Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 336127 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #100 Gepost op: 20 november 2011, 05:00:02
Opzich hoeft een te korte invoegstrook geen probleem te zijn. Ik heb vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs een stukje vluchtstrook zien meepakken omdat ze de gewenste snelheid nog niet hadden. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een probleem van de chauffeur of zijn baas. Daarom vind ik dat ik dat probleem als weggebruiker niet hoef op te lossen door uit te wijken of vaart te minderen. Blijkbaar komen er niet of nauwelijks klachten binnen bij de wegbeheerder en heeft de rest geen last van de "te korte" invoegstrook. Dat betekent dus dat het voertuig onvoldoende motorvermogen heeft. Of misschien wel minder beladen moet worden omdat ondanks dat het maximum laadvermogen niet is overschreden, het voertuig onvoldoende op snelheid kan komen op een invoegstrook. Zelfde denk ik over een personenauto met caravan op de invoegstrook.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #101 Gepost op: 20 november 2011, 10:11:22
Opzich hoeft een te korte invoegstrook geen probleem te zijn. Ik heb vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs een stukje vluchtstrook zien meepakken omdat ze de gewenste snelheid nog niet hadden. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een probleem van de chauffeur of zijn baas. Daarom vind ik dat ik dat probleem als weggebruiker niet hoef op te lossen door uit te wijken of vaart te minderen. Blijkbaar komen er niet of nauwelijks klachten binnen bij de wegbeheerder en heeft de rest geen last van de "te korte" invoegstrook. Dat betekent dus dat het voertuig onvoldoende motorvermogen heeft. Of misschien wel minder beladen moet worden omdat ondanks dat het maximum laadvermogen niet is overschreden, het voertuig onvoldoende op snelheid kan komen op een invoegstrook. Zelfde denk ik over een personenauto met caravan op de invoegstrook.

In diverse europese landen om ons heen hebben ze korte in en uitvoegstroken EN heuvels! Waarom kan het daar wel en in het platte Nederlandse polderlandschap niet? Nu zijn de automobilisten in andere europese landen ook veel beschaafder dan hier in het pNp, dus wellicht ligt het daar aan???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #102 Gepost op: 20 november 2011, 10:23:12
Opzich hoeft een te korte invoegstrook geen probleem te zijn. Ik heb vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs een stukje vluchtstrook zien meepakken omdat ze de gewenste snelheid nog niet hadden. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een probleem van de chauffeur of zijn baas. Daarom vind ik dat ik dat probleem als weggebruiker niet hoef op te lossen door uit te wijken of vaart te minderen. Blijkbaar komen er niet of nauwelijks klachten binnen bij de wegbeheerder en heeft de rest geen last van de "te korte" invoegstrook. Dat betekent dus dat het voertuig onvoldoende motorvermogen heeft. Of misschien wel minder beladen moet worden omdat ondanks dat het maximum laadvermogen niet is overschreden, het voertuig onvoldoende op snelheid kan komen op een invoegstrook. Zelfde denk ik over een personenauto met caravan op de invoegstrook.

Dan hoop ik jou nooit naast mij aan te treffen als ik de caravan erachter heb. Volgens kenteken mag ik 1150kg meetrekken, caravan weegt 850, zoals ik al aangaf kom ik prima mee in het verkeer, alleen een enkele keer is het even lastig. Mijn welgemeende excuses.

Overigens ken ik ook nog wel een korte invoeger zonder de mogelijkheid stukje vluchtstrook mee te pakken. De laatste keer heb ik daar helaas een auto zeer duidelijke hint gegeven baantje op te schuiven, wetende dat dit kon  ;)

Ik sluit me dan ook volledig aan bij moppersmurf dat het gewoon ligt aan de hoge mate van egoïsme van de gemiddelde Nederlander. Erg jammer, maar de keiharde waarheid !
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 20 november 2011, 11:16:15
Dit topic is dan aan mijn ogen ontgaan want ik ben helemaal voor!
Hier staat wel wat O0 ( Hulpverleningsforum > Blauwe kolom > Politie en Marechaussee > Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer )
Ik pleit voor 1x in de tien jaar een theorietoets bij het verlengen van het rijbewijs bij het CBR.  
Geen voldoende = niet je rijbewijs verlengen.   Voor elke categorie ook specifieke vragen erbij.  

Dat mensen hun rijbewijs nodig hebben voor hun werk houd dan in dat ze de (gewijzigde) regels moeten bijhouden.  
Een extra drijfveer.

Ik kom regelmatig mensen tegen die niet weten dat fietsers van rechts op een gelijkwaardige kruizing voorrang hebben..... en dat zijn de mensen die al tig jaar hun rijbewijs hebben en ondanks de grote smurfen-campagne toendertijd dit dus niet weten.

Als je het bij een benzinepomp laat doen is de kans op spieken wel heel erg aanwezig.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #104 Gepost op: 20 november 2011, 11:40:49
Opzich hoeft een te korte invoegstrook geen probleem te zijn. Ik heb vaak genoeg vrachtwagenchauffeurs een stukje vluchtstrook zien meepakken omdat ze de gewenste snelheid nog niet hadden. Maar eigenlijk vind ik het gewoon een probleem van de chauffeur of zijn baas. Daarom vind ik dat ik dat probleem als weggebruiker niet hoef op te lossen door uit te wijken of vaart te minderen. Blijkbaar komen er niet of nauwelijks klachten binnen bij de wegbeheerder en heeft de rest geen last van de "te korte" invoegstrook. Dat betekent dus dat het voertuig onvoldoende motorvermogen heeft. Of misschien wel minder beladen moet worden omdat ondanks dat het maximum laadvermogen niet is overschreden, het voertuig onvoldoende op snelheid kan komen op een invoegstrook. Zelfde denk ik over een personenauto met caravan op de invoegstrook.

Vaak heb je wel gelijk, maar ga dan in Rotjeknor niet de A20 op bij het schieplein richting Utrecht.... daar kom je na 120m(volgens de Gemeente Rotterdam) geen vluchtstrook maar een brugpijler tegen..... auw. e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #105 Gepost op: 20 november 2011, 13:01:13
Citaat
Vaak heb je wel gelijk, maar ga dan in Rotjeknor niet de A20 op bij het schieplein richting Utrecht.... daar kom je na 120m(volgens de Gemeente Rotterdam) geen vluchtstrook maar een brugpijler tegen..... auw
Is sinds 2 weken veranderd; brugpijler is gesloopt na volledige weekend-afsluiting 2 weken geleden en is de oprit verlengd naar de juiste lengte.
Dit weekend is de afrit aan de andere zijde verlengd tijdens een volledige afsluiting van de A20 Terbregseplein-Schieplein.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #106 Gepost op: 20 november 2011, 13:14:40
Is sinds 2 weken veranderd; brugpijler is gesloopt na volledige weekend-afsluiting 2 weken geleden en is de oprit verlengd naar de juiste lengte.
Dit weekend is de afrit aan de andere zijde verlengd tijdens een volledige afsluiting van de A20 Terbregseplein-Schieplein.
Oeps gisteren niet opgevallen, ik had teveel langzaamrijdend verkeer voor mij.... 70km/h omdat er camera's staan......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #107 Gepost op: 20 november 2011, 21:38:36
Is sinds 2 weken veranderd; brugpijler is gesloopt na volledige weekend-afsluiting 2 weken geleden en is de oprit verlengd naar de juiste lengte.
Dit weekend is de afrit aan de andere zijde verlengd tijdens een volledige afsluiting van de A20 Terbregseplein-Schieplein.

Jammer was misschien een goed idee geweest om mensen te leren invoegen  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #108 Gepost op: 20 november 2011, 21:56:05
Aan allen die al of niet met goede bedoelingen ruimte maken voor invoegers:

Feit: de hoofdrijbaan heeft voorrang.
Feit: het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan.
Feit: het invoegende verkeer kan de hele invoegstrook gebruiken.
Feit: rijstrookwisselingen verstoren de verkeersstroom.
Feit: de "wisselaar" moet voorrang verlenen aan het doorgaande verkeer.
Feit: in de meeste gevallen is ruimte maken overbodig; de ruimtemaker is de invoeger al voorbij voordat deze de kans heeft om in te voegen.
Feit: er worden meer en meer doorgetrokken strepen getrokken om rijstrookwisselingen te voorkomen.
Feit: er worden meer en meer borden "gehele invoegstrook gebruiken" geplaatst bij invoegers om te vroeg / te langzaam invoegen te voorkomen.
Feit: er worden meer en meer toeritdoseerinstallaties (TDI's) geplaatst om het aantal invoegers en dus het aantal rijstrookwisselingen te beperken.

Waarom dan tóch volhouden dat ruimte maken zo goed is? Ja, het is aardig en netjes, maar met beleefdheidsvoorrang wordt de doorstroming niet geholpen. Omdat automobilisten op de hoofdrijbaan zo aardig zijn om mensen vanaf invoegers en vanuit T-aansluitingen (om eens iets te noemen) voor te laten gaan, verstoren zij onbewust de doorstroming op de hoofdrijbaan terwijl het verkeer op de invoeger/T-aansluiting vrijwel geen last heeft. Met als gevolg dat er file ontstaat op de hoofdrijbaan en de mensen op de invoeger/T-aansluiting zo door kunnen knallen. Waarop mensen op de hoofdrijbaan de afrit nemen, oversteken en de toerit weer opgaan, want dat is sneller dan achteraan aansluiten. Eén van de grootste hedendaagse knelpunten in Nederland is de misplaatste beleefdheid bij het voor laten gaan van invoegers. Laten we nu de wachtrij daar laten waar die hoort: op de invoeger!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #109 Gepost op: 20 november 2011, 21:59:07
Aan allen die al of niet met goede bedoelingen ruimte maken voor invoegers:

Feit: de hoofdrijbaan heeft voorrang.
Feit: het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan.
Feit: het invoegende verkeer kan de hele invoegstrook gebruiken.
Feit: rijstrookwisselingen verstoren de verkeersstroom.
Feit: de "wisselaar" moet voorrang verlenen aan het doorgaande verkeer.
Feit: in de meeste gevallen is ruimte maken overbodig; de ruimtemaker is de invoeger al voorbij voordat deze de kans heeft om in te voegen.
Feit: er worden meer en meer doorgetrokken strepen getrokken om rijstrookwisselingen te voorkomen.
Feit: er worden meer en meer borden "gehele invoegstrook gebruiken" geplaatst bij invoegers om te vroeg / te langzaam invoegen te voorkomen.
Feit: er worden meer en meer toeritdoseerinstallaties (TDI's) geplaatst om het aantal invoegers en dus het aantal rijstrookwisselingen te beperken.

Waarom dan tóch volhouden dat ruimte maken zo goed is? Ja, het is aardig en netjes, maar met beleefdheidsvoorrang wordt de doorstroming niet geholpen. Omdat automobilisten op de hoofdrijbaan zo aardig zijn om mensen vanaf invoegers en vanuit T-aansluitingen (om eens iets te noemen) voor te laten gaan, verstoren zij onbewust de doorstroming op de hoofdrijbaan terwijl het verkeer op de invoeger/T-aansluiting vrijwel geen last heeft. Met als gevolg dat er file ontstaat op de hoofdrijbaan en de mensen op de invoeger/T-aansluiting zo door kunnen knallen. Waarop mensen op de hoofdrijbaan de afrit nemen, oversteken en de toerit weer opgaan, want dat is sneller dan achteraan aansluiten. Eén van de grootste hedendaagse knelpunten in Nederland is de misplaatste beleefdheid bij het voor laten gaan van invoegers. Laten we nu de wachtrij daar laten waar die hoort: op de invoeger!

DAMM ik ben er stil van  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens