Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333908 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #380 Gepost op: 24 november 2012, 21:41:24
Maw jij rijdt ook nooit te hard of iets dergelijks. Ja ik weet het verschil tussen misdrijf en overtreding. Maar ik weet ook dat hij het deed, omdat hij "slechts" 3 bier op had en die vriend veel meer. Normaal lopen ze dan ook terug, maar helaas net 1x niet en direct de klos.

Moraliserend kunnen we allemaal zijn, maar we zijn ook allemaal 17/18 jaar geweest. Ja het is dom daar zal je mij ook niet over horen. Ik drink zelf geen druppel en ben ook fel tegen alcohol in het verkeer.

Anyway, hij weet de mogelijke consequentie en ook die vriend voelt zich zwaar schuldig.
Toen ik 18 was, zat ik bij de politie. Mensen aan het oppakken die teveel gedronken hadden.

Het verschil met jeugdzondes en zijn situatie zit 'm erin dat dit nu gebeurt, na een mislukte sollicitatie. Dus is het niet iets van het verleden, maar van het heden. Dit maakt de kans bij de volgende sollicitatie niet veel beter, want ik denk niet dat je een antecedent kunt scharen onder levenservaring...


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #381 Gepost op: 24 november 2012, 22:05:07
Het kan een gevolg hebben bij een sollicitatie bij de politie maar dat hoeft zeker niet!  O0 Dus ik zou het gewoon proberen natuurlijk!
Als ze er naar vragen kun je inderdaad beter eerlijk zijn. Dan wordt meteen je integriteit getoetst.

Toch begint het mij inmiddels na meer dan 10 jaar politie-ervaring wel een beetje te jeuken als een jongeman met een scooter mij verteld dat hij "maar 3 biertjes" heeft gehad. Vaak blijkt dat het dubbele te zijn... En ook als iemand tegen mij zegt: "1x lopen we niet maar rijden we wel en zijn we direct de klos".... (hmmm jaja denk ik dan...)    ;)

Grinnik, dat kan ik me voorstellen. Maar ik weet dat ze of met de fiets gaan of lopend terug normaliter. Zou niet de eerste keer zijn dat de scooter de volgende middag wordt opgehaald ;) En gezien het feit dat dit puberale geval extreem eerlijk en direct is over alles geloof ik hem toch maar op zijn mooie blauwe ogen. Okay... Voor jullie als doorgewinterde politiemensen klinkt dat heel flauw, maar alle middelbare schoolproblemen of wat dan ook heeft hij altijd direct verteld en nooit gelogen ( nee niet bepaald een flitsende schoolcarriere).

Hij houdt juist altijd rekening met zijn toekomst. Geen rottigheid uithalen, een scooter die niet harder wil dan toegestaan, brave fietslichtjes, niet op een scooter voor het rijbewijs binnen was (voelde zich voor l*l staan toen hij dat met de rijlessen zei, want iedereen had al eens gereden).

Tsja, het is gebeurd... Niet terug te draaien. Domme naieve actie. Eerlijk blijven en nooit meer zo stom, da's het enige motto.
Toen ik 18 was, zat ik bij de politie. Mensen aan het oppakken die teveel gedronken hadden.

Het verschil met jeugdzondes en zijn situatie zit 'm erin dat dit nu gebeurt, na een mislukte sollicitatie. Dus is het niet iets van het verleden, maar van het heden. Dit maakt de kans bij de volgende sollicitatie niet veel beter, want ik denk niet dat je een antecedent kunt scharen onder levenservaring...

De mislukte sollicitatie kwam door 1 punt op zijn psychologisch rapport. Helaas, anders had hij nu waarschijnlijk in zijn eerste of tweede kwartiel gezeten.

Tsja, volgende keer zal hij geen 18e verjaardag in de kroeg vieren met 3 biertjes... Het was namelijk voor zijn verjaardag dat ze waren uitgegaan dit keer.

Je kan er lang of kort over zijn, ik verdedig hem niet. Zijn beslissing, zijn biertjes, ik ben er niet bij geweest. Buiten het feit dat hij me hiervoor wakker maakte.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #382 Gepost op: 25 november 2012, 00:46:35
Voor zijn grijze pas zal het sowieso niet zo'n probleem zijn. Dat is eerder met diefstal of soortgelijke feiten aangezien bij dergelijke aanvragen vooral naar een relevant verleden gekeken wordt (iets met kat en spek).

Als hij het aangeeft en kan motiveren waarom het een jeugdzonde is hoeft het geen probleem te zijn mi. Moet het wel niet nog vaker gebeuren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #383 Gepost op: 26 november 2012, 09:57:34
Daarnaast mag hij dan "van geluk" spreken dat hij nog niet in dienst is bij de politie. Want dan had het anders afgelopen. Dan was het een officiele waarschuwing in je dossier en dat neem je dus de rest van je carriere mee. Of het was oneervol ontslag.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #384 Gepost op: 7 februari 2013, 19:32:14
Op een combibon staat o.a.
 - Aankondiging strafbeschikking (S)
 - kennisgeving van bekeuring (K)
 - Aankondiging van beschikking (A)

Is S voor de P feiten, K voor de * feiten en A voor Mulder feiten?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #385 Gepost op: 20 februari 2013, 22:58:44
op een ander forum kwamen we een casus tegen wat betreft voorrang.

hierbij een filmpje waarbij de vraag gesteld wordt:
Wie heeft er nu eigenlijk voorrang? De fietsster (die over de stoep komt) of de auto (vanwaar het beeld gemaakt is)
kortelangebocht

de betreffende kruising op Streetvieuw

enkele wijzigingen die nog niet door google zijn opgemerkt
* Bord B06 is verwijderd (onder de G12a links)
* Bord J37+ob verwijderd
* Bord C15 geplaatst
- Groene route: Fietsster
- Blauwe route: Auto

Ik hoop dat er hier wel een duidelijk antwoord op kan komen.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #386 Gepost op: 20 februari 2013, 23:13:04
Als je afslaat dan moet je het kruizende verkeer voorrang geven.
Dat ze op de stoep fietste is niet ter zake doende.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #387 Gepost op: 21 februari 2013, 01:09:55
Als je afslaat dan moet je het kruizende verkeer voorrang geven.
Dat ze op de stoep fietste is niet ter zake doende.
Inderdaad, de voetganger/fietser die gaat rechtdoor op de zelfde weg en heeft dus voorrang. Was vorige week geloof ik nog in de herhaling van Blik op de Weg
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #388 Gepost op: 21 februari 2013, 01:50:51
Dat klopt inderdaad Groenemotormuis en daar had de wegbeheerder onnodig haaientanden op het wegdek aangebracht omdat die in dit soort situatie echt totaal overbodig zijn en het juist onduidelijk maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #389 Gepost op: 21 februari 2013, 08:03:27
Dat klopt inderdaad Groenemotormuis en daar had de wegbeheerder onnodig haaientanden op het wegdek aangebracht omdat die in dit soort situatie echt totaal overbodig zijn en het juist onduidelijk maken.
Zoals onderstaande, dat verwacht je ook niet. Jij als afslaande auto hebt voorrang op verkeer dat rechtdoor gaat.

https://maps.google.nl/maps?q=groningen&hl=nl&ll=53.214337,6.584018&spn=0.00257,0.006539&hnear=Groningen&gl=nl&t=h&z=18&layer=c&cbll=53.214148,6.584326&panoid=u8UT5NK8sP4KmHr7NLdmMQ&cbp=12,337.9,,1,7.83