Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #110 Gepost op: 20 november 2011, 22:27:01
Maar nu stel ik even heel zwart wit : Hoofdbaan heeft voorrang. Dus, mocht er file zijn, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als we allemaal onze beleefdheid gaan laten varen..... Lekker is dat.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #111 Gepost op: 20 november 2011, 22:34:58
Ach ja, daarom heeft de wetgever ook van die borden geplaatst: "ritsen een goede gewoonte"
De wetgever wil dus ook dat je wat geeft, en wat neemt. Hetzelfde met het invoegen, soms maak je wat ruimte als de situatie daarom vraagt, en in andere gevallen doe je dat niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #112 Gepost op: 20 november 2011, 22:50:27
Maar nu stel ik even heel zwart wit : Hoofdbaan heeft voorrang. Dus, mocht er file zijn, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als we allemaal onze beleefdheid gaan laten varen..... Lekker is dat.
Jep of tot een onverlaat jou er tussen laat. Waarom denk je dat die toerit doseerlichten uitgevonden zijn?

Je kon ook gewoon blauw worden en onregelmatig gaan werken. Dan sta je ook weinig in de file O0 (door de werkuren voor alle duidelijkheid)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #113 Gepost op: 20 november 2011, 22:57:19
Vaak heb je wel gelijk, maar ga dan in Rotjeknor niet de A20 op bij het schieplein richting Utrecht.... daar kom je na 120m(volgens de Gemeente Rotterdam) geen vluchtstrook maar een brugpijler tegen..... auw. e050

Jammer was misschien een goed idee geweest om mensen te leren invoegen  >:D

Het was inderdaad op zijn Rotterdams een klote stuk daar als je vanaf het Schieplein de A20 Zuidbaan ( A20 Re ) op wilt >> Utrecht.
Ongeveer 15 meter na na Hmp 31,0 kan je beginnen met invoegen maar bij Hmp 31,2 MOET je op rijstrook 3 zitten anders kwam je inderdaad een brugpijler tegen van de voormalige Hofpleinlijn tegen.
Dus je had maximaal 185 meter om op snelheid te komen en in te voegen. Er zijn daardoor genoeg gekke dingen gebeurd helaas.

Het goede van de wegbeheerder is dat tussen rijstrook 1 en 2 t.h.v. de invoeger een ononderbroken lijn is aangebracht waardoor je vanaf rijstrook 1 niet naar 2 mag en vice versa. Tevens is er een rijstrook beveiliging gekomen tussen rijstrook 2 en 3 waardoor je niet naar rijstrook 3 terug mag over een zelfde lengte als de invoeger.

Ben er zelf sinds het verwijderen van de brugpijler nog niet geweest maar hoop wel dat het daar aanzienlijk verbeterd is ondertussen.

Zie voor de duidelijkheid de beelden op.

http://maps.google.nl/?ll=51.939386,4.464442&spn=0.000896,0.002202&t=m&z=19&vpsrc=6&layer=c&cbll=51.939386,4.464442&panoid=aFE-5JIzesHG86eRxYWMsg&cbp=12,78.75,,0,12.44
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #114 Gepost op: 20 november 2011, 23:08:47
Jep of tot een onverlaat jou er tussen laat. Waarom denk je dat die toerit doseerlichten uitgevonden zijn?

Je kon ook gewoon blauw worden en onregelmatig gaan werken. Dan sta je ook weinig in de file O0 (door de werkuren voor alle duidelijkheid)
Nee hoor, ik ben lekker rood geworden, begin om 6 uur en eindig om 6 uur, maar helaas schijnen er soms verkeersongevallen te gebeuren , pech gevallen plaats te vinden waardoor ik alsnog in de file sta. En Of er nou een doseerlicht is of niet, of ik nu in mijn eentje of met 5 man achter mij aansluit bij een file, ik verdom het om langer dan 10 auto's te moeten wachten dan duw ik hem er wel tussen, noem me dan maar asociaal ik wil ook naar huis. Gelukkig komt dit nooit voor omdat er gelukkig fatsoenlijke mensen in Nederland wonen. Ik zelf ben namelijk voor "om en om"rijden. Je laat 1 voertuig voor en sluit aan, als iedereen dit gewoon netjes doet blijft iedereen tevreden. En als ik een rij van 5 voertuigen de snelweg op zie komen, en ik heb geen voertuigen achter me, ga ik toch lekker naar links om die mensen voor te laten gaan. En als jij dan vindt dat ik daar een bekeuring voor verdien......

Ach ja, daarom heeft de wetgever ook van die borden geplaatst: "ritsen een goede gewoonte"
De wetgever wil dus ook dat je wat geeft, en wat neemt. Hetzelfde met het invoegen, soms maak je wat ruimte als de situatie daarom vraagt, en in andere gevallen doe je dat niet.
Zo'n bord heeft lekker veel nut dan als je geen enkele wettelijk recht hebt om fatsoenlijk te kunnen invoegen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #115 Gepost op: 20 november 2011, 23:10:32
En als ik een rij van 5 voertuigen de snelweg op zie komen, en ik heb geen voertuigen achter me, ga ik toch lekker naar links om die mensen voor te laten gaan. En als jij dan vindt dat ik daar een bekeuring voor verdien......
Ik vind dat jij daar GEEN bekeuring voor verdient.   :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #116 Gepost op: 20 november 2011, 23:24:17
Ik vind dat jij daar GEEN bekeuring voor verdient.   :)
Ik had het ook niet tegen jou Red, jij bent op basis van inschatting op je posts vanuit je werkgebied een diender waar we er wat meer van zouden moeten hebben.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #117 Gepost op: 20 november 2011, 23:48:41
Ik had het ook niet tegen jou Red, jij bent op basis van inschatting op je posts vanuit je werkgebied een diender waar we er wat meer van zouden moeten hebben.

Hahaha op de grote tenen getrapt zeg ik nu: sorry bedoelt u mij daarmee?  O0

Nee hoor, ook van mij ga je geen bon krijgen: in een file kan je niet rechts inhalen en ook niet overbodig links rijden, naast het feit dat ruimte maken voor een ander wat anders is dan ruimte eisen...
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #118 Gepost op: 20 november 2011, 23:55:01
Yes ik had vandaag een nieuwe!!!!

"jij mag helemaal niet stilstaan op een snelweg" zegt een meneer in een grote Mercedes tegen  mij.
Wat was het leuke eraan.... Achter de auto weg kwam een stem "ja dat mag hij wel maar u niet en daarvoor krijgt u een boete!!!!" 098uo

Soms is het leven leuk 98uiye

Voordat we azijnzeikers(niet persoonlijk bedoeld) krijgen, ja ik geniet van die momenten dat er wel blauw in de buurt is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #119 Gepost op: 21 november 2011, 15:02:59
Maar nu stel ik even heel zwart wit : Hoofdbaan heeft voorrang. Dus, mocht er file zijn, dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als we allemaal onze beleefdheid gaan laten varen..... Lekker is dat.
Tja, als u voor een zebra staat en er komt een ononderbroken stoet voetgangers over die zebra, dan mag u ook wachten tot u een ons weegt.
Tja, als u voor een rood verkeerslicht staat die niet meer op groen wil, dan mag u ook wachten tot u een ons weegt.
Tja, als een agent u zegt dat u blijft staan totdat u een oprijteken krijgt, dan mag u ook wachten tot u een ons weegt.

Maar kennelijk is dat in Nederland niet meer belangrijk, en moet het egoïstische in de mens in het verkeer de boventoon voeren. Ik wil naar huis, dus men laat mij er maar tussen. Ik wil naar huis, dus ik wurm mij wel een keer door die voetgangers op de zebra. Ik wil naar huis, dus als ik te lang voor rood sta dan rijd ik wel door. Ik wil naar huis, dus als die agent zegt dat ik moet blijven staan rijd ik lekker toch door.

Dit egoïstische in de mens is niet onderwerp van onze discussie. De invoegers zelf treffen (meestal) geen blaam: zij passen hun snelheid aan en voegen in. En bij file kan dat betekenen dat zij invoegen met 5 km/u i.p.v. met 90 km/u. (Jammer genoeg is wel vaak het invoegpunt de oorzaak van de file, maar dat terzijde.) Het punt is juist dat er op de hoofdrijbaan semi-egoïstische mensen zijn die goed bedoeld ruimte maken voor een klein aantal invoegers, maar daardoor achter zich veel meer weggebruikers hinderen.

En dan heb ik het niet over een lege snelweg waar je met 130 km/u van de rechterstrook naar de linker gaat, maar over de meeste situaties waarin er verkeer voor, naast en achter je rijdt. Overigens durf ik rustig te stellen dat je zelfs op een lege snelweg geen enkel voordeel genereert als je bij 130 km/u ruimte gaat maken. Tegen de tijd dat de invoeger op snelheid is over de hem beschikbare lengte van de invoegstrook, ben jij hem óf al voorbij óf hij is sneller dan jou. Maar ja, dat idee is bij de meeste mensen niet in de bovenkamer te krijgen. Nee, we zien iemand ergens op de toerit rijden, die misschien wel eens ergens wil invoegen, laten we maar alvast veel ruimte maken...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill