Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173804 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #170 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:19:14
Tja, maar daar staat niks van in de Regeling Voertuigen. Artikel 5.4.57 noemt géén bochtlicht  >:D 98uiye

Komt waarschijnlijk omdat het pas is ingevoerd en BMW de eerste is die het heeft op zijn motoren. Het heeft iig een europeesche goedkeuring, dus het zal niet lang duren voordat het in de wet wordt aangepast.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #171 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:26:50
Het lijkt inderdaad om bochtenverlichting te gaan. Mag dit? Lijkt me niet toch? Een richtingaanwijzer is er door niet meer te zien zoals ook te zien in dit filmpje:
bochtenverlichting op golf 3 variant via [url=http://www.bochtenverlichting.nl]www.bochtenverlichting.nl[/url]

Volgens mij werkt het (bij onze auto) standaard alleen als ook het dimlicht is ingeschakeld, zal dit binnenkort eens testen. De verlichting in het filmpje lijkt me later zelf ingebouwd, wat wellicht de slechte zichtbaarheid van het knipperlicht kan verklaren. Zelf zie ik 's avonds in ieder geval nog regelmatig de gloed van de knipperlichten, terwijl ook de bochtenverlichting in werking is. Met andere woorden: het kan dus ook anders (beter?) dan in het filmpje te zien is!
Senior GGP / Oost-Brabant


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #172 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:29:13
Nou, ik heb toch al enige malen als fietser mogen ervaren dat ik denk dat een automobilist rechtdoorrijdt en dan plotseling toch afslaat (omdat zijn richtingaanwijzer niet te zien is). Dit is meer regel dan uitzondering. Ik hoop dus van harte dat ze deze wet snel gaan aanpassen want dit gaat mensenlevens kosten!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #173 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:37:43
In GLM hebben de oudere Tourans dit ook nog. Ik moet zeggen dat ik er weinig voordeel van merkte.
Volgens mij zit het op de nieuwere auto's ook bijna niet meer sinds de massale opruk van het dagrijlicht.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #174 Gepost op: 10 oktober 2012, 12:50:20
Interessant (deel van een) artikel hierover: http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#Advanced_front-lighting_system_.28AFS.29

@dielangemotormuis: De BMW 1600GT(L) heeft ook adaptief, in de koplamp geïntegreerd bochtlicht en heeft daarvoor dus geen aparte lichtunits nodig - wellicht dat de aanpassing in de wet dan niet zo'n haast heeft?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #175 Gepost op: 10 oktober 2012, 13:15:16
@dielangemotormuis: De BMW 1600GT(L) heeft ook adaptief, in de koplamp geïntegreerd bochtlicht en heeft daarvoor dus geen aparte lichtunits nodig - wellicht dat de aanpassing in de wet dan niet zo'n haast heeft?

Dat zou idd een mogelijkheid zijn. Heb even gekeken bij de dealer hoe het werkt. Is idd de complete unit die meedraait in de bocht en dus niet zoals bij de auto's een aparte lamp die aangaat.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:22:34
Vraagje, ik zie steeds vaker op straat dat bij vrij nieuwe voertuigen ipv de richtingaanwijzer 1 van de breedtepitjes/mistpitjes aangaat. Wat is dit voor ongein, mag dit en wat is het nut?
Dinges sprak er ooit al over....
Bij nieuwe (meestal de wat luxere) wagens ontbrandt bij linksafslaan het linkermistlicht, bij rechts de rechter. Voor extra zicht, schijnt.
en ik ook....
Ja Dinges, ik bedoel inderdaad beide voorste mistlampen die ze dan niet volgens de regels aanhebben, de lampen die jij bedoelt, is de zogehete bochtverlichting en is o.a. bij de nieuwere VW golf terug te vinden.
Spreek tijdens mijn dienst vaak wel de mensen aan, dat ze hun mistlampen aanhebben en zo kwam ik er ook achter dat de VW golf dus bochtverlichting heeft.
Uit de topic: Lichtarmaturen op voertuigen niet meer toegestaan volgens nieuwe Regeling Voertuigen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:54:46
Als ik als toekomstige BOA vorder om jouw gegevens in te zien ivm een strafbaar feit en je weigert, waarvoor kan ik je dan aanhouden?
Ik kan namelijk maar niet op de naam komen. e050


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #178 Gepost op: 11 oktober 2012, 21:00:50
Volgens mij gewoon de wet ID i.v.m. niet tonen op 1e vordering.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #179 Gepost op: 11 oktober 2012, 21:05:51
Volgens mij gewoon de wet ID i.v.m. niet tonen op 1e vordering.
Tenzij anders in wet aangegeven vraag jij inderdaad hierop de id. Voldoet de persoon er niet aan dan ga je naar 184 WvSr (feitelijk 447e WvSr volgens mijn BOA) waarop jij de persoon kan aanhouden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v