Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 335892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #530 Gepost op: 29 oktober 2014, 19:32:24


Leuk detail is dat een voorrangsvoertuig geen voorrang heeft, maar dat weggebruikers deze voor moeten laten gaan...



"Vroeger" was het beter want dan moest je ongehinderde doorgang verlenen...


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #531 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:15:02
Het wordt er allemaal niet duidelijker op met al die begrippen en regeltjes die andere regels onderuit halen, maar het is duidelijk. Bedankt mannen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #532 Gepost op: 29 oktober 2014, 21:29:54

Het wordt er allemaal niet duidelijker op met al die begrippen en regeltjes die andere regels onderuit halen, maar het is duidelijk. Bedankt mannen!
Je spreekt jezelf tegen.
Lees even wat ik schreef, begrip voor begrip.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #533 Gepost op: 30 oktober 2014, 08:36:23
Ik snap wat je bedoelt, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het in de trant van;

Het wordt er ingewikkelder van met al die begrippen en regeltjes die andere regels onderuit halen, maar ik snap het nu.

;-)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #534 Gepost op: 30 oktober 2014, 08:52:53


Het wordt er ingewikkelder van met al die begrippen en regeltjes die andere regels onderuit halen, maar ik snap het nu.
De begrippen halen geen regeltjes onderuit maar maken het onderscheid en bepalen hoe je je, als weggebruiker, dient te gedragen.
Voorbeeld:
Als ik met de auto bij een voorrangsweg aan kom rijden en over wil steken, bepalen de begrippen wie ik voorrang moet verlenen. Voorrang verleen je aan bestuurders. Ik verleen iedereen voorrang BEHALVE de voetganger.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #535 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:32:10
Er zijn wel situaties waar het er wel toe doet. In een situatie als deze:

Je moet voorrang krijgen van andere bestuurders, maar voetgangers moet je voor laten gaan!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #536 Gepost op: 30 oktober 2014, 09:49:34
Voor laten gaan of voorrang geven wat is het uiteindelijke resultaat? Ik denk hetzelfde. Waarom maakt de wetgever dit verschil. De normale Nederlander zal het hem een worst wezen of iemand hem voor laat gaan of voorrang geeft. En als iemand zegt ik heb voorrang bedoelt hij eigenlijk ik hoor voorrang te krijgen. Ik snap wel dat voor een procesverbaal dit wel exact omschreven moet zijn maar in de volksmond werkt het toch heel anders.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #537 Gepost op: 30 oktober 2014, 15:50:35
Citaat van: kaasje link=msg=1305228 date=1414657930
Er zijn wel situaties waar het er wel toe doet. In een situatie als deze:

Je moet voorrang krijgen van andere bestuurders, maar voetgangers moet je voor laten gaan!
Nee hoor. Bord F6: "Bestuurders uit tegengestelde richting moeten verkeer dat van deze richting nadert voor laten gaan".
Er is dus helemaal geen sprake van voorrang. Het bord aan de andere kant is ook gewoon een verbodsbord, dus van voorrang is helemaal geen sprake in deze casus...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Johanna

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • Lotus
Reactie #538 Gepost op: 30 oktober 2014, 17:59:31
Staat er in de wet iets over hoe een parkeerschijf eruit moet zien?  Ik heb in Leeuwarden en waarschuwing gekregen van de  parkeerdienst dat ik de verkeerde gebruikte.  Alleen die blauwe zou rechtsgeldig zijn, en die mooie van Stelton die ik gekregen heb niet.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #539 Gepost op: 30 oktober 2014, 18:15:17

Staat er in de wet iets over hoe een parkeerschijf eruit moet zien?  Ik heb in Leeuwarden en waarschuwing gekregen van de  parkeerdienst dat ik de verkeerde gebruikte.  Alleen die blauwe zou rechtsgeldig zijn, en die mooie van Stelton die ik gekregen heb niet.
Klopt, in de wet staat hoe deze er uit moet zien...