Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #200 Gepost op: 29 april 2012, 23:28:33
@skippy02,

Ik werk bij het VHT van A-A, onze BOA's zijn de godganselijke dag aan het radaren. Tevens hebben wij rond de 30 flitspalen in de regio staan. De gemiddelde BOA schrijft ongeveer tussen de 400 en 600 "bonnen" op jaar basis uit. Wij hebben als we op oorlogssterkte zijn 16 BOA's. Er komen verhoudingsgewijs heel weinig bezwaarschriften binnen. De bezwaarschriften die binnenkomen worden afgehandeld en daar komt slechts zelden nog een keer een vraag vanuit het OM over.

Dus zo als ik al zei, geloof niet alles wat er op het www staat.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #201 Gepost op: 29 april 2012, 23:37:27
@skippy02,

Ik werk bij het VHT van A-A, onze BOA's zijn de godganselijke dag aan het radaren. Tevens hebben wij rond de 30 flitspalen in de regio staan. De gemiddelde BOA schrijft ongeveer tussen de 400 en 600 "bonnen" op jaar basis uit. Wij hebben als we op oorlogssterkte zijn 16 BOA's. Er komen verhoudingsgewijs heel weinig bezwaarschriften binnen. De bezwaarschriften die binnenkomen worden afgehandeld en daar komt slechts zelden nog een keer een vraag vanuit het OM over.

Dus zo als ik al zei, geloof niet alles wat er op het www staat.

Ik geloof jou ook wel, daar gaat het niet om. Het is alleen vreemd dat er site's bestaan die zoveel "onzin?" verkondigen dat het loont om bezwaar aan te tekenen.
Maar goed, er is al iemand van blauw die via PM om meer info gevraagd heeft dus misschien komen we iets meer te weten.
Laten we dat maar even afwachten.  ;) O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #202 Gepost op: 29 april 2012, 23:51:23
Maar goed, er is al iemand van blauw die via PM om meer info gevraagd heeft dus misschien komen we iets meer te weten.
Laten we dat maar even afwachten.  ;) O0

Wil je hem ook even doorsturen naar mij.

Waarvoor dank.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #203 Gepost op: 30 april 2012, 00:40:46
De meest lonende bezwaar wat ik altijd heb mee gekregen is het opvragen van het ijkingsrapport, dit moet binnen x tijd na een bekeuring gebeuren. Lijkt me opzich redelijk, als het om kleine snelheden gaat ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #204 Gepost op: 30 april 2012, 00:44:06
en dat vraag je op via?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #205 Gepost op: 30 april 2012, 00:45:24
De meest lonende bezwaar wat ik altijd heb mee gekregen is het opvragen van het ijkingsrapport, dit moet binnen x tijd na een bekeuring gebeuren. Lijkt me opzich redelijk, als het om kleine snelheden gaat ;)

Die ijkingsrapporten liggen keurig bij de apparatuur en op ons kantoor. Verder komt zo'n bezwaarschrift nagenoeg nooit verder als de Officier en gaat hij 8 van de 10 keer rechtstreeks in het "ronde archief".

en dat vraag je op via?

Via het CJIB waar je in beroep gaat tegen de opgelegde sanctie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 30 april 2012, 00:49:09
Bedankt O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #207 Gepost op: 30 april 2012, 01:06:57
Zoek even op de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB). Dat is tegenwoordig heel populair. Het heeft even veel werk (en geld) gekost om dat allemaal te behandelen maar tegenwoordig is het zo geregeld dat een groot deel van de verzoeken zonder al te veel werk verwerkt kunnen worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #208 Gepost op: 30 april 2012, 02:12:13
Via het CJIB waar je in beroep gaat tegen de opgelegde sanctie.
Dat is niet helemaal correct. Je gaat in bezwaar bij de CVOM (centrale verwerking openbaar ministerie) te Utrecht. Dit staat ook op de CJIB beschikkingen dat je hiernaar moet schrijven indien je het niet eens bent met de beschikking.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #209 Gepost op: 30 april 2012, 09:42:39
Een paar boete's waar ik succesvol tegen in beroep ben gegaan:

22km te hard met de vrachtauto op de snelweg, was onderweg naar een IM en RWS zei snel en veillig aub. Rijd ik langs een flitsend wit busje.....
Parkeren waar het niet mag, ik was aan het afrekennen en afrekennen van lading valt onder laden en lossen aldus de rechter.
Rijden door een rood verkeerslicht, midden in de nacht zie ik in Den Haag op de Fruitweg een bromfiets tegen een lantaarnpaal op rijden. Ik de oranje disco aan en ben de man gaan helpen. De auto achter mij bleek een vros, ik kreeg toch de boete. De OvJ vond hem terrecht de rechter niet.

Zo kan ik nog wel doorgaan, als je echt overtuigd bent van je gelijk dan helpt een bezwaar vaak wel. Ook als je bereid bent het te laten voorkomen ook al gaat dat meer kosten als je verliest. Mijn ervaring met OvJ's is dat men liever niet naar de rechter gaat.

Mijn laatste terrechte boete was overigens in 1998, toen vloog ik laag langs Gouda met een BMW 850cSI. Midden in de nacht en geen kip op de weg. Niet moeilijk over gedaan ook niet tegen de agent. We hebben totzelfs de motor nog een bewonderd en de agent heeft nog een rondje over het parkeerterrein gereden, vond ie gaaf.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.