Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173790 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #180 Gepost op: 29 december 2012, 17:15:44
Ik heb nu voor de 3e keer het politie virus.
Ik heb er 1tje gehad van Buma/Stemra. Deze was duidelijk nep.
Maar de laatste twee zien er steeds echter uit :(
De laatste had iets over een nieuwe wet van 4 december, deze laat de politie toe om iemands pc te geizelen en vervolgens 100 euro via uKash te vragen?!

Kan iemand mij vertellen of dit legitiem is?

Je hebt waarschijnlijk dan voor de 3e keer een virus opgelopen. Of het legitiem is dat de politie dit soort praktijken gaat gebruiken lijkt mij niet.
Heb je de virussen van de vorige keer wel goed verwijderd?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #181 Gepost op: 29 december 2012, 17:17:48
Ik heb de vorige 2 keren een scan gemaakt met MBAM en toen verwijderd. Ik kreeg vanmiddag zo'n popup van MediaFire. (Maak je geen zorgen, geen piraterij :p) en toen floep, Uw Computer is geblokeerd.
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #182 Gepost op: 29 december 2012, 17:21:13
Ik heb de vorige 2 keren een scan gemaakt met MBAM en toen verwijderd. Ik kreeg vanmiddag zo'n popup van MediaFire. (Maak je geen zorgen, geen piraterij :p) en toen floep, Uw Computer is geblokeerd.

En nu dus weer verwijderd? Anders kun je niet op je computer werken.
Lijkt mij dat je toch eens kritisch naar je surfgedrag moet kijken en een goede firewall moet installeren. Evenals een goede bescherming natuurlijk tegen cyberaanvallen. Ik zelf gebruik Microsoft Essentials, en werkt perfect.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #183 Gepost op: 29 december 2012, 17:24:53
Nu niet verwijderd, ik heb het in een speciale map geplaatst, ga nu het virus De-Compilen.
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #184 Gepost op: 29 december 2012, 17:28:48
Nu niet verwijderd, ik heb het in een speciale map geplaatst, ga nu het virus De-Compilen.

Succes, en ga je beter beschermen tegen dit soort rommel.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #185 Gepost op: 29 december 2012, 17:30:13
Dat is nou juist het gekke, ik had Avira AntiVir aanstaan toen het gebeurde  :-X
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #186 Gepost op: 29 december 2012, 17:33:27
Het virus is waarschijnlijk al eerder op je computer gekomen en een pop-up komt dan ineens. Hoeft niet het moment te zijn dat je ergens op een site kwam. Kan wel een maand geleden geweest zijn.

Als je windows gebruikt, kijk dan eens op de site van microsoft om essentials te installeren. En controleer je firewall even, of hij wel aanstaat.

En accepteer niet meteen alles wat onderin je browser komt te staan, vaak zitten daar juist de gevaarlijke bestandjes in verscholen. Als je een website bezoekt, houdt dan goed in de gaten wat er gebeurd. IE 9 houdt dit ook al een beetje voor je in de gaten en laat dan onderin zien of je iets wilt accepteren of niet. Ik klik meestal op NIET.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #187 Gepost op: 7 januari 2013, 11:03:22
Ik weet niet of deze vraag al een keer op het forum is gesteld.

Zoals de meeste misschien wel weten bestaan er broodfokkers. Dit zijn mensen die vaak honden (pups) voor een relatief lage prijs aanbieden en verder zich niet druk maken over de gezondheid van de beestjes.

Is er een manier om deze mensen aan te pakken? Want buiten de Dierenwelzijnswet om, weet ik zo geen andere wetgeving. Daarnaast weet ik ook niet bij welke instantie's ik melding kan maken van een mogelijke broodfokker.

Weet iemand op het forum misschien wat ik er mee kan doen?

De vermoedelijke broodfokker bezigt zijn handel in de regio Nijmegen tegen de Duitse grens aan.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #188 Gepost op: 7 januari 2013, 11:24:41
Is het niet iets voor de dierenpolitie?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #189 Gepost op: 7 januari 2013, 11:25:10
Vaak kan dit via de hondengeleiders van het korps of de collega's die als nevenfunctie tegenwoordig dierenpolitie zijn.