Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 4 oktober 2011, 23:55:43
Weet iemand hoe het zit met een nationaal park?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #41 Gepost op: 5 oktober 2011, 02:34:11
Een nationaal park is een bos of natuurgebied wat door de internationaale natuurbeschermings organisatie
IUCN is aangemerkt als gebied van een aanzienlijke grote waarvoor de hoogste autoriteit zich verantwoordelijk voor voelt. Deze parken kunnen zijn voor natuurbehoud maar ook voor recreatie of educatie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park

Hiervoor zullen dus hoofdzakelijk dezelfde regels gelden als voor de overige natuurgebieden.
Zie mijn PM trouwens voor wat extra info.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 5 oktober 2011, 12:13:02
En kan een boswachter de detector inbeslag nemen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #43 Gepost op: 5 oktober 2011, 12:29:31
En kan een boswachter de detector inbeslag nemen?

Ja, als hij daar een gegronde rede voor heeft, kan/mag hij de detector inbeslagnemen. Hij is immers Buitengewoon Opsporingsambtenaar.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 12 oktober 2011, 20:07:34
@ Customs, Wij lopen sinds enige tijd ook doorgeladen rond.
Sinds de oprichting van DBBO.
Nieuwe organisatie = nieuwe regels.
Nu komen ze bij ons op de basis met de regel dat we ons wapen moeten ontladen, zodra we de eetzaal in gaan. Zelfs de KMar surveillance is al weggestuurd omdat ze dat niet wilden ::)
Ze hameren maar op het feit dat je zo min mogelijk aan je wapen moet zitten, maar we krijgen deze regel er wel bij.......
Is dit op andere onderdelen een normale gang van zaken?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #45 Gepost op: 12 oktober 2011, 20:28:30
Nu komen ze bij ons op de basis met de regel dat we ons wapen moeten ontladen, zodra we de eetzaal in gaan. Zelfs de KMar surveillance is al weggestuurd omdat ze dat niet wilden ::)
Ze hameren maar op het feit dat je zo min mogelijk aan je wapen moet zitten, maar we krijgen deze regel er wel bij.......
Is dit op andere onderdelen een normale gang van zaken?
Dat doet me erg denken aan Blackhawk Down: "This is my safety sir" :P. Nee bij ons is die regel er niet, gelukkig.
Al weet ik wel dat bij een aantal douaneposten die gevestigd zijn bij een belastingkantoor dat de collega's hier niet
via de hoofdingang binnen mogen lopen, tenminste niet in uniform.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 12 oktober 2011, 21:51:58
Wat was de reden daarvoor?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #47 Gepost op: 12 oktober 2011, 22:12:11
Wat was de reden daarvoor?
pff ik zou zeggen pick one:
Het zou aanstoot geven voor de burger die zit te wachten voor overleg met de belastingdienst.
Er zouden burgers hun kunnen aanklampen met vragen waar ze geen antwoord op kunnen geven.
Als er iemand zit die al niet blij is zou hij bij het zien van uniform plus eventuele bewapening doordraait.
Omdat de heren van de belastingdienst de groene (en met name bewapende) douane maar cowboys vinden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #48 Gepost op: 13 oktober 2011, 00:05:22
Nu komen ze bij ons op de basis met de regel dat we ons wapen moeten ontladen, zodra we de eetzaal in gaan. Zelfs de KMar surveillance is al weggestuurd omdat ze dat niet wilden ::)
Ze hameren maar op het feit dat je zo min mogelijk aan je wapen moet zitten, maar we krijgen deze regel er wel bij.......
Is dit op andere onderdelen een normale gang van zaken?

Ik ontlaad mijn wapen alleen als ik voor langere tijd vrij ben of als hij t***s ligt. verder alleen met de ontlaadprocedure tijdens de schiettoets.

Als iemand wil dat ik mijn vwpn ontlaad om ergens binnen te komen, dan kom ik dus niet binnen en praten ze maar op een andere manier met me.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 13 oktober 2011, 00:12:28
Als iemand wil dat ik mijn vwpn ontlaad om ergens binnen te komen, dan kom ik dus niet binnen en praten ze maar op een andere manier met me.

Dat is het zelfde als bij bepaalde instellingen waarbij de politie wapens moet opbergen voor zij naar binnen mogen ... Ik heb daar altijd wat moeite mee  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !