Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #210 Gepost op: 29 april 2018, 19:36:02
Zaterdagnacht na het uitgaan in de straat een verdacht busje en persoon gezien die meerdere keren oprit op en af liep. Tijdstip rond 2:30.
Heb direct 112 gebeld, politie kwam binnen enkele minuten ter plaatse met vier eenheden.
Persoon stond op het punt te vertrekken en is toen 'klemgereden' en gecontroleerd. Ging om een taxichauffeur die luchthavenvervoer reed en een adres aan het zoeken was. Loos alarm dus.

Mijn vraag is of ik terecht 112 heb gebeld in het geval van deze verdachte situatie?

Dit is geen fout, je weet immers van tevoren ook niet hoe en wat... Als je de kennis van nu op het moment van de melding had, tja... dan had je niet gebeld.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #211 Gepost op: 29 april 2018, 20:16:46
Achteraf kijk je een koe in zijn kont. Ik rij liever 10 keer voor een loze melding van zoiets dan dat ik 1 keer weer een aangifte woninginbraak moet opnemen omdat we te laat zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #212 Gepost op: 30 april 2018, 07:23:30
Achteraf kijk je een koe in zijn kont. Ik rij liever 10 keer voor een loze melding van zoiets dan dat ik 1 keer weer een aangifte woninginbraak moet opnemen omdat we te laat zijn.
Dat dus, gewoon bellen.