Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #320 Gepost op: 20 oktober 2012, 13:49:08
Jep, het is een permanente voertuigeis dat de claxon één toonhoogte moet hebben. Dus dat betekent dat hij überhaupt niet op je auto mag zitten. Het gebruik kun je m.i. ook nog scharen onder onnodig geluid veroorzaken:

Dat is een goede, daar had ik nog niet aangedacht. 2e schaammomentje al deze week.  e050 e050
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #321 Gepost op: 20 oktober 2012, 14:32:46
Dat is een goede, daar had ik nog niet aangedacht. 2e schaammomentje al deze week.  e050 e050
Weer wat geleerd, da's toch precies de reden waarom we op dit forum zitten O0


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #322 Gepost op: 20 oktober 2012, 21:33:11
Weet niet of deze al was gepasseerd:

Feitcode N710 e, prijs * (het is voorzien van andere geluidsignaleninrichtingen dan is toegestaan).

Daarbij dien je de "geluidsignaleninrichting" in beslag te nemen.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #323 Gepost op: 21 oktober 2012, 20:15:09
Weet niet of deze al was gepasseerd:

Feitcode N710 e, prijs * (het is voorzien van andere geluidsignaleninrichtingen dan is toegestaan).

Daarbij dien je de "geluidsignaleninrichting" in beslag te nemen.

Die was nog niet voorbij gekomen, maar dat is zeker wel een hele mooie. Dan weet je meteen zeker dat ze het niet nog een keer gebruiken.

Weer wat geleerd, da's toch precies de reden waarom we op dit forum zitten O0

Ja, dat was mijn insteek wel toen ik lid werd. Maar moet niet te vaak een schaam momentje hebben hoor. Hahaha
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #324 Gepost op: 4 november 2012, 16:51:09
Iemand anders en ik zaten gisteravond in het donker in een speeltuin tegenover de brandweerkazerne van Rozenburg Zh. Hier werden we na enige tijd door twee agenten aangesproken en zij vroegen om een ID-kaart en netjes afgegeven en meegewerkt.

Het bleek zo te zijn dat het verboden is om in die speeltuin te zijn tussen zonsondergang en zonsopgang Artikel 461 Wetboek van Strafrecht, er staan ook borden om het veld en de Noordzijde en de halve West- en Oostzijde is afgesloten met een hek. MAAR, wij kwamen uit een straat en gingen aan de Zuidzijde van het veld en daar staat geen hek en de borden zijn vanaf daar in het donker niet te zien.

Wij dus het veld op en even later twee agenten voor onze neus, gegevens afgegeven en ze gingen weg. Ik vroeg wat de bekeuring zou zijn maar dat wisten ze niet en ook hebben wij geen bewijs of papiertje gekregen met enige gang van zaken.


Dus ik vraag me af of dit nog aan te vechten is. Of dat het wel geldig is (als er nog een bekeuring komt tenminste)


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #325 Gepost op: 4 november 2012, 17:08:17
Als je een strafbeschikking thuis krijgt, kun je altijd in verzet gaan.  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #326 Gepost op: 4 november 2012, 17:28:18
Het bleek zo te zijn dat het verboden is om in die speeltuin te zijn tussen zonsondergang en zonsopgang Artikel 461 Wetboek van Strafrecht, er staan ook borden om het veld en de Noordzijde en de halve West- en Oostzijde is afgesloten met een hek. MAAR, wij kwamen uit een straat en gingen aan de Zuidzijde van het veld en daar staat geen hek en de borden zijn vanaf daar in het donker niet te zien.

Voor een artikel 461 WvSr moet redelijkerwijs duidelijk zijn dat je er niet mag komen. Het OM wil graag dat dit aangeduid wordt met je zgn 461 bordjes, dit is echter niet noodzakelijk. Zo is een afgesloten tuinhek al voldoende voor een 461 overtreding.

 Wanneer jij aanhankelijk kunt maken dat je niet op de hoogte was van het verbod kun je (met een klein beetje vertrouwen) beroep aantekenen.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #327 Gepost op: 4 november 2012, 17:31:57
Stuur in dat geval iig foto's mee in je verzetschrift zodat het duidelijk is dat waar jullie het parkje binnen kwamen geen borden aanwezig waren.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #328 Gepost op: 4 november 2012, 17:33:07
Die hebben we gisteravond ook gemaakt ja. Zelfs met flits in de richting van de borden kan je ze niet zien. Gemaakt met een panasonic DMC FZ45


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #329 Gepost op: 4 november 2012, 17:37:09
Hoe je in verzet kunt gaan tegen je strafbeschikking staat vermeld op de strafbeschikking. Deze krijg je van het CJIB, lees deze goed door alvorens je in verzet gaat   ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.