Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 334205 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #350 Gepost op: 9 november 2012, 01:27:23
Waar ik fel op tegen ben zijn controle die je net op tijd ziet waardoor mensen gaan twijfelen of over-reageren en onverwachte dingen gaan doen.

En juist die controle levert - voor wat het betekent om veilig te rijden - de meeste bewustwording op bij bestuurders.
Voor zij die overreageren blijf ik bij mijn standpunt: zij hebben zichzelf gediskwalificeerd voor wat betreft het besturen van een motorvoertuig.

Wie over-reeageerd heeft dus zijn rijstijl of voertuig niet in de hand. Ga maar met de bus.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #351 Gepost op: 9 november 2012, 10:30:13
Waar ik fel op tegen ben zijn controle die je net op tijd ziet waardoor mensen gaan twijfelen of over-reageren en onverwachte dingen gaan doen.
En dat is dus waar die remmingen -en de daarop volgende file's- worden veroorzaakt.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #352 Gepost op: 9 november 2012, 11:34:56
En dat is dus waar die remmingen -en de daarop volgende file's- worden veroorzaakt.

Precies.

Ik werk zelf ook regelmatig tussen het verkeer (wel op een stuk kleinere schaal dan op een snelweg maar goed) en ik vraag me ook regelmatig af of iedereen wel zijn rijbewijs waard is. Ik, mijn werkgever, en hopelijk ook de politie, weten dat dit gebeurt en houden daar rekening mee.  Een veilig verkeer is in mijn ogen een groot goed en dus moet je "wat zwakkere bestuurders" tegen zichzelf in bescherming nemen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #353 Gepost op: 9 november 2012, 11:44:03
Onlangs een quiz op mijn werk mogen doen m.b.t. verkeersveiligheid. Ik moet zeggen, de uitslagen waren schokkend. Al heb je het over beschermen van zwakkeren dan denk ik dat we moeten beginnen bij mensen die langer dan 20 jaar hun rijbewijs hebben...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #354 Gepost op: 10 november 2012, 17:04:38
Ten eerste vind ik het schokkend dat met snelheidscontroles willen afschaffen. Ik denk dat we die cameras juist moeten behouden. Daarbij al voor de flitspaal een aantal lussen in de weg leggen en bij een ernstige afname van de snelheid artikel 5 ten lsste leggen. Je brengt dan het overige verkeer in gevaar.

Voor degene die het opnemen voor de hardrijders, bedenk wel dat hoe je het went of keert de bestuurder is altijd zelf verantwoordelijk over zijn rijgedrag. Als jij besluit te hard te rijden, dan doe je dit opzettelijk en willens en wetens. Je neemt dan heel bewust het risico dat je geflitst wordt. Als je dan op het laatste moment remt en hierdoor ontstaan ongelukken. Dan pleeg je heel simpel artikel 5. Je hebt dan niet ver genoeg voor je gekeken. En dat is juist het probleem. Veel bestuurders kijken niet voldoende ver voor zich. Daarnaast heb je natuurlijk de (beroeps) klevers. Deze ook artikel 5 ten laste leggen. Daarbij rijbewijs invorderen en 2 maanden afwachten wat de rechter ervan vindt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #355 Gepost op: 10 november 2012, 17:18:53
Dus als ik mijn gas loslaat voor een mobiele flitser dan vind jij dat ik een artikel 5 moet krijgen? Ik denk dat je doorslaat......
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #356 Gepost op: 10 november 2012, 17:23:34
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #357 Gepost op: 11 november 2012, 10:50:58
Dus als ik mijn gas loslaat voor een mobiele flitser dan vind jij dat ik een artikel 5 moet krijgen? Ik denk dat je doorslaat......

Mag ik vragen wat je leeftijd en je beroep is? Want dat verklaard misschien het een en ander. Bedoel het niet negatief hoor. Maar er zit een heel groot verschil tussen remmen en gas loslaten. Een ernstige afname van snelheid is remmen. Dit kan je op verschillende manieren doen. Bedrijfsrem, parkeerrem etc.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #358 Gepost op: 11 november 2012, 19:28:49
Gisteren nog op de A10, rij op de 2e baan met 100 op de teller, cruise control. Wordt ingehaald door een opel vivaro, duikt voor me, en bij de flitspalen gaat hij werkelijk vól in de ankers. Moest behoorlijk remmen en bij de flitspaal zelf reden we nog maar 65 op mijn teller.. dat is naar mijn mening zeker artikel 5 waardig.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #359 Gepost op: 11 november 2012, 21:33:54
Gisteren nog op de A10, rij op de 2e baan met 100 op de teller, cruise control. Wordt ingehaald door een opel vivaro, duikt voor me, en bij de flitspalen gaat hij werkelijk vól in de ankers. Moest behoorlijk remmen en bij de flitspaal zelf reden we nog maar 65 op mijn teller.. dat is naar mijn mening zeker artikel 5 waardig.

Op die manier heb ik met de vrachtauto al eens een touran totall los gereden. En wilde de verzekering van tegenpartij de schade op mij verhalen omdat ik geen afstand hield. Gelukkig waren er getuigen maar anders...... :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.