Opleiding Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Opleiding Koninklijke Marechaussee  (gelezen 249720 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #60 Gepost op: 4 juli 2016, 09:42:21
Citaat van: nickd link=msg=1434263 date=1467566618
Gefeliciteerd! :)

Bedankt Nick! O0


Lilenden

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #61 Gepost op: 10 oktober 2016, 16:33:22
Hoi,

Mijn 2 zonen van 16 en 20 willen heel graag met de opleiding Marechaussee starten, maar de informatie die we tot nu toe gekregen hebben is niet erg duidelijk.
Mijn jongste hoopt volgend jaar, Mei 2017 (op dat moment 17 jaar), zijn Mavo diploma in handen te krijgen en mijn oudste hoopt in Januari 2017 zijn MBO-4 diploma in handen te krijgen.
We hebben op werkenbijdefensie.nl gekeken en daar zien we dat ze eerst een MBO-2 opleiding moeten doen bij de ROC Zadkine, maar daar is de maximale leeftijd 18 jaar.
Is dat de enige manier om je aan te melden voor de opleiding en/of te solliciteren bij de Marechaussee? Betekent dit dan dat mijn oudste zoon daar al te oud voor is en dus niet meer voor in aanmerking kan komen?
Alle informatie/tips zijn welkom.
Alvast bedankt.

Denise


Stephanbk

  • Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #62 Gepost op: 10 oktober 2016, 16:39:42
Citaat van: Lilenden link=msg=1451720 date=1476110002
Hoi,

Mijn 2 zonen van 16 en 20 willen heel graag met de opleiding Marechaussee starten, maar de informatie die we tot nu toe gekregen hebben is niet erg duidelijk.
Mijn jongste hoopt volgend jaar, Mei 2017 (op dat moment 17 jaar), zijn Mavo diploma in handen te krijgen en mijn oudste hoopt in Januari 2017 zijn MBO-4 diploma in handen te krijgen.
We hebben op werkenbijdefensie.nl gekeken en daar zien we dat ze eerst een MBO-2 opleiding moeten doen bij de ROC Zadkine, maar daar is de maximale leeftijd 18 jaar.
Is dat de enige manier om je aan te melden voor de opleiding en/of te solliciteren bij de Marechaussee? Betekent dit dan dat mijn oudste zoon daar al te oud voor is en dus niet meer voor in aanmerking kan komen?
Alle informatie/tips zijn welkom.
Alvast bedankt.

Denise

Beste Denise,

Op dit moment komt er zo'n twee keer per jaar een vacature ronde voor de opleiding tot wachtmeester. Maar ze geven vooral de beveiligers eerst de kans om te solliciteren waardoor deze niet zo vaak voor burgers open komen te staan.

Ik heb toen ik 17 was de sollicitatie doorlopen. Heb het uiteindelijk niet gehaald. Omdat ik eerst wat meer volwassen moest worden en levenservaring moest krijgen. Aangezien er meerdere hier erg naar uit kijken. Zou ik zeggen hou hier sowieso rekening mee. De maximale leeftijd is trouwens 25 jaar en een paar maanden.

Verder zou je ook nog de vacaturealert kunnen activeren.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Als je vragen hebt probeer ik ze te beantwoorden anders kan je ook de werving van defensie even bellen.


Sollicitant102

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #63 Gepost op: 26 oktober 2016, 15:30:43
Gesolliciteerd voor de functie beveiliger maar door mijn afgronde ( juridische )MBO4 opleiding heb ik de kans gekregen om voor wachtmeester functie door te kunnen.
De testen heb ik allemaal doorlopen en heb al getekend nu nog de opleiding in  O0


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #64 Gepost op: 26 oktober 2016, 15:47:05
Citaat van: Sollicitant102 link=msg=1454243 date=1477488643
Gesolliciteerd voor de functie beveiliger maar door mijn afgronde ( juridische )MBO4 opleiding heb ik de kans gekregen om voor wachtmeester functie door te kunnen.
De testen heb ik allemaal doorlopen en heb al getekend nu nog de opleiding in  O0

Succes met je opleiding. Hou in je achterhoofd dat dit echt een hele grote kans is, die krijgt bijna niemand!
Wat is je opkomstdatum, en heb je al een datum om pgu op te halen?


razzkulz

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #65 Gepost op: 26 oktober 2016, 17:54:03
Heb een Marechaussee-beveiliger voorlichting gevold afgelopen week, en toen meteen gesolliciteerd. Ik had geen idee wat Wachtmeester nog open zou gaan, dus ik kreeg gisteren een e-mail dat Wachtmeester voorlichtingen vandaag open zouden gaan. Meteen ingeschreven en gebeld met Werving & Selectie, die zeiden dat ik me sollicitatie voor Marechaussee-beveiliger kon intrekken (heb nog geen keuringen doorlopen of me sollicitatiedossier gestuurd) en dan solliciteren op Wachtmeester nadat ik de voorlichting heb gevolgd.

Ik ben super enthousiast over de opleiding en wil zo snel mogelijk beginnen, waarschijnlijk begint Wachtmeester volgend jaar na de zomervakantie. Verder voldoe ik aan alle eisen, heb nog wel een paar vragen.

1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het verschil tussen Wachtmeester (onderofficier) en Officier Marechaussee is dat een Officier meestal op kantoor zit en niet veel in het veld. Als dat het geval is, blijf ik liever Wachtmeester en wil ik doorgroeien naar Adjudant-onderofficier. Klopt dit over Officier Marechaussee?
2. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie en mijn familie ook niet, maar toen ik 17 was - minderjarig - heb ik ooit gereden zonder rijbewijs en daarvoor heb ik een dagvaarding voor een rechtzaak gekregen afgelopen maand, waarin besloten was dat het alleen maar een boete van 170 euro zou zijn vanwege het blanco strafblad en goed gedrag. Is dit meteen reden om afgekeurd te worden bij de MIVD door geen VGB te krijgen?

Thanks allemaal en succes!


Sollicitant102

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #66 Gepost op: 27 oktober 2016, 00:40:45
Nee dat is me onderhand wel duidelijk! Zonder dat er vacatures voor waren toch de kans gekregen na positieve gesprekken met de leidinggevenden op de kazerne in amsterdam. Eerder beaamde ik altijd een baan bij de politie maar doordat ze daar heel erg gericht zoeken naar diversiteit is het haast onmogelijk om door te komen. Dus extra blij met deze kans voor wmr . Ja ik heb al verschillende datums ik kom op kn april ! pgu haal ik een maandje eerder op afwachten dus


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #67 Gepost op: 29 oktober 2016, 20:57:33
Citaat van: razzkulz link=msg=1454269 date=1477497243
Heb een Marechaussee-beveiliger voorlichting gevold afgelopen week, en toen meteen gesolliciteerd. Ik had geen idee wat Wachtmeester nog open zou gaan, dus ik kreeg gisteren een e-mail dat Wachtmeester voorlichtingen vandaag open zouden gaan. Meteen ingeschreven en gebeld met Werving & Selectie, die zeiden dat ik me sollicitatie voor Marechaussee-beveiliger kon intrekken (heb nog geen keuringen doorlopen of me sollicitatiedossier gestuurd) en dan solliciteren op Wachtmeester nadat ik de voorlichting heb gevolgd.

Ik ben super enthousiast over de opleiding en wil zo snel mogelijk beginnen, waarschijnlijk begint Wachtmeester volgend jaar na de zomervakantie. Verder voldoe ik aan alle eisen, heb nog wel een paar vragen.

1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het verschil tussen Wachtmeester (onderofficier) en Officier Marechaussee is dat een Officier meestal op kantoor zit en niet veel in het veld. Als dat het geval is, blijf ik liever Wachtmeester en wil ik doorgroeien naar Adjudant-onderofficier. Klopt dit over Officier Marechaussee?
2. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie en mijn familie ook niet, maar toen ik 17 was - minderjarig - heb ik ooit gereden zonder rijbewijs en daarvoor heb ik een dagvaarding voor een rechtzaak gekregen afgelopen maand, waarin besloten was dat het alleen maar een boete van 170 euro zou zijn vanwege het blanco strafblad en goed gedrag. Is dit meteen reden om afgekeurd te worden bij de MIVD door geen VGB te krijgen?

Thanks allemaal en succes!

Op de vraag van de start van de opleiding, je wordt waarschijnlijk geworven voor augustus 2017, of november 2017. Dit heb ik begin van dit jaar gehoord van een kapitein bij werving.
Op de vraag van je strafblad is heel lastig. Het is in ieder geval niet in je voordeel. Als zij twee kandidaten hebben voor 1 plek, waarvan de andere volledig schoon strafblad heeft, kiezen ze denk ik voor hem. Desalniettemin niet laten ontmoedigen. Laat een goede en volwassen indruk achter bij de psycholoog en bij het korpsgesprek, dat is het belangrijkste. Daarna is het afwachten.
Ook ik heb gesolliciteerd voor wachtmeester en ik kan 14 november naar de voorlichting. Hopelijk kom ik de procedure een beetje door.   8)

Succes met je sollicitatie! Als je vragen hebt kan je me een PM sturen. Heb vorig jaar de keuring doorlopen dus weet veel over de opleiding en over de procedure. O0


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #68 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:04:26
Citaat van: razzkulz link=msg=1454269 date=1477497243
Heb een Marechaussee-beveiliger voorlichting gevold afgelopen week, en toen meteen gesolliciteerd. Ik had geen idee wat Wachtmeester nog open zou gaan, dus ik kreeg gisteren een e-mail dat Wachtmeester voorlichtingen vandaag open zouden gaan. Meteen ingeschreven en gebeld met Werving & Selectie, die zeiden dat ik me sollicitatie voor Marechaussee-beveiliger kon intrekken (heb nog geen keuringen doorlopen of me sollicitatiedossier gestuurd) en dan solliciteren op Wachtmeester nadat ik de voorlichting heb gevolgd.

Ik ben super enthousiast over de opleiding en wil zo snel mogelijk beginnen, waarschijnlijk begint Wachtmeester volgend jaar na de zomervakantie. Verder voldoe ik aan alle eisen, heb nog wel een paar vragen.

1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het verschil tussen Wachtmeester (onderofficier) en Officier Marechaussee is dat een Officier meestal op kantoor zit en niet veel in het veld. Als dat het geval is, blijf ik liever Wachtmeester en wil ik doorgroeien naar Adjudant-onderofficier. Klopt dit over Officier Marechaussee?
2. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie en mijn familie ook niet, maar toen ik 17 was - minderjarig - heb ik ooit gereden zonder rijbewijs en daarvoor heb ik een dagvaarding voor een rechtzaak gekregen afgelopen maand, waarin besloten was dat het alleen maar een boete van 170 euro zou zijn vanwege het blanco strafblad en goed gedrag. Is dit meteen reden om afgekeurd te worden bij de MIVD door geen VGB te krijgen?

Thanks allemaal en succes!

Nog één ding, denk niet te lichtzinnig over de doorstroom naar adjudant. Ik ken er één en die is al jaren terug doorgestroomd, in de goede tijd. Nu is er een andere tijd met ander beleid. Je krijgt een aanstelling van, ongeveer, 10 jaar. Kans bestaat dat je daarna werkloos bent, met mazzel mag je nog een fase door, maar die kans is niet groot.
Denk goed na wat je wil. Ik heb die fout vorig jaar ook gemaakt, maar daar zit een langer verhaal achter.
Als jij uiteindelijk wil doorstromen naar een leidinggevende functie zou ik een HBO gaan doen en terugkeren als officier. Je bent niet alleen maar op kantoor, maar je verdeelt je tijd wel qua veld en kantoor.
Samengevat: Doorstroom is nu gewoon nauwelijks een optie bij de Kmar. Ze werven liever meteen een officier oid, dit kost namelijk minder geld dan iemand 3 keer om te scholen. Defensie zit krap in zijn geld, dat merk je goed bij de Kmar. Als je gaat voor wachtmeester, ga er dan ook vol voor! Hou rekening met weinig doorstroom mogelijkheden, maar als dat je niet tegenhoudt, ga er dan vol voor! Marechaussee is de mooiste baan die er is vind ik!


Bananensplit

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #69 Gepost op: 4 november 2016, 14:52:01
En, zijn er nog mensen hier die in het sollicitatietraject voor Officier KMar Kort Model zitten?