Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 334065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #710 Gepost op: 4 januari 2018, 20:45:13
Ik dacht zelf aan artikel 43, eerste lid RVV: verboden te keren op auto(snel)weg. Feitcode R462/R469.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #711 Gepost op: 4 januari 2018, 21:53:06
Keren zullen ze daar niet doen, want dan ga je tegen de richting in daar. Beide kanten van deze CADO rijdt het verkeer in de zelfde richting.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #712 Gepost op: 4 januari 2018, 21:57:53
De meeste cado's moet je toch eerst ontgrendelen, voordat je er überhaupt doorheen kunt?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #713 Gepost op: 5 januari 2018, 00:22:44
Als het verkeer aan beide zijden van de CADO in dezelfde richting gaat zit er meestal geen geleiderail tussen. Als het verkeer in tegengestelde richting gaat dan moet Rijkswaterstaat hem eerst open gooien alvorens je hem kan gebruiken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #714 Gepost op: 5 januari 2018, 08:07:02
Die in eindhoven hebben paaltjes. Ben benieuwd of het misschien van die rubberen paaltjes zijn die je met lage snelheid gewoon omver kunt rijden en daarna weer terug floepen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #715 Gepost op: 5 januari 2018, 13:22:51
Die in eindhoven hebben paaltjes. Ben benieuwd of het misschien van die rubberen paaltjes zijn die je met lage snelheid gewoon omver kunt rijden en daarna weer terug floepen.
Ja dat klopt, het zijn rubberen paaltjes die je met lage snelheid om kan rijden.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #716 Gepost op: 6 januari 2018, 19:38:19
Vanmiddag 14.00 u kom ik bij mijn auto, zie ik tot mijn schrik schade aan mijn auto. Linksvoor beschadiging waarbij donkerblauwe verf is achtergelaten van de tegenpartij. Niets gemerkt helaas. Melding gedaan bij de politie (0900-8844) en kan dit verder oppakken via een digitale aangifte.

Even later rijd ik verder in de straat en zie daar een donkerblauwe auto met schade linksvoor. Ik heb dit bij de politie gemeld en om advies gevraagd, kenteken van tegenpartij doorgegeven. De melding zou doorgezet worden. 10 minuten later wordt ik al gebeld, ik krijg van de dienstdoende agent Adres, huisnummer en achternaam van de tegenpartij. Ik mag het zelf gaan oplossen.

Wat is wijsheid, bij de tegenpartij aanbellen? Eerst het verhaal via intercom doen (aangezien het bovenwoning is) en welke stappen dan verder? Wel politie erbij halen, of zelf aanbellen... lijkt me ook een taak van de politie namelijk.



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #717 Gepost op: 6 januari 2018, 21:57:12
Eerst e.e.a. op foto vastleggen. Dan is dat gebeurd. Wat de juiste keuze is, weet ik niet

10 minuten later wordt ik al gebeld, ik krijg van de dienstdoende agent Adres, huisnummer en achternaam van de tegenpartij.

Dit is wel merkwaardig: Ik kan me niet voorstellen dat dit mag. Even een kenteken door de database trekken en een willekeurige (!) burger voorzien van politie-data.

'Willekeurig' omdat zonder dat politie ter plaatse is geweest iedereen natuurlijk telefonisch een verhaal kan verzinnen.


guest16442

  • Gast
Reactie #718 Gepost op: 6 januari 2018, 22:45:49
Volgens artikel 19 WPG mag dat ook helemaal niet.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #719 Gepost op: 6 januari 2018, 23:26:22
Hoewel ik deze procedure betwijfel mag er met een benadeelde wel gegevens worden gedeeld om voor de eigen rechten op te komen/civiele procedure op te starten. Kijk maar eens in art. 4:2 lid 1 onder n Besluit Politiegegevens.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.