Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 175035 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #160 Gepost op: 13 september 2012, 22:58:58
Wetboek van Strafrecht
Artikel 239
 

Artikel 239
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1 op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2 op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3 op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.

Om een antwoord te geven hoef je eigenlijk alleen maar het verhaal van ons lid SMK te lezen in het citaat hieronder
uit het onderwerp Zelf bellen naar alarmnummer 112

De meest relevante zaken heb ik even dik gemaakt om ze eruit te lichten voor je in de hoop dat je er wat aan hebt.

Dit misdrijf kan niet ambtshalve worden vervolgd. Concreet betekend dat je pas een zaak hebt als je een aangifte hebt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #161 Gepost op: 13 september 2012, 23:03:54
feitenboekje D511, naaktrecreatie buiten daarvoor bestemde plaatsen.  :P
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #162 Gepost op: 9 oktober 2012, 20:21:20
Vraagje, ik zie steeds vaker op straat dat bij vrij nieuwe voertuigen ipv de richtingaanwijzer 1 van de breedtepitjes/mistpitjes aangaat. Wat is dit voor ongein, mag dit en wat is het nut?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #163 Gepost op: 9 oktober 2012, 20:39:06
Bedoel je bochtenlicht voorop de auto? Dit reageert automatisch op dwarskrachten en snelheidsinformatie en laat een aangepaste mistlamp de bocht inschijnen, na de bocht gaat die weer uit. Bij afslaan moet je nog wel even richting aangeven, bochtenlicht is immers geen vervanger voor de richtingaanwijzer.
In het Engels heet dit "cornering lights". Mag sinds enige tijd, nieuwe auto's hebben het vaak.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #164 Gepost op: 9 oktober 2012, 20:42:27
Bedoel je bochtenlicht voorop de auto? Dit reageert automatisch op dwarskrachten en snelheidsinformatie en laat een aangepaste mistlamp de bocht inschijnen, na de bocht gaat die weer uit. Bij afslaan moet je nog wel even richting aangeven, bochtenlicht is immers geen vervanger voor de richtingaanwijzer.
In het Engels heet dit "cornering lights". Mag sinds enige tijd, nieuwe auto's hebben het vaak.
Volgens mij gaat hij aan als de hendel van de richtingaanwijzer wordt omgezet. Heb ooit een chauffeur er op aangesproken en deze veranderde toen iets aan de instelling van zijn lichten waarna deze het wel deed. Volgens mij gaat het dus een handeling die voor het ingaan van een bocht wordt gebruikt!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #165 Gepost op: 9 oktober 2012, 20:45:31
Het lijkt inderdaad om bochtenverlichting te gaan. Mag dit? Lijkt me niet toch? Een richtingaanwijzer is er door niet meer te zien zoals ook te zien in dit filmpje:
bochtenverlichting op golf 3 variant via www.bochtenverlichting.nl
Hobby Bobby eenheid Den Haag


KingValk

  • 1e jaar HBO Verpleegkunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #166 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:00:54
De Touran van mijn vader heeft dit ook. Als je een bocht maakt en (volgens mij) 30 km/h of minder rijdt, gaat de bochtenverlichting aan. Na de bocht dooft de lamp weer. De bochtenverlichting gaat ook aan als je een knipperlicht gebruikt. Dit is volgens mij ook alleen maar onder een bepaalde snelheidsgrens.

Overigens is de knipperlicht in de Touran veel beter zichtbaar dan in bovenstaand filmpje.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #167 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:07:28
Tja, formeel gezien is het toegestaan: Regeling Voertuigen, artikel 5.2.57 - letter t. Ik heb ook al inbouwsetjes van Hella gezien.
Maar ik moet je gelijk geven, soms wordt een richtingaanwijzer door de fellere straal van het bochtlicht (nagenoeg) onzichtbaar gemaakt.
Behalve automatisch in bochten tot een bepaalde snelheid gaat zo'n licht inderdaad ook bij het aanzetten van de richtingaanwijzer branden.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #168 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:10:11
Je kan het ook als op krijgen op de BMW K1600GT(L).

Dus ook voor motoren.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #169 Gepost op: 9 oktober 2012, 21:16:49
Je kan het ook als op krijgen op de BMW K1600GT(L).

Dus ook voor motoren.

Tja, maar daar staat niks van in de Regeling Voertuigen. Artikel 5.4.57 noemt géén bochtlicht  >:D 98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")