Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333970 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #310 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:24:37
Maarja ik was dan ook privé, dus misschien een momentje van minder scherp zijn....

iets met 24 uur agent.... :-X


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #311 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:46:41
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #312 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:53:13
@Pully;

Volgens mij heb jij ook de lessen "waarnemingen" gehad in het veld. Alles wat je ziet vastleggen  ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #313 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:58:04
@Pully;

Volgens mij heb jij ook de lessen "waarnemingen" gehad in het veld. Alles wat je ziet vastleggen  ;)

 ;D ;D ;D


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #314 Gepost op: 17 oktober 2012, 15:22:11
@Pully;

Volgens mij heb jij ook de lessen "waarnemingen" gehad in het veld. Alles wat je ziet vastleggen  ;)

Een les die ik 22jaar geleden heb mogen volgen, en nog steeds schrijf ik alle verdachte dingen in mijn buurt op. Noem het maar een afwijking. e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #315 Gepost op: 17 oktober 2012, 16:05:37
Een les die ik 22jaar geleden heb mogen volgen, en nog steeds schrijf ik alle verdachte dingen in mijn buurt op. Noem het maar een afwijking. e050

Tja, een afwijking die wel van belang kan zijn, blijkt alweer uit onderstaand artikel;

Agente zag verdachten van Purmerlandmoorden

HAARLEM - Een agente die in december vier verdachte mannen zag bij een rode Renault Megane op de Wijdevennen in Purmerland, noteerde het kenteken van deze auto. Vlak daarna werden twee vermoorde mannen gevonden op dezelfde parkeerplaats. Dat bleek dinsdag tijdens de zitting bij de rechtbank in Haarlem in de zaak van Amsterdammer Thomas L. (23), een van de verdachten van de drievoudige moord in Purmerland.

Het derde slachtoffer werd in januari gevonden in het Noord-Hollands Kanaal. Thomas L. reed in de rode Renault. Hij bracht hem na een uitzending van Opsporing Verzocht over de liquidaties naar de sloop. De alerte agente wist nog precies hoe laat ze de mannen had gezien bij de rode Renault, omdat ze net iemand naar de trein had gebracht, vertelde officier van justitie Henri Tillart.

Afrekening
Volgens de aanklager zaten de schutters in de auto van Thomas L. De Amsterdammer had telefonisch contact met een 34-jarige verdachte van de moorden. Deze man uit Amsterdam-Noord schoot zichzelf dood toen de politie hem wilde arresteren. Naast L., die van de rechtbank in de cel moet blijven, zitten ook Martijn W. (40) en Arnold van L. (45) uit Purmerend vast voor de Purmerlandmoorden. De politie is nog op zoek naar een andere verdachte van de liquidaties. Het OM gaat uit van een afrekening in de drugshandel en sluit meer aanhoudingen niet uit. De zaak wordt pas volgend jaar inhoudelijk behandeld.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2935065/agente-zag-verdachten-van-purmerlandmoorden.html

Maar zal maar stoppen voor we helemaal afdwalen van het topic...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #316 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:21:42
@Pully;

Volgens mij heb jij ook de lessen "waarnemingen" gehad in het veld. Alles wat je ziet vastleggen  ;)

 ;D ;D ;D

Oke, oke,  e050 e050 e050!

Maar weet iemand inmiddels wel hoe dit strafbaar is gesteld?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #317 Gepost op: 19 oktober 2012, 19:31:36
Volgens mij zijn het allemaal RV (meertonige hoorn) en RVV (door rood, busbaan, snelheid) overtredingen, eventueel samenkomend tot een artikel 5 WVW.

Citaat van: 5.2.71 Regeling voertuigen
1. Personenauto’s moeten zijn voorzien van ten minste een geluidssignaalinrichting die bestaat uit een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte. Een samenstel van zodanige, tegelijk werkende hoorns wordt als één hoorn beschouwd.

2. Personenauto’s mogen zijn voorzien van een geluidssignaalinrichting die andere weggebruikers erop attent maakt dat de achteruitversnelling van het voertuig is ingeschakeld, alsmede van een geluidssignaalinrichting die ertoe strekt ongeoorloofd gebruik, diefstal van of ongeoorloofde toegang tot het voertuig te voorkomen.

3. Personenauto’s mogen, onverminderd het in artikel 29, eerste lid, en artikel 30b van het RVV 1990 bepaalde inzake tweetonige hoorns, niet zijn voorzien van andere geluidssignaalinrichtingen dan bedoeld in het eerste en tweede lid.

4. Krachtens artikel 71 van de wet kunnen voorschriften worden gesteld betreffende de tweetonige hoorn.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #318 Gepost op: 20 oktober 2012, 13:24:46
Volgens mij zijn het allemaal RV (meertonige hoorn) en RVV (door rood, busbaan, snelheid) overtredingen, eventueel samenkomend tot een artikel 5 WVW.

Dikgedrukte was bij mij al bekend. Het ging mij om de tweetonige hoorn. Maar het daadwerkelijk voeren van de tweetonige hoorn is dus strafbaar gesteld in het RV.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #319 Gepost op: 20 oktober 2012, 13:37:28
Dikgedrukte was bij mij al bekend. Het ging mij om de tweetonige hoorn. Maar het daadwerkelijk voeren van de tweetonige hoorn is dus strafbaar gesteld in het RV.
Jep, het is een permanente voertuigeis dat de claxon één toonhoogte moet hebben. Dus dat betekent dat hij überhaupt niet op je auto mag zitten. Het gebruik kun je m.i. ook nog scharen onder onnodig geluid veroorzaken:
Citaat van: Artikel 57 RVV
Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers en snorfietsers mogen met hun voertuig geen onnodig geluid veroorzaken.