77 Gepost op: 19 november 2011, 12:44:31
Handhaven voor R301 doen we steeds meer. En idd mensen snappen het niet. Standaard excuses zijn:

* "ruimte geven aan invoegend verkeer" (Ruimte geven? rechtdoor gaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer.)
* "ik was aan het inhalen" (Inhalen doen we met een ruim snelheids verschil en niet met minder dan 5 kilometer per uur verschil.)
* "ik hinder toch niemand" (egoist!)
Wacht even, de eerste twee redenen vind ik redelijk valide (mits goed uitgevoerd).... Ik ga persoonlijk ook naar links als er rechts mensen aan het invoegen zijn met een lagere snelheid. (als er links ruimte is) Dat heet bij mij sociaal gedrag en verkeersinzicht en heeft niets te maken met een verkeersovertreding.
Zou je mij trouwens willen vertellen waar staat dat je moet inhalen met een ruim snelheidsverschil? Als iemand 115 rijd en ik rij hem met 120 voorbij dan heet dat ook geen onnodig links rijden volgens mij.....
Het gaat erom dat je onnodig links rijd zonder reden, dus je tuft lekker op de linkerrijstrook terwijl er rechts ruimte zat is. Dat is waar het om gaat, niet de burger die even naar links gaat zodat het verkeer rechts rustig kan invoegen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #78 Gepost op: 19 november 2011, 12:58:06
Handhaven voor R301 doen we steeds meer. En idd mensen snappen het niet. Standaard excuses zijn:

* "ruimte geven aan invoegend verkeer" (Ruimte geven? rechtdoor gaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer.)* "ik was aan het inhalen" (Inhalen doen we met een ruim snelheids verschil en niet met minder dan 5 kilometer per uur verschil.)
* "ik hinder toch niemand" (egoist!)

Mijn favorieten zijn: rood matrix kruis/ niet rechtshouden/ geen voorrang verlenen (bij uitvoegen/ rijstrook wisselen/ VOP=zebrapad)

Ga ik toch even op inhaken, ondanks de gevoerde discussie in een ander topic over onnodig links rijden. Mag je dus niet een baantje naar links opschuiven om een vrachtwagen of auto-caravan de ruimte te geven in te voegen?

Verder, noem mij maar een egoïst, want die laatste zul je geheid van mij ook te horen krijgen als ik staande word gehouden.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #79 Gepost op: 19 november 2011, 13:05:24
Ga ik toch even op inhaken, ondanks de gevoerde discussie in een ander topic over onnodig links rijden. Mag je dus niet een baantje naar links opschuiven om een vrachtwagen of auto-caravan de ruimte te geven in te voegen?

Verder, noem mij maar een egoïst, want die laatste zul je geheid van mij ook te horen krijgen als ik staande word gehouden.

Natuurlijk mag het, maar het moet niet! En dat is het misverstand: er zijn tientallen aanrijdingen per dag om die reden alleen al. Mensen vinden tegenwoordig dat er ruimte gemaakt moet worden om in te voegen en dat is  NIET WAAR!

Het is absoluut beschaafd/ beleefd en getuigd van verkeersinzicht. Maar dan wel weer terug naar rechts indien dat kan.

In mijn tijd(  e050) heb ik geleerd:
- inhalen doe je met 10 km/u verschil, kort versnellen is geen probleem, en na het inhalen weer terug naar de maximum snelheid. Die regel is vervallen/ wordt niet meer aangeleerd.
- en bij een tussenafstand van 6 seconden of meer tussen 2 voertuigen die je wilt inhalen ga je naar rechts. Ook die regel is vervallen/ wordt niet meer aangeleerd.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens