Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 333931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #140 Gepost op: 9 december 2011, 11:05:43
Sinds wanneer verstuurt de OvJ bekeuringen?

De OvJ verstuurt geen bekeuringen maar beoordeeld wel het bezwaarschrift. Dit is waar het omgaat in dit verhaal. Lucky_stefan is in beroep gegaaan bij de OvJ en die het bezwaar afgewezen. De logische volgende stap is dat je in beroep gaat bij de politierechter


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #141 Gepost op: 9 december 2011, 11:08:18
Ach laat maar................


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #142 Gepost op: 9 december 2011, 18:59:06
Begrijpend lezen blijft een vak apart  ;D
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #143 Gepost op: 9 december 2011, 20:27:33
Maar nu zal ik wel weer de aso zijn in dit verhaal

en eigen rechter..........   :-X


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #144 Gepost op: 9 december 2011, 20:48:12
en eigen rechter..........   :-X

En gezien de rest van de wereld het toch ook niet interesseert, aso ik gewoon lkkr mee  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #145 Gepost op: 9 december 2011, 20:59:15
En gezien de rest van de wereld het toch ook niet interesseert.

Waaruit dat blijkt dat?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #146 Gepost op: 25 december 2011, 16:45:46
Wat ik vaak tegenkom is dat de trekhaak voor de kentekenplaat gemonteerd zit waardoor het zicht op één of twee letters wegvalt. Nu reed ik laatst op de snelweg en zag daar een auto rijden met een aparte plaat achterop, namelijk eentje met een spatie tussen de middelste twee letters zodat er (recht van achter) geen letter geblokkeerd werd. De auto en combinatie heb ik niet genoteerd dus via het KTR uitzoeken lukt even niet.
Zoiets dus: 00-X X-XX


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #147 Gepost op: 25 december 2011, 20:29:31
Wat ik vaak tegenkom is dat de trekhaak voor de kentekenplaat gemonteerd zit waardoor het zicht op één of twee letters wegvalt. Nu reed ik laatst op de snelweg en zag daar een auto rijden met een aparte plaat achterop, namelijk eentje met een spatie tussen de middelste twee letters zodat er (recht van achter) geen letter geblokkeerd werd. De auto en combinatie heb ik niet genoteerd dus via het KTR uitzoeken lukt even niet.
Zoiets dus: 00-X X-XX

Was dit een vraag in de vorm van: mag dat of niet?

Is had je wat anders in gedachten??

groeten moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #148 Gepost op: 25 december 2011, 20:40:09
Oeps, de vraag erachter vergeten... Maar inderdaad, hoe kan dit? Is zo'n plaat te verkrijgen bij een officiële zaak (incl. vermelding op het kentekenbewijs) of is het meer een oplossing zoals een kenteken in stickervorm voor auto's met een aparte grill (onofficeel dus)?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #149 Gepost op: 25 december 2011, 21:36:33
Oeps, de vraag erachter vergeten... Maar inderdaad, hoe kan dit? Is zo'n plaat te verkrijgen bij een officiële zaak (incl. vermelding op het kentekenbewijs) of is het meer een oplossing zoals een kenteken in stickervorm voor auto's met een aparte grill (onofficeel dus)?

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet hoe en wat, maar er zijn genoeg wijsneuzen op dit forum die met wetsartikelen op komen draven. In ieder geval weet ik zeker dat het niet toegestaan is, en dit een in elkaar geknutselde oplossing is.

Kentekenplaten hebben vaste afmetingen, met vast afstanden tussen de cijfers/letters. Daar mag niet vanaf geweken worden, dus dit soort oplossingen, hoe inventief en goed bedoelt ook, mogen niet. De kentekenplaten voldoen niet aan de gestelde eisen dus.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens