Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173724 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 3 april 2011, 11:22:50
ik weet zo niet welke CROW publikatie het is, het zijn er te veel die gaan over inrichting wegen, steden en andere gebieden.
Maar er is een crowpublikatie waarin word gesugureerd dat die blokken mensen doet afremmen en nadenken over het mogelijke gevaar op de kruizing. En als ik de ervaring teruglees heeft het effect gehad.

Deze blokken moet voorkomen dat er een wilgroei aan borden komt en signalen van een gevaarlijke kruizing.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #21 Gepost op: 3 april 2011, 12:49:48
Ja, ik ken het systeem, dat hebben ze hier in de buurt op een polderweg ook. Daar mag je gewoon 80 km/h rijden en zijn de kruispunten ingericht zoals Dinges beschrijft. Ik interpreteer ze dan ook als Dinges: rechts gaat voor omdat er niets anders geregeld is.

(De rangorde in het verkeer van waar je je aan moet houden: eerst de aanwijzingen, dan de verkeerslichten, daarna de verkeerstekens en als dat alles ontbreekt de verkeersregels.)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2011, 12:25:46
Afgelopen week heb ik enkele vragen gekregen over puzzelritten.

Nu ben ik erg nieuwsgierig of er nog autopuzzelritten gehouden mogen worden. En of daar nog speciale vergunningen voor nodig zijn om die ritten te mogen houden?

gr. thetwin84
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2011, 11:02:04
Steeds vaker lees ik dat mensen hun gestolen goederen niet terugkrijgen, omdat de dader geen afstand wil doen van de goederen.
Nu heb ik 2 vragen, namelijk
 - Kan dit zomaar en krijg je daadwerkelijk je spullen dan niet terug?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2011, 12:15:16
Steeds vaker lees ik dat mensen hun gestolen goederen niet terugkrijgen, omdat de dader geen afstand wil doen van de goederen.
Nu heb ik 2 vragen, namelijk
 - Kan dit zomaar en krijg je daadwerkelijk je spullen dan niet terug?

Als je een VD aanhoudt en hij heeft goederen onderzich die afkomstig zijn van een misdrijf en hij geen afstand doen van deze goederen, kan/moet je als OA deze goederen inbeslagnemen. Doordat de VD geen afstand doet kunnen de goederen dus niet direct terug naar de eigenaar. Dit komt omdat de VD ze onderzich heeft en dus eigenaar is van de goederen.

Of de goederen terug gaan naar de rechtmatige eigenaar dat is niet aan ons als OA of de HovJ. Dit wordt bepaald door de rechter.
Echter kan dit nog verder door gaan dan alleen de rechter. In enkele gevallen kan het zelfs tot een civiele procedure uitmonden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2011, 12:23:30
Kleine aanvulling:

Soms is de verdachte / nieuwe eigenaar "te goeder trouw" Dan wordt het een stuk lastiger om als eerste benadeelde je goederen terug te krijgen.
Voorbeeld:
Je fiets wordt gestolen, je doet aangifte. Drie weken later wordt er iemand aangehouden op jou fiets die kan aantonen dat hij de fiets voor een marktconforme prijs heeft gekocht bij een fietsenwinkel. Dan is het deze persoon als nieuwe eigenaar niet kwalijk te nemen dat hij op deze fiets rijd. Het is dan aan de rechter of OVJ om te bepalen wie de fiets terug krijgt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2011, 12:26:37
Oftewel, je kan beter eigen rechter spelen ::)

@Red, de persoon in jouw verhaal zou ik niks kwalijk nemen, want die denk dat hij een eerlijke fiets koopt.

Ik las een tijd terug iets van DNA stickers oid, hoe zit dit dan?


asmo26

  • Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #27 Gepost op: 11 juli 2011, 16:24:46
Je zegt het zelf al. Dit kan idd een rede zijn voor de politie om te gaan begeleiden.

Ik kan mij dit heel goed voorstellen. Ik denk ook dat het een mooie zaak is, maar is dit een taak van de politie? En zo ja,
betaald de overledene het begeleiden of doet de belastingbetaler dat? Ik kan mij ook voorstellen dat dit een enorme
last geeft op de capaciteit van onze politie apparaat.

Op zich is het inderdaad een beetje een cru gedachte dat er dit soort bedrijven nodig zijn, maar ik denk dat bij
grote uitvaarten wel gewenst is om een goede begeleiding te hebben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 5 augustus 2011, 16:20:58
Vraagje,

Stel iemand wil een geladen wapen afpakken van een agent/Marechaussee of DBBO'er onder welke noemer kun je diegene aanhouden?
Ik dacht zelf poging tot diefstal, maar omdat het geladen is lijkt me dat een lichte benoeming.
Wie kan me dit uitleggen?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #29 Gepost op: 5 augustus 2011, 16:30:49
Lijkt me vrij lastig aan te tonen dat VD wist dat hij te maken had met een geladen vwpn. Ofwel, kan je aantonen dat hij willens en wetens een GELADEN vwpn probeerde te stelen ,of slechts een vwpn.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.