Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 334027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #80 Gepost op: 19 november 2011, 13:07:53
Zou je mij trouwens willen vertellen waar staat dat je moet inhalen met een ruim snelheidsverschil? Als iemand 115 rijd en ik rij hem met 120 voorbij dan heet dat ook geen onnodig links rijden volgens mij.....

Red ik was even vergeten op jou te reageren e050

Dat staat dus nergens meer, die regel is verdwenen. En wat een aantal jaren geleden een ergernis top 10 was van de automobilisten: langzaam inhalende vrachtwagen, dat doen we nu zelf!  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #81 Gepost op: 19 november 2011, 13:08:23
- en bij een tussenafstand van 6 seconden of meer tussen 2 voertuigen die je wilt inhalen ga je naar rechts. Ook die regel is vervallen/ wordt niet meer aangeleerd.

Bij Broa nog wel hoor!  ;) Al werd daar volgens mij gezegd 5 seconden, maar dat terzijde.
Red ik was even vergeten op jou te reageren e050
Geen probleem :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #82 Gepost op: 19 november 2011, 13:11:23
Bij Broa nog wel hoor!  ;) Al werd daar volgens mij gezegd 5 seconden, maar dat terzijde.

Idd bij BROA nog wel. Maar is echt een oude verkeersregel. Hebben ze jou ook nog geleerd om bij inhalen een tussenafstand van 2 seconden te houden?

* je loopt in op een ander voertuig. kijken - richting aangeven - kijken - naar rechts sturen - op de andere rijstrook recht rijden en vanaf dat moment moet je nog 2 seconden hebben voordat je het andere voertuig daadwerkelijk inhaalt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 19 november 2011, 13:15:19
Dat weet ik echt niet meer......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #84 Gepost op: 19 november 2011, 16:56:01
M.b.t. ruimte maken bij invoegen:
Natuurlijk mag het, maar het moet niet! En dat is het misverstand: er zijn tientallen aanrijdingen per dag om die reden alleen al. Mensen vinden tegenwoordig dat er ruimte gemaakt moet worden om in te voegen en dat is  NIET WAAR!

Het is absoluut beschaafd/ beleefd en getuigd van verkeersinzicht. Maar dan wel weer terug naar rechts indien dat kan.
(...)
Gelukkig worden er steeds meer doorgetrokken strepen aangebracht bij invoegers om dat idiote "ruimte geven" de kop in te drukken. Verkeerskundig gezien is het de grootste kolder om ruimte te maken voor invoegers. Het verkeer op de invoeger dient zijn snelheid aan te passen aan de gereden snelheid op de hoofdrijbaan en heeft daar een hele invoegstrook (ruim 300 meter invoeger!) voor tot de beschikking. Maar ja, dat schijnt niemand te begrijpen en de meeste bestuurders klappen de auto dan ook maar direct na het puntstuk (liefst nog over het puntstuk) de hoofdrijbaan op....  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #85 Gepost op: 19 november 2011, 17:09:30
M.b.t. ruimte maken bij invoegen:Gelukkig worden er steeds meer doorgetrokken strepen aangebracht bij invoegers om dat idiote "ruimte geven" de kop in te drukken. Verkeerskundig gezien is het de grootste kolder om ruimte te maken voor invoegers. Het verkeer op de invoeger dient zijn snelheid aan te passen aan de gereden snelheid op de hoofdrijbaan en heeft daar een hele invoegstrook (ruim 300 meter invoeger!) voor tot de beschikking. Maar ja, dat schijnt niemand te begrijpen en de meeste bestuurders klappen de auto dan ook maar direct na het puntstuk (liefst nog over het puntstuk) de hoofdrijbaan op....  :-X
Mee-eens dat de invoeger zich moet aanpassen aan het overige verkeer.

Maar ook wordt vaak een doorgetrokken streep aan de linkerzijde aangebracht zodat men niet meer naar de rechterbaan mag, dus men werkt het ook zelf in de hand................

Daarnaast: ik reed vrijdag naar huis  een les-auto met leerling (dat kon ik zien daar er duidelijk aanwijzingen werd gegeven door de instructeur)   maakte ook ruimte, zodat een invoeger kon invoegen maar  daardoor moest een links-rijdende-auto  behoorlijk in de remmen.

Als er al door rij-instructeurs de verkeerde info wordt gegeven dan kan ik niet meer dé automobilist de schuld geven.  

On-eens dat geen mens het meer begrijpt dat men zich moet aanpassen aan het overige verkeer, ik begrijp, weet en doe dat.............   998765    :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #86 Gepost op: 19 november 2011, 20:24:53
M.b.t. ruimte maken bij invoegen:Gelukkig worden er steeds meer doorgetrokken strepen aangebracht bij invoegers om dat idiote "ruimte geven" de kop in te drukken. Verkeerskundig gezien is het de grootste kolder om ruimte te maken voor invoegers. Het verkeer op de invoeger dient zijn snelheid aan te passen aan de gereden snelheid op de hoofdrijbaan en heeft daar een hele invoegstrook (ruim 300 meter invoeger!) voor tot de beschikking. Maar ja, dat schijnt niemand te begrijpen en de meeste bestuurders klappen de auto dan ook maar direct na het puntstuk (liefst nog over het puntstuk) de hoofdrijbaan op....  :-X

Laat ik nou zo'n idioot zijn die die ruimte geeft, vooral omdat ik mij aan de snelheid houdt en als iemand dus last van mij heeft rijdt hij/zij te hard. Tuurlijk zijn er die excessen die de auto gelijk naar rechts gooien, maar zou dit ook niet komen omdat ze er anders niet meer tussenkomen? En die 300m invoeger..... was het maar overal zo'n feest, ik weet bij A'dam, R'dam en Utrecht genoeg invoegers die niet eens 150m halen.

Mee-eens dat de invoeger zich moet aanpassen aan het overige verkeer.
Maar ook wordt vaak een doorgetrokken streep aan de linkerzijde aangebracht zodat men niet meer naar de rechterbaan mag, dus men werkt het ook zelf in de hand................
Daarnaast: ik reed vrijdag naar huis  een les-auto met leerling (dat kon ik zien daar er duidelijk aanwijzingen werd gegeven door de instructeur)   maakte ook ruimte, zodat een invoeger kon invoegen maar  daardoor moest een links-rijdende-auto  behoorlijk in de remmen.
Als er al door rij-instructeurs de verkeerde info wordt gegeven dan kan ik niet meer dé automobilist de schuld geven.  
On-eens dat geen mens het meer begrijpt dat men zich moet aanpassen aan het overige verkeer, ik begrijp, weet en doe dat.............   998765    :)

Die ondoorbrokenstreep links voorkomt het "ja ik zit op de weg en heb dus voorrang op de invoeger" verklaringen op schadeformulieren. Uit onderzoek is ondermeer gebleken dat op de plaatsen waar ze zijn aangebracht beduidend minder ongevallen plaast vinden.
En wat betrefd de rijinstructeur, hij leert zijn leerling om veilig en zonder agressie door het verkeer te begeven. Dat die meneer erachter hard moet remmen daarover kan ik maar 1 ding zeggen: lul, je reed te hard en lette zeker niet op. Dit durf ik te zeggen omdat er geen rijinstructeur in Nederland een leerling zegt opzij te gaan zonder op het overige verkeer te letten. Tevens geeft hij geen verkeerde info, hij leert zijn client dat iedereen ruimte nodig heeft en dat als de ruimte er is die gegeven kan worden. Beleefdheid heet zoiets geloof ik.

En ja een invoeger moet zich aanpassen, maar een vrachtauto die wil invoegen, een auto met aanhanger/caravan enz. die niet sneller kunnen moet je dus maar laten barsten.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #87 Gepost op: 19 november 2011, 20:31:05

En wat betrefd de rijinstructeur, hij leert zijn leerling om veilig en zonder agressie door het verkeer te begeven. Dat die meneer erachter hard moet remmen daarover kan ik maar 1 ding zeggen: lul, je reed te hard en lette zeker niet op. Dit durf ik te zeggen omdat er geen rijinstructeur in Nederland een leerling zegt opzij te gaan zonder op het overige verkeer te letten. Tevens geeft hij geen verkeerde info, hij leert zijn client dat iedereen ruimte nodig heeft en dat als de ruimte er is die gegeven kan worden. Beleefdheid heet zoiets geloof ik.


een aanname   want het was op een 130 km weg    ik reed  ongeveer 110km zat achter de les auto   deze reed dus ook niet harder..........

de  "lul" reed harder dan 110   (op de tomtom) en dat mag...........op een 130 km weg............  

en een rij-instructeur moet de leerling leren geen eigen rechter te spelen...............  wat jij nu dus wel doet.        

zodra er een achter op komende moet remmen is er dus GEEN ruimte om naar links te gaan....................  onacht hoe hard diegene reed op de linkerrijstrook


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #88 Gepost op: 19 november 2011, 20:32:44
En die 300m invoeger..... was het maar overal zo'n feest, ik weet bij A'dam, R'dam en Utrecht genoeg invoegers die niet eens 150m halen.

dus men moet voordat men zich op de invoegstrook begeeft   zich aanpassen aan het overige verkeer   (zoiets heet vooruit kijken)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #89 Gepost op: 19 november 2011, 20:35:24
een aanname   want het was op een 130 km weg    ik reed  ongeveer 110km zat achter de les auto   deze reed dus ook niet harder..........

de  "lul" reed harder dan 110   (op de tomtom) en dat mag...........op een 130 km weg............  

en een rij-instructeur moet de leerling leren geen eigen rechter te spelen...............  wat jij nu dus wel doet.        

zodra er een achter op komende moet remmen is er dus GEEN ruimte om naar links te gaan....................  onacht hoe hard diegene reed op de linkerrijstrook

ok, die lul moet ik dan veranderen in "niet oplettende bestuurder" want ik blijf erbij dat de rijinstructeur de leerling wel had tegengehouden als het een gevaarlijke actie zou zijn. Dat je daar 130 mag doet niets af dat ook op de linker baan moet moet worden opgelet op langzamer rijdende voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.