Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173691 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #70 Gepost op: 26 maart 2012, 17:51:22
Wild plassen is verboden in de bebouwde kom, maar krijg je ook een boete als je op je eigen erf (in de bebouwde kom) je behoefte doet?
Of je een boete krijgt weet ik niet. Of bedoel je of je een boete kan krijgen?

 Hoe kom jij toch altijd op die vragen  :D
Denk het wel, de overtreding betreft urineren buiten de daarvoor bestemde plaatsen, je eigen erf is geen bestemde plaats om te urineren..
Wildkakken mag ook niet hè ;)

Citaat van: Een APV
Natuurlijke behoefte doen
Het is verboden binnen de bebouwde kom op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte te doen buiten een daarvoor bestemde inrichting of plaats.

Dus ga je gang op je eigen terrein.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #71 Gepost op: 26 maart 2012, 18:00:14
Wild plassen is verboden in de bebouwde kom, maar krijg je ook een boete als je op je eigen erf (in de bebouwde kom) je behoefte doet?

Gelet op wat er in het feitcodeboekje vermeld staat, zou je er een boete voor kunnen krijgen.

Tekst feitcodeboekje:
Natuurlijke behoefte doen buiten daarvoor bestemde plaatsen. Daarbij moet aangegeven worden op welke plaats en er staat bij dat het binnen de bebouwde kom moet plaats vinden.

Nu is het zo dat het een Algemene Plaatselijke Verordening (APV) is. Dus de gemeente kan daar nog bepaalde aanvullingen aan doen.

Dit is bijvoorbeeld de APV van Amsterdam.
Artikel 5.11 Doen van natuurlijke behoefte
1. Het is verboden op of aan de weg buiten een urinoir of andere toiletgelegenheid datgene te verrichten waarvoor een toiletgelegenheid is bestemd.
2. Het is verboden een urinoir of andere toiletgelegenheid te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor deze is bestemd.

Is jou eigen erf geheel afgesloten door een heg cq schutting, dan maak je je dus niet schuldig aan dit feit. Echter ga jij je natuurlijke behoefte doen op je eigen erf dan is het wel vervuiling van de bodem. Dan kom je weer in de Milieuwetgeving.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 26 maart 2012, 18:05:22
@ Jack, soms schiet mij een vraag gewoon binnen e050
@ Frank, ik bedoelde inderdaad of je een boete kan krijgen.
@ Pully,  O0


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #73 Gepost op: 26 maart 2012, 22:00:38
Om nog maar even terug te keren op mijn issue. Meneer de wijkagent heeft gemeld dat er op grond van de APV de valk niet is toegestaan tenzij aangelijnd ( ;D ;D). Dit heeft meneer de wijkagent ook meegedeeld aan de valkenier door te googlen (kijk dat is nog eens speurwerk) en zo zijn adres te achterhalen. Desalnniettemin is de valk afgelopen zondag al weer gespot :(
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #74 Gepost op: 26 maart 2012, 22:46:02
Om nog maar even terug te keren op mijn issue. Meneer de wijkagent heeft gemeld dat er op grond van de APV de valk niet is toegestaan tenzij aangelijnd ( ;D ;D). Dit heeft meneer de wijkagent ook meegedeeld aan de valkenier door te googlen (kijk dat is nog eens speurwerk) en zo zijn adres te achterhalen. Desalnniettemin is de valk afgelopen zondag al weer gespot :(

Jammer dat hij er afgelopen zondag weer was. Misschien toch maar weer een melding maken aan de wijkagent.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 16 april 2012, 12:46:20
Een collega zei dat bij iedereen, die aangehouden wordt, DNA wordt afgenomen, klopt dit?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #76 Gepost op: 16 april 2012, 13:58:58
Nee, niet bij iedereen die aangehouden wordt. Wel bij iedereen die bij onherroepelijk vonnis is veroordeeld voor een feit waar voorlopige hechtenis op staat (art 67.1 SV).

Wel is het zo dat tegenwoordig bij iedere verdachte van een VH feit het identiteitsbewijs gescand wordt en meestal ook de vingerafdrukken digitaal afgenomen worden alsmede een mugshot.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 22 april 2012, 02:28:23
Kunnen de agenten op 0:37 hier een bekeuring voor geven. Ik vind dit overigens aardig asociaal.
===============================
A1 AMBULANCE & POLITIE STEDENDREEF ALMERE ONGEVAL 3 VOERTUIGEN LETSEL
 MrPaul112almere


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #78 Gepost op: 22 april 2012, 03:20:34
Kunnen de agenten op 0:37 hier een bekeuring voor geven. Ik vind dit overigens aardig asociaal.
===============================
A1 AMBULANCE & POLITIE STEDENDREEF ALMERE ONGEVAL 3 VOERTUIGEN LETSEL
 MrPaul112almere
Inderdaad, wat een flapdrol tussen 0.37 en 0.55. Hoe heet dat artikel, 131, zo'n rijcursus?

Edit, 130:
@Frank.

Voor een 130 mededeling is een goede mutatie al voldoende. Ik heb genoeg mutatie gemaakt waardoor de bestuurder opging voor een EMG en dan had hij geen eens een "bonnetje" gehad van mij. Alleen de mededeling dat ik hem ging voordragen voor een EMG. Ze zijn tot nu toe allemaal gehonoreerd.

De 2 collega's in A-A doen niet anders als alleen maar het systeem filteren en pakken daar gewoon op bepaalde steekwoorden de mutatie daarbij en maken aan de hand van de mutatie een mededeling op aan het CBR.

Het is allemaal niet zo moeilijk, we denken allemaal domweg te moeilijk.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #79 Gepost op: 22 april 2012, 22:58:21
Ja Haageneesch een art. 130 is hier wel op zijn plaats. Ook kan je hier een bon voor schrijven. R486 niet voorlaten gaan van een voorrangsvoertuig a €220,-
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.