Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336920 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #270 Gepost op: 28 juni 2012, 18:14:22
Is hij in overtreding?
Als die pijl er staat dan ben je zeker in overtreding, dan volg je namelijk niet de verplichte rijrichting die word aangegeven door borden of andere tekens (denk aan een zebrapad zonder bord, dat is nog steeds een zebrapad waarvoor je moet stoppen). Staat er geen pijl dan zou je je kunnen beroepen op het feit dat jij het bord niet heb gezien en het voor jou niet duidelijk was. Echter als jij een verbaal krijgt dan staat daar ook je adres op, blijkt hieruit dat jij in de nabijheid van deze verkeerssituatie woont dan word jou beroep/bezwaar ongegrond verklaard op het feit dat jij bekend bent met de omgeving.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #271 Gepost op: 28 juni 2012, 22:33:20
Nope, niet aangesproken voelen. Ik bedoelde het in het algemeen. Ik ben al jaren voor bijscholing voor het rijbewijs.

 O0

Ik kom er morgen waarschijnlijk weer langs, zal dan de situatie eens uitgebreid bekijken!
Senior GGP / Oost-Brabant


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #272 Gepost op: 20 juli 2012, 09:37:13
Kwam op MSN het volgende verkeersquizje tegen:

http://quiz.nl.msn.com/Auto/TestjeTheorieExamenIQzosnelmogelijk


Nu had ik 9 van de 10 goed, maar ik vond dat ik ze allemaal goed had 998765
vraag 8 is de volgende


Citaat
Je gaat linksaf op de rotonde (driekwart rond). Hoe gebruik je de richtingaanwijzer?

Ik zet m'n linker richtingaanwijzer aan tot ik de rotonde verlaat
45236 van de deelnemers hebben dit antwoord gegeven

Eerst m'n linker richtingaanwijzer en voor het verlaten van de rotonde m'n rechter (Juiste antwoord)
167920 van de deelnemers hebben dit antwoord gegeven

Ik zet m'n rechter richtingaanwijzer aan vlak voor het verlaten van de rotonde
67201 van de deelnemers hebben dit antwoord gegeven

Ik gebruik m'n richtingaanwijzers helemaal niet
5528 van de deelnemers hebben dit antwoord gegeven

Ik heb geleerd dat ik alleen bij het verlaten van de rotonde hoef te knipperen, naar links knipperen terwijl ik naar rechts een "voorrangsweg"  opdraai waar ik alleen maar door naar rechts te gaan af kan is niet logisch toch? of heeft de Academie voor Ambulancezorg het mij verkeerd geleerd?

Het "Juiste antwoord"  is zoals zij het geven, ik had het 3e antwoord gekozen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #273 Gepost op: 20 juli 2012, 10:20:09
Er staan twee verkeerde antwoorden tussen. De boete voor bumperkleven onder 80km/h is 240 euro. En op de rotonde hoef je geen links aan te geven, alleen maar de rechter richtingaanwijzer op het moment dat je hem verlaat.

De maker van de toets zou zelf zijn theorie niet meer halen denk ik ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #274 Gepost op: 20 juli 2012, 10:55:54
Er staan twee verkeerde antwoorden tussen. De boete voor bumperkleven onder 80km/h is 240 euro. En op de rotonde hoef je geen links aan te geven, alleen maar de rechter richtingaanwijzer op het moment dat je hem verlaat.

De maker van de toets zou zelf zijn theorie niet meer halen denk ik ;)

Het is inderdaad niet verplicht maar het CBR adviseert om het wel te doen ter verduidelijking. Bron: familierijschool


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #275 Gepost op: 20 juli 2012, 16:19:45
Het is inderdaad niet verplicht maar het CBR adviseert om het wel te doen ter verduidelijking. Bron: familierijschool
Wat is er duidelijk aan linksaf knipperen? want iemand die rondgaat gaat ook naar links knipperen, dus je moet zowiezo wachten totdat iemand naar rechts knippert als je zonder  gevaar een rotonde op wilt rijden.....

En je maakt 2 bochten naar rechts een voorrangsweg op en af.... waarom knipper je dan naar links....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #276 Gepost op: 20 juli 2012, 16:28:19
Wat is er duidelijk aan linksaf knipperen? want iemand die rondgaat gaat ook naar links knipperen, dus je moet zowiezo wachten totdat iemand naar rechts knippert als je zonder  gevaar een rotonde op wilt rijden.....

En je maakt 2 bochten naar rechts een voorrangsweg op en af.... waarom knipper je dan naar links....
Het maakt het er iets overzichtelijker op omdat je niet altijd de rechterknipper kan zien. Let trouwens wel op in Belgie, want daar schijnt het verboden te zijn om op een rotonde naar links te knipperen
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #277 Gepost op: 20 juli 2012, 17:37:57
In Duitsland eveneens. Men heeft het mij (bijna 10 jaar terug) tijdens de rijlessen wel aangeleerd om voor een rotonde die je driekwart wilt nemen linksaf richting aan te geven, en vervolgens bij het verlaten rechtsaf. Wettelijk gezien ben je alleen verplicht bij het verlaten van de rotonde richting aan te geven (naar rechts dus). Nadat een Duitse kennis mij er fijntjes op wees dat dit in Duitsland verboden was, ben ik acuut gestopt met linksaf richting aangeven omdat ik dicht bij de grens woon en regelmatig in Duitsland kom.

De enige moeilijkheid tegenwoordig zijn meerstrooksrotondes en turborotondes. Als je daarop van rijstrook wisselt naar links, dan moet je wel richting aangeven. Maar dit heeft dan niet noodzakelijkerwijs ook te maken met dat je driekwart rond wilt  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #278 Gepost op: 21 juli 2012, 17:37:26
Even een kort vraagje over heel iets anders. Welke regio's doen mee aan het systeem waarmee je een flitsfoto digitaal kunt opvragen?

Ik ben namelijk geflitst door de KLPD en via www.mijnpolitie.nl wordt hij niet herkent.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #279 Gepost op: 21 juli 2012, 18:00:36
Even een kort vraagje over heel iets anders. Welke regio's doen mee aan het systeem waarmee je een flitsfoto digitaal kunt opvragen?

Ik ben namelijk geflitst door de KLPD en via www.mijnpolitie.nl wordt hij niet herkent.

Gelderland-zuid
Gelderland-midden
Zuid-Holland zuid
Rotterdam-rijnmond
Hollands-midden
Kennemerland
Zaanstreek-waterland
Noord-Holland noord
Drenthe
Friesland
Groningen
Twente