Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333896 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2011, 10:07:54
Het zelfde geldt voor landbouw voertuigen die hier in de polder dermate veel rommel van hun voertuig laten vallen/waaien dat er zelfs borden en speciale schoonmaakmachines nodig zijn om het (vaak uren later of een dag later) enigzins veilig en schoon te maken.

Ik haal even dit stukje eruit, aangezien me dit enorm bekend in de oren klinkt.
Ik rij vrijwel dagelijks door een boeren gebied, Als ik s'morgens hier voorbij rij, en ik kom s'avonds terug dan zie ik redelijk vaak een enorm verschil kwa wegdek.

Boeren rijden continue met hun mestwagens heen en weer, weiland in en weiland uit om hun weiland te bemesten. De meeste boeren ruimen het geen eens op, ik heb één iemand een keer met een bezem voor aan de straat zien staan. De rest laat het mooi liggen totdat de gemeente maar is een keer langs komt, of ze laten het gewoon liggen totdat het een keer verdwijnt.

Nu ben ik heel benieuwd of dit nu ook toegestaan is in dit boerengebied, voor mij is het niet echt hinderlijk maar ik kan me voorstellen dat als je een huisje aan deze straat hebt dat het minder leuk is.
De hele weg ligt met een dikke laag mest bezaaid, wat doe je eraan.
Zelfde als ze een kudde koeien laten overlopen, enorm veel troep en het wordt zelden opgeruimd.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2011, 11:24:50
Ik kan je als motorrijder in dat soort gebieden vertellen dat 'vervelend' nogal zwak uitgedrukt is  ;D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2011, 13:34:12
Citaat
1300 bekeuringen in zeven en een half uur
Rosmalen, 23-03-2011

Het Verkeers Handhaving Team heeft dinsdag bij een flitscontrole op de Blauwe Sluisweg 1300 mensen betrapt op het te hard rijden. Het team had hun apparatuur opgesteld tussen 11 uur en 18.30 uur. In totaal werd de snelheid van bijna 2400 auto's gemeten. Het viel de teamleden op dat er veel motoren te hard reden. De hoogst gemeten snelheid betrof daar 115 km/uur. Deze bestuurder is één van de vijf die het verzoek krijgen om hun rijbewijs te komen inleveren omdat hun overschrijding meer dan 50 km/uur is. Twee weken geleden is op dezelfde locatie ook een controle geweest waar 1250 bekeuringen uitgedeeld zijn. De komende tijd zal het team daar regelmatig hun apparatuur opstellen.

Bron: Politie Brabant-Noord

Hoe moet zo'n verzoek om het rijbewijs in te leveren gezien worden? Invordering kan toch alleen bij staandehouding en niet op kenteken?
Senior GGP / Oost-Brabant


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2011, 13:37:14
Hoe moet zo'n verzoek om het rijbewijs in te leveren gezien worden? Invordering kan toch alleen bij staandehouding en niet op kenteken?

Ja dat is helemaal correct, je kunt niet "buiten "hetterdaad" iemand zijn rijbewijs invorderen(artikel 164 wegenverkeerswet).


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2011, 13:56:30
Ja dat is helemaal correct, je kunt niet "buiten "hetterdaad" iemand zijn rijbewijs invorderen(artikel 164 wegenverkeerswet).

Dus dit zal bedoeld zijn om mensen 'bang te maken'/waarschuwen ofzo, of een voorlichter die het even niet meer weet? Ik vond het in ieder geval erg vreemd om dit zo te lezen.
Senior GGP / Oost-Brabant


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2011, 14:25:20
Dus dit zal bedoeld zijn om mensen 'bang te maken'/waarschuwen ofzo, of een voorlichter die het even niet meer weet? Ik vond het in ieder geval erg vreemd om dit zo te lezen.

Ik gok het laatste in heel veel regio's zie je voorlichters met een vlammetje(politie embleem ipv een rang) op de schouder. Kennelijk zijn dat voorlichters die geen politie achtergrond hebben. Maar wel goed zijn in hun vak, voorlichten. Soms merk je dat wel omdat er een klein beetje gebrek aan parate kennis is.....


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2011, 17:25:58
Ik gok het laatste in heel veel regio's zie je voorlichters met een vlammetje(politie embleem ipv een rang) op de schouder. Kennelijk zijn dat voorlichters die geen politie achtergrond hebben. Maar wel goed zijn in hun vak, voorlichten. Soms merk je dat wel omdat er een klein beetje gebrek aan parate kennis is.....

Ja dat merk ik inderdaad vaker, laten we het hier maar op houden.
Senior GGP / Oost-Brabant


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2011, 20:52:20
Nu ben ik heel benieuwd of dit nu ook toegestaan is in dit boerengebied, voor mij is het niet echt hinderlijk maar ik kan me voorstellen dat als je een huisje aan deze straat hebt dat het minder leuk is.
De hele weg ligt met een dikke laag mest bezaaid, wat doe je eraan.
Zelfde als ze een kudde koeien laten overlopen, enorm veel troep en het wordt zelden opgeruimd.

Joriën, ik zou je willen vragen om er een keer met een motor overheen te rijden.
Doet hoeft dan niet met de 115 km/u als hierboven genoemd wordt, maar gewoon met de toegestane snelheid.
Dan weet je wel hoe hinderlijk, zeg maar levens gevaarlijk, het is.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2011, 23:49:30
Joriën, ik zou je willen vragen om er een keer met een motor overheen te rijden.
Doet hoeft dan niet met de 115 km/u als hierboven genoemd wordt, maar gewoon met de toegestane snelheid.
Dan weet je wel hoe hinderlijk, zeg maar levens gevaarlijk, het is.

Zelf heb ik geen motor,  Ik kan het uiteraard wel begrijpen.
Ik neem aan dat als je een heel wegdek smerig maakt met mest dat je dit moet opruimen. Soms heb ik het gevoel dat er meer mest op de weg ligt dan op het weiland. Wat als een motorrijder de macht over het stuur verliest? Zoveel vragen die bij mij naar boven komen. Ik zou dit graag wel is willen weten,  kan iemand mij dit toelichten?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2011, 01:30:19
Klopt, je moet het opruimen. Toch is het vaak lastig om aan te tonen welk weggedeelte door welke boer bevuild is. Overigens gingen onze oude buren altijd na het mest uitrijden nog eens met een mestwagen gevuld met water over de route heen waarbij de route met hoge druk werd schoongespoten.  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein