Opleiding Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Opleiding Koninklijke Marechaussee  (gelezen 249655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #50 Gepost op: 1 juli 2016, 16:23:16
Zijn hier mensen die zich ook hebben aangemeld voor de kmar informatie/voorlichting (voor officier opleiding) 16 september?

Ik ben wellicht geïnteresseerd in de verkorte voor hbo/wo starters, 2,5 jarig traject.


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #51 Gepost op: 2 juli 2016, 13:33:25
Citaat van: nickd link=msg=1433666 date=1467382996
Zijn hier mensen die zich ook hebben aangemeld voor de kmar informatie/voorlichting (voor officier opleiding) 16 september?

Ik ben wellicht geïnteresseerd in de verkorte voor hbo/wo starters, 2,5 jarig traject.
Ondergetekende  98uiye


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #52 Gepost op: 3 juli 2016, 11:34:22
Was jij trouwens niet voor PoKu bezig Nick?
Of wil je bij nader inzien teamleider en hovj worden?  ::)


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #53 Gepost op: 3 juli 2016, 14:26:59
Citaat van: Bananensplit link=msg=1434159 date=1467538462
Was jij trouwens niet voor PoKu bezig Nick?
Of wil je bij nader inzien teamleider en hovj worden?  ::)

Ja sollicitatie loopt nog, voor de verkorte. Het is alleen zo'n loterij dat de kans gewoon klein is, vandaar dat ik ook naar de voorlichting voor KMar officier ga. Beetje m'n kansen verspreiden. Het werkt spreekt me natuurlijk ook aan :) dat is wel een vereiste lijkt me.


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #54 Gepost op: 3 juli 2016, 14:35:35
Citaat van: nickd link=msg=1434203 date=1467548819
Ja sollicitatie loopt nog, voor de verkorte. Het is alleen zo'n loterij dat de kans gewoon klein is, vandaar dat ik ook naar de voorlichting voor KMar officier ga. Beetje m'n kansen verspreiden. Het werkt spreekt me natuurlijk ook aan :) dat is wel een vereiste lijkt me.
Haha, ja dat dacht ik al.
De start van de nieuwe lichting kort traject KMar officieren is wel pas in september 2017.
Als je op het rapport wordt afgewezen voor PoKu kan je tegen die tijd natuurlijk ook wel weer gewoon opnieuw solliciteren bij de politie.

Zelfde voor mij. Ik kwam een puntje tekort op m'n ReKu rapport en wil het volgend jaar weer proberen.
Maar teamleider KMar spreekt me ook aan. Nadeel van de marechaussee is dan weer dat je niet kan kiezen waar je geplaatst wordt. Eindhoven, Schiphol of andere politietaak stoelen lijken me leuk. Maar het kan goed dat je 1) ver weg van huis en 2) op een functie die niet zoveel met politietaak te maken heeft (paleisbeveiliging  :|), wordt geplaatst. Dat is bij de politie niet zo.


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #55 Gepost op: 3 juli 2016, 15:18:23
Aangenomen!! 098uo nu wachten tot ik met de opleiding tot wachtmeester (19 sept.) mag beginnen. Februari 2015 gesolliciteerd,  maar het was het wachten uiteindelijk waard.


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #56 Gepost op: 3 juli 2016, 15:35:22
Congrats DB!
Een behoorlijke wacht, maar die is nu ten einde.
Veel plezier in Apeldoorn alvast.


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #57 Gepost op: 3 juli 2016, 16:50:42
Citaat van: Bananensplit link=msg=1434210 date=1467552922
Congrats DB!
Een behoorlijke wacht, maar die is nu ten einde.
Veel plezier in Apeldoorn alvast.

Dank je wel! O0 ik kijk er naar uit.


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #58 Gepost op: 3 juli 2016, 19:23:09
Citaat van: Bananensplit link=msg=1434204 date=1467549335
Haha, ja dat dacht ik al.
De start van de nieuwe lichting kort traject KMar officieren is wel pas in september 2017.
Als je op het rapport wordt afgewezen voor PoKu kan je tegen die tijd natuurlijk ook wel weer gewoon opnieuw solliciteren bij de politie.

Zelfde voor mij. Ik kwam een puntje tekort op m'n ReKu rapport en wil het volgend jaar weer proberen.
Maar teamleider KMar spreekt me ook aan. Nadeel van de marechaussee is dan weer dat je niet kan kiezen waar je geplaatst wordt. Eindhoven, Schiphol of andere politietaak stoelen lijken me leuk. Maar het kan goed dat je 1) ver weg van huis en 2) op een functie die niet zoveel met politietaak te maken heeft (paleisbeveiliging  :|), wordt geplaatst. Dat is bij de politie niet zo.

Jup, voorlichting is pas september. Tegen die tijd ben ik of niet geselecteerd of nog in de running, in beide gevallen deert het niet om naar de voorlichting te gaan :) Grootste nadeel is inderdaad de plaatsing, schiphol schijnt heel populair te zijn, dit is dan ook mijn eerste keuze gezien ik in Amsterdam woon. Volgens mij mag je wel kiezen of je richting de politietaken wilt of richting 'het andere' (tenzij de hele klas hetzelfde wilt, dan wordt het lastig).


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #59 Gepost op: 3 juli 2016, 19:23:38
Citaat van: DB93 link=msg=1434207 date=1467551903
Aangenomen!! 098uo nu wachten tot ik met de opleiding tot wachtmeester (19 sept.) mag beginnen. Februari 2015 gesolliciteerd,  maar het was het wachten uiteindelijk waard.

Gefeliciteerd! :)