Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336130 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #300 Gepost op: 16 september 2012, 13:23:54
Mijn nederige excuses voor deze door mij begane blunder.  ;)
Het positieve is dat ik weer wat geleerd heb vandaag.  098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #301 Gepost op: 16 september 2012, 14:47:07
Het mag dus niet! Op het moment dat je de telefoon in een hoofddoek ziet vast zitten dan is dat niet handsfree bellen.
Maar als je dit voor het rijden al hebt gedaan en op deze manier de auto instapt?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #302 Gepost op: 16 september 2012, 14:50:31
Maar als je dit voor het rijden al hebt gedaan en op deze manier de auto instapt?
Als je de bovenste twee van mijn links doorleest dan staat daar een duidelijke uitleg van de rechtbank. Het feit dat jij de telefoon tussen je hoofddoek en je hoofd klemt wordt ook gezien als vasthouden. Vasthouden doe je dus niet alleen met je handen. Een ander aldaar genoemd voorbeeld is het op je pols dragen van je telefoon, ook dat wordt gewoon gezien als vasthouden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #303 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:36:27
Kort geleden stond ik braaf voor het rode verkeerslicht te wachten en ik hoorde duidelijk een tweetonige hoorn. Dit klonk alsof er een HV voertuig aankwam. Ik keek rond en tot mijn grote verbazing zag ik een terreinwagen aan komen rijden over de busbaan.

De terreinwagen was oranje van kleur en niet voorzien van bepaalde kenmerken. Tevens had het voertuig oranje zwaailichten. Het bleek dat de sirene afkomstig was van dit voertuig. Het voertuig voerde OGS, alleen was de O oranje in plaats van blauw.
Het voertuig reed daarbij ook nog best hard over de busbaan door het rode verkeerslicht en na de kruizing zette hij de "OGS" uit en reed normaal verder. De inzittende hadden ook geen uniformen aan.

Weet iemand op welke manier dit strafbaar is gesteld? Ik doel dan op het feit dat het voertuig Geluids Signalen voert welke gebruikt worden bij de HV voertuigen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #304 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:44:26
Kenteken genoteerd??


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #305 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:50:00
Kort geleden stond ik braaf voor het rode verkeerslicht te wachten en ik hoorde duidelijk een tweetonige hoorn. Dit klonk alsof er een HV voertuig aankwam. Ik keek rond en tot mijn grote verbazing zag ik een terreinwagen aan komen rijden over de busbaan.

De terreinwagen was oranje van kleur en niet voorzien van bepaalde kenmerken. Tevens had het voertuig oranje zwaailichten. Het bleek dat de sirene afkomstig was van dit voertuig. Het voertuig voerde OGS, alleen was de O oranje in plaats van blauw.
Het voertuig reed daarbij ook nog best hard over de busbaan door het rode verkeerslicht en na de kruizing zette hij de "OGS" uit en reed normaal verder. De inzittende hadden ook geen uniformen aan.

Weet iemand op welke manier dit strafbaar is gesteld? Ik doel dan op het feit dat het voertuig Geluids Signalen voert welke gebruikt worden bij de HV voertuigen.

Waar was het?? Was het niet een auto van: http://www.pupinnood.com/ (zitten langs de Haarlemmerweg in Amsterdam vlak bij het Haarlemmerplein) Zij hebben ook een Jeep, en ik weet dat zij af en toe de geluidssignalen gebruiken.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #306 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:07:39
Kenteken genoteerd??

Helaas, het ging best snel en ben het per abuis vergeten te noteren.

Ik weet het een minpuntje voor als ik bij jou bij het VHT wil komen.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #307 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:11:36
Waar was het?? Was het niet een auto van: http://www.pupinnood.com/ (zitten langs de Haarlemmerweg in Amsterdam vlak bij het Haarlemmerplein) Zij hebben ook een Jeep, en ik weet dat zij af en toe de geluidssignalen gebruiken.

Als ik mijn onderbuikgevoel moet laten spreken dan was het voertuig niet van pup in nood.

Het was op de Burgemeester Stramanweg te Ouderkerk aan de Amstel, komende vanuit de richting Amsterdam Zuidoost en gaande in de richting van Amstelveen. Het was de kruizing met Hoger Einde, vlak voor de brug over de Amstel. Deze brug is bekend van de marathon van Amsterdam. Dan komen ze vanaf de rai langs de Amstel richting Ouderkerk en gaan over de brug meteen links de Amsteldijk op in de richting van APGS/PTO.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #308 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:15:35
Helaas, het ging best snel en ben het per abuis vergeten te noteren.

Ik weet het een minpuntje voor als ik bij jou bij het VHT wil komen.  ;)

Hehehe, les nr 1. Noteer direct als eerste het kenteken.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #309 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:20:32
Hehehe, les nr 1. Noteer direct als eerste het kenteken.

Het ergste is dat ik die les ook ooit geleerd hebt bij de DCIV....  98uiye

Maarja ik was dan ook privé, dus misschien een momentje van minder scherp zijn....
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.