Opleiding Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Opleiding Koninklijke Marechaussee  (gelezen 249641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2013, 19:07:39
Bij de Marechaussee-vacatures op werkenbijdefensie.nl staat rechts in het scherm:

Leeftijd
Minimaal: 16 jaar en 6 maanden
Maximaal: 24 jaar en 11 maanden

Bij een enkele vacature is dit 24 of 28 jaar en bij de BSB-vacature (alleen voor actief dienende militairen) 45 jaar.
Senior GGP / Oost-Brabant


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2013, 20:16:49
Het leek me ook al een beetje vreemd, dank u!   O0


lioyd

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #12 Gepost op: 23 december 2013, 13:31:45
Weet iemand wanneer de trainingen van de kmar starten . Wil er solliciteren maar er is in tijden niks vrijgekomen


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2013, 09:31:45
Dan volg je het niet goed genoeg. Afgelopen maanden zijn er diverse rondes geweest.


lioyd

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #14 Gepost op: 26 december 2013, 21:25:46
Ik volg het pas sinds een maand of 2maar nu weet ik cker dat ik het wil doen.
Weten jullie toevallig ook ongeveer wanneeer de nieuwe rondes beginnen


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2013, 21:53:52
Nee, maar ik zou de website en facebook in de gaten houden.  O0


lioyd

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #16 Gepost op: 27 december 2013, 05:16:13
Dankjewel man


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2014, 19:48:39
Citaat van: Tha-Nose link=msg=798882 date=1282906002
De eerste dag bestaat uit een schriftelijk kennisonderzoek en een schriftelijke persoonlijkheids-vragenlijst. Daarna volgt een interview met een (assistent) psycholoog. Daarin wordt gesproken over je motivatie, oriëntatie, hobby's, school en/of werkervaringen etc.

Wat houd het schriftelijk kennisonderzoek precies in?

Citaat van: lioyd link=msg=1231642 date=1388089546
Ik volg het pas sinds een maand of 2maar nu weet ik cker dat ik het wil doen.
Weten jullie toevallig ook ongeveer wanneeer de nieuwe rondes beginnen

Vandaag is de vacature voor wachtmeester weer open gegaan. Je moet wel een voorlichting hebben bijgewoond. De voorlichting zit inmiddels vol.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2014, 15:11:56
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1245076 date=1392749319
Wat houd het schriftelijk kennisonderzoek precies in?

Diverse toetsen m.b.t. rekenvaardigheden, spelling en formulering van de Nederlandse taal, praktisch en technisch inzicht


stephan1994

  • uitvoerder Bouwbedrijf/opleiding Brandwacht (vrijwillig)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2015, 13:35:34
Hallo allen,

Graag zou ik het volgende willen vragen en hopelijk ook antwoord krijgen;

Ik heb al erg lang de intentie om bij Defensie werkzaam te gaan zijn en dan met name bij de Kmar.
Na mijn HAVO af te hebben gerond wou ik graag verder bij Defensie, dit bleek echter niet echt mogelijk (officier-vlieger Klu alleen, ook geprobeerd overigens).
Zodoende ben ik begonnen bij een VEVA-opleiding niveau 3 (voorbereiding voor aankomend onderofficier KL) waar ik de richting grondoptreden koos en verschillende keren in het jaar stage liep bij kazernes over heel het land (voornamelijk Painf te Oirschot).
Na hiervoor mijn diploma behaald te hebben was al even duidelijk dat de KL niet mijn toekomst zou gaan worden, ik had veel meer oog voor de Kmar en zou hier hoe dan ook bij gaan komen.

Ik ben gaan kijken op de site, heb met moeite verschillende voorlichtingen voor de functie Wachtmeester Opsporings ambtenaar bijgewoond, waarvan ook enkele privé. Uiteindelijk kwam de benodigde voorlichting om te solliciteren open, dus bijgewoond en meteen daarna gesolliciteerd. Er werd gemeld uit te wachten tot de administratieve selectie was afgerond en toen dit zo ver was kreeg ik het volgende nieuws; de 2 eerstvolgende lichtingen waren gevuld en er werd mij verteld duidelijk te maken of ik nog interesse had verder. Vanzelfsprekend natuurlijk en het is nu wachten op Jan/Feb 2016 om vervolgens te horen te krijgen of er weer onderofficieren nodig zijn voor de lichting september 2016.

Verder heb ik ook via verscheidene omwegen, dan wel onofficieel, geprobeerd voor mijzelf duidelijk te krijgen of het nog de moeite waard is hierop te wachten en of er überhaupt nog personeel (Wmr opsporings ambtenaar) nodig is op korte termijn, maar dit loopt ook redelijk vast.

Nou is mijn vraag of er hier bepaalde interne medewerkers dan wel deskundigen van de Kmar mij hiermee verder kunnen helpen om toch te weten wat mijn vervolg stappen zouden moeten worden.

Mijn dank hiervoor zal erg groot zijn.


Stephan