Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 335912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #280 Gepost op: 22 juli 2012, 21:08:36
Heel fijn dat het naar links aangeven duidelijkheid geeft. De vraag was wat je aan moet geven. Da's dus alleen rechts...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #281 Gepost op: 25 juli 2012, 13:54:19
Om ook maar even een duit in het zakje te doen over het ringting aangeven op een rotonde.

Nu heb ik het zelf een aantal jaren geleden geleerd om de knipper naar links te doen en bij het verlaten pas naar rechts. Mij werd toen verteld dat het niet verplicht was, maar dat het een soort beleefdheidsvorm was.

Nu heb ik kort geleden meegereden met een rij-instructeur voor het rijbewijs b. Het ging hier om een particuliere rijschool (dus geen overheid) en deze leerde aan zijn leerling om bij het naderen van de rotonde richting aan te geven naar links, op de rotonde geen richting aan te geven en bij het verlaten van de rotonde richting aan te geven naar rechts. Echter is het mij ontschoten om te vragen, waarom deze wijze werd aangeleerd. Mocht ik nog in de gelegenheid komen, dan zal ik het vragen. En het met jullie delen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Zon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #282 Gepost op: 26 juli 2012, 16:42:23
Een zomervraag  :) Klopt dat dat het verboden is om een auto te besturen met teenslippers aan of is het een city legend?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #283 Gepost op: 26 juli 2012, 16:53:22
Ik neem dat je overal mee mag rijden, zolang je je voertuig maar onder controle kan houden, mocht het nodig zijn.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #284 Gepost op: 26 juli 2012, 18:11:18
Een zomervraag  :) Klopt dat dat het verboden is om een auto te besturen met teenslippers aan of is het een city legend?
Ik ken zelfs dames die rijden op blote voeten omdat zij niet met hakken kunnen rijden. Zoals Sylvester zegt mag het gewoon zolang je er maar voor zorgt dat je geen gevaar voor de overige bestuurders word. Want een slipper onder het rem pedaal is best wel lastig :-X. En zelfs op de motor mag je gewoon met teenslippers rijden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #285 Gepost op: 26 juli 2012, 18:34:22
En zelfs op de motor mag je gewoon met teenslippers rijden
Dat zal vast extra pijn doen als je ten val komt.  :-X


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #286 Gepost op: 26 juli 2012, 19:24:48
Dat zal vast extra pijn doen als je ten val komt.  :-X
Wil het niet uitproberen als je het heel erg vind. Tis wel warm met dit weer maar ik trek toch gewoon de hoge stevige schoenen aan
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #287 Gepost op: 26 juli 2012, 19:58:23
Och, zoveel pijn aan je voeten zal het niet doen. Die zitten er toch niet meer aan als je tot stilstand gekomen bent 998765
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Zon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #288 Gepost op: 26 juli 2012, 22:12:46
Dacht ik, het was mijn collega die stellig beweerde dat ik zo een bekeuring kon krijgen... Voilà, vrouwen hebben toch altijd gelijk!  098uo


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #289 Gepost op: 26 augustus 2012, 21:35:00
Ik weet even niet waar ik dit kan posten, dus doe ik het hier maar.

Zojuist was in wegmisbruikers te zien hoe een straalbezopen figuur werd aangehouden en meegenomen naar het bureau. Aldaar weigerde hij de ademanalyse. Vervolgens werd zijn rijbewijs ingevorderd en meneer het bureau uit gebonjourd. Dat laatste snap ik helemaal niet. Iemand met die gemoedstoestand is toch een x aantal uur in de cel waard ? Ik dacht zelf aan openbare dronkenschap o.i.d., waarbij je volgens mij wel een aantal uren moet ontnuchteren in de politiecel. Nu kan deze figuur bijvoorbeeld vernielingen aan gaan richten etc uit boosheid om wat hem net is overkomen a.g.v zijn dronkenschap ?

Kan iemand uit de blauwe kolom dit ophelderen ? bvd