Vragen over overige wetgeving

Auteur Topic: Vragen over overige wetgeving  (gelezen 173801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2011, 00:32:16
Ik ontlaad mijn wapen alleen als ik voor langere tijd vrij ben of als hij t***s ligt. verder alleen met de ontlaadprocedure tijdens de schiettoets.

Als iemand wil dat ik mijn vwpn ontlaad om ergens binnen te komen, dan kom ik dus niet binnen en praten ze maar op een andere manier met me.
Zo regel ik dat ook ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #51 Gepost op: 19 november 2011, 00:51:12
Ik heb wel eens bij een inrichting voor "speciale mensen" gestaan met een melding dat daar iemand volledig uit de stekkerdoos gaat. Bij aankomst werd ons vriendelijk verzocht even al het wapentuig (P5/pepper/wapenstok) af te doen en dan mee te lopen om te helpen Flipje Fluitketel onder bedwang te krijgen.

Je mag raden wat we gedaan hebben  ;D maar ik denk dat je het in 1x goed hebt!

Ben je door de minister aangewezen om geweld te mogen gebruiken gaan er bepaalde ******* figuren bepalen "dat er in de huisregels staat dat ....." De rest van de uitleg weet ik niet want toen zat ik weer in de auto.

Alleen bij Justitie leg ik mijn wapen in een wapenkluis, verder niet!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #52 Gepost op: 19 november 2011, 09:58:58
En dan nog iets: Wie heeft er allemaal een sleutel tot die kluis, of een beheerderscode? Je zal net hebben dat je terug komt en dat je Walther weg is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 19 november 2011, 11:11:46
Nu komen ze bij ons op de basis met de regel dat we ons wapen moeten ontladen, zodra we de eetzaal in gaan.
Ik bedoel dan ook geen aparte ruimte, nee voor de ingang waar collega's/bezoekers/overige personeel allemaal achter mij langs loopt, verder moet er een 2e man bij staan om ook te controleren en gezien de bezuinigingen gaat dat vaak niet lukken.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #54 Gepost op: 19 november 2011, 11:24:47
Ik heb wel eens bij een inrichting voor "speciale mensen" gestaan met een melding dat daar iemand volledig uit de stekkerdoos gaat. Bij aankomst werd ons vriendelijk verzocht even al het wapentuig (P5/pepper/wapenstok) af te doen en dan mee te lopen om te helpen Flipje Fluitketel onder bedwang te krijgen.
Alleen bij Justitie leg ik mijn wapen in een wapenkluis, verder niet!
Mwah, heb je wel eens een spor inzet gedaan? Ook daar gaan we gewoon zonder koppel naar binnen hoor, zo bijzonder vind ik dit verzoek dus niet....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #55 Gepost op: 20 november 2011, 23:53:49
Mwah, heb je wel eens een spor inzet gedaan? Ook daar gaan we gewoon zonder koppel naar binnen hoor, zo bijzonder vind ik dit verzoek dus niet....
"gewoon" ? ? ? Ik snap 'm even niet: wat maakt jou als politie beambte dan zo bijzonder dat ze jouw hulp inroepen en niet zelf het probleem oplossen, als je al de geweldmiddelen die je van rechtswegen toegekend hebt gekregen, verplicht afstaat? Ik ben geen vechtmachine!
TIP: de riot groep van de Bijlmer bajes oproepen! Die zijn speciaal getrained voor dat soort problemen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #56 Gepost op: 21 november 2011, 00:46:26
Ik zal het even via PM toelichten. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #57 Gepost op: 21 november 2011, 13:11:42
Nou ben ik ook wel benieuwd. Wij kregen laatst ook zo verzoek, alles in een (gewone) kantoorkast en dan door naar binnen. Was niet mij idee.
Digitaal onderzoek


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #58 Gepost op: 21 november 2011, 14:04:54
Nu weet ik niet hoe dit voor de politie geregeld is, maar wij hebben tijdens controle ook al een aantal keer
dit soort verzoeken gekregen (niet bewapend naar binnen, geen hond mee etc). Dit is al geregeld in onze wetgeving
de ADW dat de inspecteur die hulpmiddelen mag meenemen die hij nodig acht en ook indien nodig de controles bewapend
mag doen.

Of te wel als ze bij mij dit vragen dan hebben ze de keuze, of ik ga naar binnen, of ze mogen mee voor de afhandeling van
het niet meewerken aan de controle en aanverwante artikelen die dan van toepassing zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 12 januari 2012, 10:34:12
Wie mag een medisch dossier van een ander hebben?
====================================

Rel om roze papiertje

EINDHOVEN -  Het is puur kwelling. Dagelijks ziet Jeanine van Merode (52) haar Mercedes voor de deur staan. Ze zou er zo in kunnen stappen. Maar sinds vorige lente mag de Eindhovense van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) niet meer rijden. Ondanks een uitbrander van de rechter en vier artsen die het tegendeel beweren, blijft het CBR volhouden dat ze een gevaar op de weg is.

Hoewel de Brabantse al bijna net zo lang multiple sclerose (MS) als haar rijbewijs heeft, reed ze 31 jaar lang schadevrij. Haar roze papiertje kon ze altijd zonder probleem vernieuwen. Uit verklaringen van drie neurologen blijkt dat haar ziektebeeld geen aanleiding geeft om dat niet opnieuw te doen. Ze keurden haar vorig jaar allemaal voor nog eens vijf jaar verkeersdeelname goed. Daarna gebeurt er iets vreemds.

Hoewel in de richtlijn van het ministerie van Infrastructuur sinds 2010 staat dat MS-patiënten niet meer standaard een rijtest hoeven af te leggen bij verlenging, houdt personeel van het instituut bij hoog en bij laag vol dat ze toch zo’n toets moet doen. Wanneer Van Merode op het examencentrum komt, gebeuren er meer rare dingen.

De mevrouw die de toets afnam, bleek mijn hele medische dossier te hebben. Ze wist precies wat voor medicatie ik gebruikte en zei dat het goed was dat ik die afbouwde. Ook gaf ze aan dat ik alleen nog een rijbewijs kon krijgen voor een automaat, terwijl ik er nu een heb voor een auto met versnellingen. Ze zei dat omdat ik er met mijn eigen auto was en dat is toevallig een automaat”, vertelt Jeanine van Merode.

„Ik ben ontploft. Ik ga toch niet iets weggeven wat ik al jaren heb?” De rijtoets lijkt vervolgens meer een examen. Van Merode zakt. Ze kan haar rijbewijs alleen terugkrijgen wanneer ze een paar lessen neemt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11287973/__Rel_om_roze_papiertje__.html