Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 174913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #100 Gepost op: 31 mei 2012, 16:43:50
Het is alleen wel zo dat het hier lijkt te gaan om een eenzijdige aanrijding. Waarvan ik trouwens van mening ben dat dit niet bestaat... Want op de foto's zie je dat er schade is aan de berm. Dus de eigenaar daarvan moet dan aangifte gaan doen ter zake het verlaten van de plaats van ongeval.

Daarnaast kan het ook gaan om een gestolen voertuig. Dan zal de eigenaar van het voertuig moeten aantonen dat zijn voertuig gestolen is. Er zijn dus nog wel wat zaken die het iets ingewikkelder maken dan dat ene artikel.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #101 Gepost op: 25 juni 2012, 17:20:34
Afgelopen weekend reedt ik op de A2 ten zuiden van Utrecht richting het zuiden. Een stuk hiervan is 130 echter kwam ik op een zelfde punt twee boren tegen. Aan de linkerkant van rijstrook 1 staat een A1 bord met 130 staan, aan de rechterkant van rijstrook 3 een A1 met 100.

Ben ik nou een kalkoen of snap jij het niet?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #102 Gepost op: 25 juni 2012, 18:54:43
Lijkt mij niet dat je een kalkoen bent en andes ga ik met je op de kermis staan om geld te verdienen met je want dan ben je de
1e kalkoen die met een toetsenbord overweg kan voor zover ik weet.

Maar om serieus antwoord te geven ik heb geen flauw idee maar je zou het kunnen melden bij RWS via 0800-8002 omdat dit
wel heel erg verwarrend is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #103 Gepost op: 25 juni 2012, 20:04:53
Waar was dat ongeveer?
Dan ga ik er is op letten.

Er staan wel borden met 100, maar dan einde van de "beperking" tot max 100, lijkt me sterk dat je die door elkaar haalt. ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #104 Gepost op: 25 juni 2012, 20:32:13
Waar was dat ongeveer?
Dan ga ik er is op letten.

Er staan wel borden met 100, maar dan einde van de "beperking" tot max 100, lijkt me sterk dat je die door elkaar haalt. ;)
Ik zat naast mijn pa, we reden er langs en keken elkaar aan, toen wist ik genoeg ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 7 juli 2012, 03:53:10
Is Qat op dit moment al verboden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #106 Gepost op: 7 juli 2012, 04:04:26
In Nederland nog niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #107 Gepost op: 7 juli 2012, 11:00:25
In Nederland nog niet.

Maar dat zal niet lang meer duren, aangezien het besluit tot plaatsing van qat op Lijst II van de Opiumwet inmiddels is ingediend.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33255-1.html

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-167355.pdf

Grtz,
Marcel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 13 juli 2012, 01:59:10
Als een vader/moeder tijdens het boodschappen een blikje opent en deze aan zijn kind geeft en deze bij de kassa wel netjes afrekent, is er dan toch sprake van een strafbaar feit op het moment dat de vader/moeder het blikje opent en deze aan zijn kind geeft, ondanks dat de vader/moeder het afrekent als men bij de kassa staat?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #109 Gepost op: 13 juli 2012, 06:36:57
Volgens mij niet, aangezien er nog steeds de mogelijkheid is om te betalen (de kassa is immers nog niet gepasseerd). Word dit blikje opgedronken/weggegooid en niet betaald via de kassa (hetzij verzwegen hetzij via een onbemande kassa het pand verlaten) dan is het wel een strafbaar feit. Wel kan er in het huisregelement staan dat er geen goederen in de winkel genuttigd mogen worden, dan is het dus een overtreding van het huisregelement maar dat is nog niet per definitie een strafbaar feit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v